1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590783 inlägg · 6217 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2010-02-04

« · 1234622 Till forumet

HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
Ny match, nya möjligheter. Låt oss se om demontränaren Challes rockad vad gäller taktik ger önskat resultat.

Huvudsaken är som vanligt, KÄMPA!!!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
Bara jag som har onda aningar om resultatet imorgon och på Torsdag?
Jockz
Kommentera

Dream Team: Nygårds rockad, menar du?
KÄMPA, GRISA, VÅGA BRUNSPELA, ÖDMJUKT SÄTTA LAGET FÖRE JAGET.
Då kan det gå, kanske. Fräls oss, VINN!
Inga stilpoäng utdelas denna gång heller.

Kommentera

Dream Team: Om vi lyckas ta 3 poäng totalt på de två närmaste matcherna så får vi vara nöjda. Om det blir fler är det bonus.
Kommentera

John K: En av Timrås viktigaste matcher spelas i kväll. Vinner LHC kan vi torska mot både HV och Rögle (Gud förbjude) och ändå ligga före SSK vid seger på måndag.

Vinner LHC i kväll, och Timrå tar någon av matcherna mot HV och Rögle, så...har vi chans att - mer eller mindre - avgöra kvalseriestriden på måndag.
Ett mysigt scenario.
Kommentera

Bragd-Birger:

Ja att HV skulle förlora 2 matcher i rad hemma låter som en utopi. Men vi kan kanske skaka dem.

Förövrigt är det en gåta för mig hur HV kunde lägga sig platt och släppa Robert Kantor till Rögle. Han borde väl ha blivit en given publikfavorit i Jönköping?

Redigerad kommentar

Kommentera

Simmalugnt: I see what you did there :-)
Kommentera

Berglund: Ah, det tog en stund innan den trillade ner.      :)
Kommentera

om 4 timmar sitter jag och 7 till i en hyrd minibuss på väg till Jönköping för att se hockeyn live. Blir sedan övernattning där och är även inbjuden till North banks supporter klubbhus så blir väl att vi drar dit och umgås lite för att sedan dra vidare till Ängelholm under fredagen. just på fredagen blir det även en båttur över till Danmark för att sedan se matchen på lördag i ängelholm innan vi beger oss hemåt igen. hoppas även på minst 3 p på dessa 2 matchen men vi kommer nog ha roligt hur det än går.

Giv oss frid, VINN !
Kommentera

Snelhest131: Det är suveränt av er. Lycka till.
Kommentera

Snelhest131: Vad roligt! Hoppas ni får skoj. Hade lätt åkt ner om jag inte haft tenta på måndag =/
Kommentera

T T: tack så mycket :)
Kommentera

Snelhest131: Lycka till och kör försiktigt! :-)
Kommentera

mikenomad: we will !
Kommentera

Snelhest131: Grymt jobbat! Bara att gapa och skrik a så mycket det går!! Kör försisktigt i snöslasket
Kommentera

Snelhest131: Fan, nu blev man ju sugen. Jag kommer att vara i trakten några timmar innan nedsläpp. Jag måste försöka övertala kollegan att vi stannar och kollar på matchen. =)
Kommentera

73Sjöbba: ja det tycker jag verkligen du ska göra, syns på borta stå då ! :D
Kommentera

CHALLES NYA GREPP

Timrå IK är i desperat behov av segrar på bortaplan.
Nu testar Challe Berglund ett helt nytt grepp för att vända trenden.
- Dom ska få sitta ner i grupper och göra lite arbeten, berättar Timråtränaren.

BACKKRISEN VÄXER I TIK - SKOGS DRABBAD AV RYGGSKOTT

Skadekrisen på backsidan växer.
Tomas Skogs har drabbats av ryggskott och är tveksam till spel i kväll mot HV71.
- Han kommer inte kunna ta ett beslut förrän på värmningen, säger läkaren Örjan Fröjd.

JEREMY BOYCE - EN FRAMTIDSMAN I TIK

Kontakten med Timrå tog han själv och i juli gick flytten till Medelpad.
Sju månader senare Jeremy Boyce utvecklats till en landslagsspelare - och en framtidsman i klubben.
- Det har verkligen blivit ett lyft för mig här. Det var ett bra val att komma hit, säger 16-åringen.

SKADELÄGET

HV71: Adam Almqvist, Per Gustafsson

Timrå IK: Pär Styf (revben), Fredrik Sonntag (hand), Mattias Karlsson (knä), Tomas Skogs (ryggskott, tveksam)

Alltid ska vi vara värst med skadorna! Orkar inte skriva laguppställningen!!! Inte säkert att den stämmer i morgon heller!!!1 Trevligt nog sänds matchen i Canal+, så att man kan se den på hemmaplan :)))

CHALLE INFÖR MATCHEN

- Vi har tränat på bra efter lördagens match och även om det inte har tillkommit några spelare från sjukrummet, så har vi gott om folk vilket har gjort att kvaliteten på träningarna varit bra.

ALLSVENSKAN

Borås - Troja/Ljungby 1-4 (1-3, 0-1, 0-0)

JAAA!!! Älska Troja/Ljungby!!! Åt helvete med skitlaget Sundsvall!!! Ner i ettan med det jävla packet!!!!! ÄLSKA TIMRÅ IK!!!!!1

Favoritlag våren 2010: 1. Timrå IK, 2. Troja/Ljungby IF, 3. Malmö IF :)))

DJ Hemp som finner nöje i att älska, hata och barnsla sig in absurdum tackar därmed för i natt...

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag har bara ett endaste litet krav inför matchen ikväll: Vinn!
Kommentera

Hahl Bundy:

Ett ganska stort krav =)

Kommentera

Hahl Bundy: Är du en sån där lallande fåne som är nöjd med en uddamålsseger i kväll? Det ska krossas!
Kommentera

Vi får väl hoppas att HV71 är nertränade och sega inför slutspelet. Annars blir det extremt svårt.
Kommentera

T T: En lobotomerad lallare? Det trodde jag att du visste att jag inte är!

Mitt krav är Vinst annars är det motorsågsmassakern del 26 härinne som gäller. Vi ska inte ens behöva förtjäna en vinst.
Vi ska bara vinna, As simple as that!

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Ikväll kräver jag, Jarl Mikael Lönnquist, seger.
Kommentera

mikenomad: Själv kräver jag tre poäng efter bortamatcherna mot HV och Kickers. Jag ser dock som något mer troligt att dom kommer mot seriejumbon än mot serieledarna.
Kommentera

mikenomad: själv kräver jag att det blir tvåsiffrigt samtidigt som Lindbäck håller nollan.
Kommentera

Bragd-Birger: Tre poäng är vad jag förväntar mig, om det blir fler så är det bonus. Blir det färre så är det KRIS!
Kommentera

John K: Fler än 3 poäng ikvällens match är svårt. Snacka om optimist.
DET är bonus det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bragd-Birger: "Jag ser dock som något mer troligt att dom kommer mot seriejumbon än mot serieledarna."

Nu snackar vi om Timrå IK här. Inte om nåt normalt ES-lag. :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Vi ska nog kunna lyckas gneta till oss en poäng ikväll. Vad sägs om ett härligt 0-0? En trepoängare mot Rögle känns som en nobrainer. De håller ju på att träna ner sig inför kvalserien.
Sen sätter vi in nådastöten mot Telje och börjar mysa lite inför OS med vetskapen om att SSK i princip är avhängda. :)

Hoppas Brynäs vinner ikväll.
Kommentera

dr-nix: ja är med dig! vill se minst tre hatrick från olika timrå killar ikväll!

å lindbäck SKA ändå vara matchens lirare!
Kommentera

söder över: Det jag vill se ikväll är ett klassikt Timrå hemmaspel på bortaplan. I alla fall som man spelade förut på hemmaplan, dvs en hejdlös forechecking och skridskoåkning utan dess like.
Nu är det dags att man bjuder upp till spel på bortaplan. Vill verkligen inte se ännu en bortamatch av slätstruken och avvaktande karaktär!!!
Lindbäck agerar vägg a la Kapanen, Skogs(om han nu kan spela) agerar som på den gamla Mora tiden. Forwards måste fullfölja sina tacklingar och köra musten ur HV-backarna samt att rensa rejält om det behövs i egen zon och inte detta förbannande duttande(Hynning, Moe m.fl.)
Kom igen nu TIK! Nu åker vi! Mot solen! FORZA!!!
Kommentera

Bragd-Birger: Visst känns det skönt att ställa krav? Bara sådär liksom. Jag är kommunanställd samt gift så jag har inte riktigt vanan inne.

Men det är som sagt kul att känna på känslan.
Kommentera

Hahl Bundy: Tre poäng ikväll och vi kan fetglömma poäng på lördag. Eller förresten, det kan vi ändå.
Kommentera

mikenomad: Mycket troligt.
Själv KRÄVER jag 9 p på dessa matcher sen Om det blir så är en annan sak.

Man ska ställa realistiska krav, tycker jag. Annars händer det inget!
Kommentera

Hahl Bundy: 9 p på två matcher? Det kallar jag krav. Men visst, du har rätt....det kanske blir typ 7 iaf isf.
Kommentera

mikenomad: Ähh jag räknade in SSK matchen oxå. Glömde säga det.
Så krävande är jag inte!

Varför nöja sig med mindre? Det har vi gjort alldeles för länge denna säsong.
Våga ställa krav!
Det har min fru lärt mig! Hon vet detta med att ställa krav.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Nä, jag tycker att vi kan kräva att spelarna försöker att göra sitt bästa. Mer kan vi inte kräva. Jag är jättenöjd om dom gör det. Försöker alltså.

Uuuäärrrhhhrrrbann...
Kommentera

mikenomad: Göra sitt bästa? Det gör jag med hemma men inte hjälper det att jag försöker med det!
Nä, mer krav! Då ska du se att det blir farrt på isen!

Det måste till att resultaten syns. Annars får man göra om, göra rätt o göra det bäst!
Just det ja! Landstingstyrelsen gör sitt bästa dom oxå.
Se vad som händer med det.

Hmm lärdom? Någon?

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Mitt inlägg handlade om poängsumman av båda matcherna. Alltså mot HV+matchen mot Bandyklubben i Ängelholm.
Kommentera

HV förlorade sist mot oss samt gick på en mina hemma mot SSK senast. Tror inte vi vågar hoppas på bristande motivation hos kvällens motståndare....
Kommentera

DJ Hemp: HUR FAN HELVETE FÅR DEN DÄR JÄVLA SOPAN WINNERBORG DÖMA MATCHEN..??? DET E JU ÖÖPENBART ATT HAN E HVIDIOT...smålänning från ljungby
Kommentera

Härligt !!!
Kommentera

Kattgubben: JAAA!
Kommentera

purpleburn: Härlig start! 0-1.
Kommentera

Den ledningen fick vi inte ha länge...

men spelet ser bra ut
Kommentera

John K: Faan!
Kommentera

John K: nu börjas det igen
Kommentera

F***T Ledin skulle ha varit utvisad direkt på tekningen eftersom han hakar TIK spelaren...!!!! SOPDOMMARE.....
Kommentera

MixMasterMike: Både Frölunda och Modo ligger under med 1-0 !
Kommentera

Mackelito: Mycket bra! :)
Kommentera

« · 1234622