1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2013-01-05

« · 1546580 · » Till forumet

Sv: HV 71 - Timrå IK 2013-01-05
Gäsp: Man kan nog säga som så, att Steens vara eller inte vara i Modo knappast påverkade vad jag hade för aningar om TIK:s poängplockande de senaste 4 matcherna. Det har väl blivit ung. vad jag förväntade. Kommande match kan det kanske bli ändring på det dock.

Redigerad kommentar

Kommentera

73Sjöbba:

När jag kollar igenom er trupp känns det ändå som att ni har spelare som borde kunna göra poäng, exempelvis Crippe och Önerud. Varför får de inte ut mer?

Redigerad kommentar

Kommentera

Modano: Jag tycker Montén har infört ett stabilt försvarsspel. Ska du kritisera någon borde det väl i så fall vara Nubben som värvat de du nämner!
Kommentera

Japp davidsson blir mer o mer lik hedström för varje dag som går. Det finns massor av kvalitet men det går lite för sakta.

Om man har lite pengar så bör kanske de slantarna gå till en sådan däringan psykolog. Det här som man håller på med nu att blunda o skjuta är ingen bra ide. De som siktar men skjuter över är mer rätt ute.

Jag tycker fortfarande inte att man gör allt man kan för att vinna matcher. Defensivt ser det bra ut men offensivt tycker jag att man är för omständig. Det är ingen slump att Öhrn o Wedin är inblandade eller rent av skapar de vassaste chanserna match efter match. medans Hedström Hagos Chrippe o sterner hela jävla tiden ska dra ner tempot o hålla pucken o spela runt så tar wedin o öhrn puckjäveln mot målet isst. Vi kan skjuta nästan dubbelt så många skott som vi gör under matcherna. Men ikke! Det skall hållas i o sarg grötas... herregud det är så jäkla dåligt att dom inte själva märker hur kasst det funkar! Vi har hållt en stadig o fin defensiv nivå med mellan bra o strålande målvaktspel men offensiven har blivit stadigt sämre o mer o mer ineffektiv... det raka anfallspelet som även monten snackat om gäller endast Hallin friberg alex lars (halva matcherna) öhrn wedin... Rhodin ligger illa till sedan han för typ halva säsongen sedan kom på att det är skojjigt att svänga utåt å kladda puck isst för att gå in i banan o ta avslut. Bagarn är fan min hjälte! Han smäller på hårt och tar stryk o täcker skott. De tjugotre gånger per säsong som han får ett skottläge så skjuter han fan i mig med! <3 bagarn <3 vill timrå ik göra mål? gör det då för fan! sluta torrjukka i sarghörnen!

Jaja börjar vi göra lite mål så vinner vi nog en del framöver. Grundspelet som monten satt funkar faktiskt riktigt bra!
Kommentera

mikenomad: Ja vem hade trott att timrå skulle ta 0 av 12p sen Steen lämnade Modo? Det var väl då ni skulle segla uppåt i tabellen & Modo skulle sjunka som en Steen? Steen & Modo berör, lovely!

Kriga timrå
Kommentera

Blizzard:...och mindre pengar blir det med tomma läktare. Svår ekvation detta.
Kommentera

Modano: Hur kan du påstå att Montén är nöjd med truppen? Du tror inte att han försöker göra det bästa med det spelarmaterial han har?
Kommentera

Bad_Brett: värva målskyttar utan pengar.....
Kommentera

Laken: Nähä vem va så jävla nöjd med truppen ??? jo Monten just det och ÄNDÅ fortsätter tränarna tugga gummi och svammla att vi skapar mycke i stället för att bänka soper som "cristinacrippe" tanthagos" dunderfiasko sterner". In med hård Tommy i båset nu som vågar öppna käften.
Kommentera

Bad_Brett: Det var inte dig jag frågade haha
Kommentera

Timrå Icon:

1,67 mål/match är för dåligt. Vad kan ni göra för att förbättra detta?

Kommentera

Blizzard: Mattias Karlsson är en skam för det manliga släktet.
Betalade vi ut en enda krona i lön till den sopan var det grovt tjänstefel.
Kommentera

Kattgubben: Hysen, vilken tönt, han förlorar mer och mer respekt för varje år som går. jävla översittare!
Kommentera

Glenn Hysen i jumbotronen iklädd moratröja. Massivt buande :-) haha
Kommentera

Gäsp: Ja det kan man nog slå fast utan att överdriva.
Kommentera

mikenomad: Ja det är för bedrövligt!
Kommentera

Hälge: fan så jävla arg jag blir. Skulle kunna dissa sönder den där idioten, men kan inte göra det sakligt, skulle bara skriva fetto tills mina 140 tecken är slut. Idiot!

gillar denna, skönt svar!

visa respekt förfan! DU kom till timrå, DU misskötte kosten, DU visade noll respekt till klubben, och nu sparkar du på oss..moget! 
Kommentera

Laken: Fönstret stänger väl den här månaden?
Kommentera

Gäsp: Otillräckligt många.
Kommentera

Modano: Det är knappast Monténs fel att det inte finns offensiv spets i laget!
Kommentera

Fullkomligt väntat. Vi har ingen offensiv spets what so ever! Vi har istället spelare som Molinder, Crippe o.s.v. Försvarsspelet och målvaktsspelet är ju riktigt bra och har så varit under hela säsongen!

Till er som vill värva nu. Varför?? Bättre att vänta så länge som möjligt inför Kvalserien så behöver vi inte dras med lönekostnader under flera månader. Våran ekonomi är som bekant inte den bästa...

Kämpa Timrå!

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: 8 av 12! Hur många poäng har timrå tagit sen Steen lämnade elitserien & Modo?

Konstigt att mitt första inlägg försvann??
Kommentera

Blizzard: he he så sant....
Kommentera

erathoo:hade fullt upp med timrås sugiga spel :P
Kommentera

Kattgubben: Ja.
Kommentera

Hälge: han må vara stor och fläskig men lik förvannat en liten människa..
Kommentera

Blizzard: jo 7:e september 2011.....minns du inte hur hela HV sög ordentligt i början på förra sässen?
Kommentera

Hälge: vad är det man brukar säga......patetiskt!1
Kommentera

erathoo: gick liv bort redan innan förra säsongen? helvete vad tiden går fort trodde det var innan denna, ja då kan det väl kanske finnas en liten sanning i det plus att han är påväg ner :)
Kommentera

Blizzard: ok, du tror inte det, men det tror jag ;-) han började ledsna på hockeyn överhuvudtaget redan ifjol, och där tror jag Livs bortgång spelat in en hel del.....
Kommentera

mikenomad: det vete sjutton om vi ens kommer hålla Rögle efter oss som det ser ut nu. Där finns ju iallafall lite kompetens med Aaltonen och Igulden i spetsen.....
Kommentera

erathoo: nä tror du de? jag tror bara han är slut, aldrig att bortgången kan ta så hårt så han blir sådär kass, finns pelare som förlorat sin mamm/pappa/syster etc, Liv spela inte ens i HV när det hände. Jag tror bara han är påväg ner i karriären.
Kommentera

Timrå Icon: 5 poäng är det va? Av 9....uselt!
Kommentera

Blizzard: skulle förvåna mig mycket om han inte lägger av efter denna säsongen.....känns som att Livs bortgång tagit honom ganska hårt.....
Kommentera

mikenomad: Hur många pinnar har MoDo tagit sedan den där Steenen föll från MoDo-hjärtat?
Kommentera

superfalle: då passar dom väl bra i Tik? :-)
Kommentera

Kattgubben: Vi får vara glada att råttorna också torskade. Samt att vi möter ett annat krislag på tisdag, Modo med två raka förluster i bagaget. Vi kan nog ge dem en match...
Kommentera

Blizzard:Jag har länge funderat på hur HV71 kommer se ut efter Davidsson och Petrasek gjort sitt.... Apropå HV så är det ju inte utan att man saknar Sundh lite en stund som denna. I övrigt har jag svårt att uppbringa nån skadeglädje överhuvudtaget idag... Kan det inte bli sommar snart?

Redigerad kommentar

Kommentera

superfalle: appropå bra 2008, fyfan vad dålig Davidsson har blivit, haha så jävla roligt att HV skrev långt kontrakt, han är ju totalt värdelös ;D 

snacka om att han gått ner sig och är på dekis. 
Kommentera

erathoo: knappast rätt spelare för den nya moderna hockeyn . Dom var bra 2008 .
Kommentera

erathoo: Ja all in måste man gå hur som helst blir kk ändå om man åker ur
Kommentera

Modano: vad säger du, go "all in" å värva Hlinka och Hlavac?....... Vore nog inte fel
Kommentera

Bragd-Birger: Montens jävla gris tråk hockey fy fan ta me fan SÄMRE än perra och ägghalvan. Ja pajas Nubben inte ett rätt men typiskt inavel klubb att ta tillbaka skit som han crippe hagos som är helt slut. Varför inte spela dessperat släppa på allt i en sån här match jävla skolnissar i båset.
Kommentera

...och där var ännu en elitserietorsk till ända. Gäsp. Man borde kanske känna lite mer med tanke på att det med stor sannolikhet är sista elitseriesäsongen på länge man bevittnar, men själva uttråkningsgraden gör att jag inte orkar.

Spel inför 3000 fram till kvalet. Blir mycket deg att recycle-värva för nästa säsong! Med tanke på att det då lär bli allsvenskt, vad tror vi: Moe? Oscar Johansson?

Kommentera

lungan: japp Timrå är totalt sönderläst.....alla lag bara väntar och tätar i mitten så löser det sig.....
Kommentera

Positivt dock att man inte ens förmår bli besviken över förluster av denna kaliber längre. Att Timrå förlorar matcher med 1-0 och 2-0 är lika förutsägbart som julafton och kan endast tas med en lätt axelryckning. För övrigt måste det vara oerhört fridfullt och lättsamt att vakta målburen när Timrå står som motståndare. 
Kommentera

Per HApps: Håller med. Precis som nödslakt ibland är nödvändigt kanske det är dags för det här skitlaget att åka ur. Kan ärligt talat inte se någon poäng med Timrå IK just nu, och det skrämmer mig. jag känner ingenting längre. jag har fått helkroppsförlamning av äckel!
Fy fan vilket patetiskt lag! Som nykastrerade Pudelhanar... Så impotent! Enucker! Kan vara HVs sämsta match på år och dar

Bruna sargollon är vi allihopa!
Kommentera

Bragd-Birger: mmmm kan ligga nåt i det.....det luktar ganska dammigt och unket detta lag, men förstås, det känns ju väldigt mycket 2003 när man tittar på laguppställningen....Nordgren Hagos Crippe Hedström m fl.....
Kommentera

Bragd-Birger: Sant. Hans dagar i klubben borde vara räknade. Han värvningar överglänser med råge Linkans i uselhet. Han måste vara totalt utbränd.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1546580 · »