1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587468 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2717040 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Röda Tallen:
”Walli och Johansson är typiska 4:e kedjespelare.”

OJ, fyller 21 den 26e juli. Hyfsat stor motorsåg på en som inte ens är i närheten av att ha utvecklats klart.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby:
Självklart inget ont i det. Heja Timrå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Röda Tallen: Kan väl också förstå lite vad Sanny och Svensson är ute efter.

Men jag är rätt övertygad om att det lär snackas en del om Oliver Johansson kommande säsong. Nu när han lär få chansen att visa upp sig på riktigt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
solbacken: Jag vill minnas att jag reagerade, ja. Men hur mycket "väldigt mycket" var där och då det kommer jag inte ihåg. Men i och med att det skrivits så pass frekvent har jag väl härdats, eller nåt i den stilen. Vi tar och släpper det här nu.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Turkiska Tiken :
Fast på något sätt kan jag hålla med dom.
Det är väl också en av anledningarna till att vi aldrig hade mer än 1 producerande kedja ifjol.
3:e är för svag.
Ska Pettersson spela där så är så klart han en riktigt bra 3:e kedje spelare.
Men sen tror jag att vi själva lätt blir lite enögda och överskattar våra egna spelare.
Hartman, hur många bra matcher har han gjort de två sista åren egentligen?
Pääjärvi, Ja han har lyckats stå rätt och satt några puckar i nät när han haft bra kedjekamrater. Men han är egentligen inte mer än en grovjobbare.
Walli och Johansson är typiska 4:e kedjespelare.

Tycker inte det är konstigt att folk utifrån tycker det ser tunt ut efter 1:a och andra kedjan.
Och samtliga lag i SHL och bra första och andra kedjor.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby:
Du störde dig väldigt när jag skrev KK.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
solbacken: KK, kaffekompis, kn-llkompis, körkort, konkurs? Kära initialer har många betydelser.👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: Jag stör mig inget speciellt mkt på det. Men man skulle ju förslagsvis kunna skriva med en punkt emellan. Alltså K.K?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
solbacken: Haha, ok. Blir mest bara krångligt när man skall få ihop texter med två Kapanens och man alltid benämner Kimmo Kapanen som "Kapanen" annars. 🤪
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Turkiska Tiken : en typisk semesteranalys! Skriven i hängmattan!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
solbacken: OK 😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
J F K: ”tunnas ut snabbt efter första och andra kedjan”. Kan inte hålla med om att vår 3e kedja är särskilt tun med spelare som Pettersson, Pääjärvi, Hartmann/Walli/Johansson. Svag analys av Sanny och Svensson.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1:
Rip Kirby gillar inte att vi skriver KK här inne
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tonymontana: jo en frisk Kossila är förmodligen för dyr
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tonymontana: Jo precis. Nått i den stilen KK uttalade sig. Att om det blir så att Oliver blir kvar i Montreal. Då blir det förmodat nån yngre förmåga som inte tar plats i NHL men inte vill spela AHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: ingen vi skulle ha råd med i vilket fall. Löneanspråket ligger nog i Dahlén klass. Så dyr är inte O.K, så om det blir Montreal för han så kommer vi säkert sikta på någon utvecklingsbar spelare som inte har tagit nån plats i något NHL lag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: hur gick travet? Jag fick jackpott.
Ny tag idag dock, upp på hästen igen bara (pun intended)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RunarUp: om OK blir kvar i Montreal kanske Kossila kunde vara något, ja under förutsättning att han inte är så jävla skadad som Bern bedömde.
Någon som hört vilken typ av skada det rör sig om? Var han bara lite chips-fet eller helt jävla trasig?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rico01:
Wiessbach har spelat med FHC tidigare och vänder nutillbaja, hur var han som spelare?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Börja inte med kvasidebatten om nationalitet igen, den har ni redan haft. Många gånger. Ni kommer inte övertyga någon åt det ena eller andra hållet. Tröttsamt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
J F K: Är det inte en väldigt slö analys att bedöma en tränare utifrån nationalitet? Vet du många arbetsplatser där det är OK att bedöma potentiella rekryter utifrån nationalitet?

Individuell bedömning, tack.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RunarUp: Jag kan bjuda på lite axplock ur Sannys och Adams granskning av Timrå:

"Timrås forwardssida tunnas annars ut snabbt efter första- och andrakedjan, även om Johansson blev ordinarie ifjol och Pääjärvi har en stabil säsong i ryggen. "

"Finska tränare brukar vanligtvis få det tufft i svensk ishockey..."

Sammanställde också Aftonbladets tips om vila tre lag som får problem per tippare:
Hans Abrahamsson
HV71
Brynäs
Malmö

Jonathan Knekta
Örebro
HV71
Timrå

Mats Wennerholm
Örebro
Modo
Malmö

Simon Norberg
Timrå
Modo
Örebro

Mattias Karlsson
Modo
Brynäs
HV71

3 stycken "varningar" för MoDo, HV71 och Örebro
2 stycken för Timrå, Malmö och Brynäs.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Kossila är center. Men den bäste när han är helt frisk iofs…
Ja tack till rätt peng.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: det finns inga dummare människor än folk!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ursäkta, ganska mycket off topic

Vad i helv... är mänskligheten på väg. Attackerar och är helt galna!

www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/bmma1v/froken-snusk-blev-tafsad-pa-under-konsert-forsokte-rycka-av-maskenn
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Som jag skrivit förut: Dom är rökt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Slå tä fö fan Kappan å Ollo...
En bakk ä klubbens...
Hört ja en skål???😎
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🎉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Pinaceae: Fast läste St.nu, det var närmare 5-0 än 2-1.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: 2 - 0 borta mot serietvåan är trots allt ett steg i rätt riktning. Vilket säger en del...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sikth: Ja, vad jag förstått så lyckades han väl med lite annat också, men som jag hörde på radion så är alla i Finland släkt med varandra, ungefär som i Nordingrå så släktbanden till Matti Nykinen kanske är starka. Btw, giffers gr som tåget mellan Kiruna och Narvik, ur spår. 🤣
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: hahaha ja han har ju ett namn på olika sätt där ute nu 😂😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sikth: isåfall kanske Kimmo plockar in Kasperi Kapanen 😂 (ironisk). Skrev det bara för att han stod som ”drömvärvning” i Aftonbladets genomgång om Timrå för några veckor sedan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Ja vi får väl se och hoppas han gör ett val i att köra 1 säsong innan.
Annars är det den stora intressanta frågan vem Kimmo kommer att leta och ta in.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Sa jag om det är någon som vet?
För så vitt jag vet så frågade jag vad folk tror om hur han kommer att göra/gå för han. 👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sikth: "Vad tror vi om Oliver Kapanen?
Tar han en plats efter campen?"

Även om han gör det riktigt bra på campen tror jag att han vill göra ett år i SHL för att utvecklas mer optimalt, många som gör det riktigt bra i början på en säsong för att sedan mattas av, det är en lång och dryg grundserie i NHL. Och som man förstått det är valet helt hans, även om han tar en plats. Man får hoppas att han ser det som en bra långsiktig investering att göra en säsong här. Det är inte en "Make it or break it" situation, han har skrivit på för 3 år.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sikth: Om det finns någon som vet det redan nu så får vederbörande gärna höra av sig angående travet i eftermiddag också.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: hahaha får vi se om de blir den andra då, isåfall är jag den första som nämner de 😂😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sikth: Jag tror inte det. Men jag har haft fel en gång förut i mitt liv
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Kopierat från Expressen allt jag lagt ut.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Mittenlag
KOMMENTAR
Oerhört svårtippat lag, kanske det knepigaste laget att bedöma inför kommande säsong då tränarstaben är omöblerad, backsidan har kastats om och nyförvärven endast är sex till antalet. Kontinuiteten på målvakts- och forwardssidan borgar för att Timrå ändå kan bli att räkna med, men det gäller att backarna hittar sina roller illa kvickt och levererar, för i dagsläget är den lagdelen ett frågetecken på grund av dess kvalitet, åldersstruktur och på vissa håll och kanter skadebenägenhet. nnHuruvida det blir en fågel eller fisk-säsong för Timrå kommer också handla om Olli Jokinen och hans inträde i SHL. De klubbar som lyckas identifiera rätt huvudtränare blir ofta framgångsrika och frågan är om Jokinen redan under säsong ett kan göra underverk med Timrå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
solbacken: I kassen går Johansson och Juel en ny kamp om förstaspaden, gissningsvis blir det en 1A/1B-lösning igen. nnBacksidan kan egentligen formeras hur som helst, det finns inga givna par i dagsläget. Forsmark var kanske Timrås främsta back över hela 23/24-säsongen och han är trots allt endast 03:a. Fortsätter han utvecklas i rätt riktning är han en kandidat att utses till lagets toppback. Nässén kommer få en stor roll, han är självskriven på topp fyra, men det återstår att se om Pilö lyckas slå sig in i de två första backparen med tanke på hur hans senaste år i Oskarshamn såg ut. Han var utanför laget i slutet av säsongen. nnFramåt är det uppenbart att Timrå kommer behöva använda Pettersson eller Johansson (eller båda två) som center. Hålet i mitten blir annars alldeles för stort. Timrå har möjlighet att matcha två starka, starka toppenheter där inte minst Hållander-Lander-Wedin har bevisat att de håller yppersta SHL-klass ihop. En spelare som Dahlén borde vara revanschsugen efter en svag 2024-vår, det vore intressant att se honom med Kapanen och en tyngre ytterforward som kan vinna kamper i sarghörnen. Kedjan med Lander, Wedin och Hållander var vårens kanske bästa kedja i hela SHL, den borde starta kommande säsong också. nnTimrås forwardssida tunnas annars ut snabbt efter första- och andrakedjan, även om Johansson blev ordinarie ifjol och Pääjärvi har en stabil säsong i ryggen. nnKimmo Kapanen presenterade två sköna besked för Timråsupportrarna i juni, dels att Anton Lander förlängt sitt kontrakt, dels att svensk-tysken Maximilian Eisenmenger hämtats in från DEL. Han lär bli lagets fjärdecenter som laget är uppbyggt i dag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK:
Det är intressant så fanns det mera fortsätt att skriva snälla
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vad tror vi om Oliver Kapanen?
Tar han en plats efter campen?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Återigen verkar du missa min poäng. Jag har inget emot att du kopierar in expressens sommaranalys om TIK, har gjort liknande saker tidigare. Men ange källan är du snäll.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rico01: Ok, slutar då.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: fast det var inte poängen. Om du inte visar att du citerar/kopierar är det smått ohederligt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rico01: Japp, men vissa har inte premium
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Mycket går att känna igen i Timrå, särskilt på målvakts- och forwardssidan. Bakåt har klubben förlorat två av sina viktigaste backar i Axel Rindell och Joonas Lyytinen, som valde att flytta till Leksand. Nyförvärven Linus Nässén och Lukas Pilö täcker upp deras platser och framåt har tre namn adderats ? Oliver Kapanen, Anton Lundmark och Erik Walli Walterholm. nnMedan de två sistnämnda troligtvis är tilltänkta botten sex-spelare är förhoppningen att Kapanen ska kunna axla en topproll i laget, så länge han kommer loss från Montreal som skrev ett treårskontrakt med honom i somras. Tar han inte plats i NHL är han en Timråspelare nästa säsong. Kapanen har tidigare haft en stadig utveckling under sin tid i Kalpa och var en av Finlands offensivt bästa spelare i VM i Tjeckien.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: vore bra om du faktiskt länkade till artikeln (expressen) som du kopierade.
Kommentera

« · 2717040 · »