1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587684 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 2718174 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
välkommen tbax
lite fundersam blir man
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jens_88: Varför? Han kommer inte kunna hålla fingrarna i styr.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Tror att det kan bli bra!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
The great one: Kimmos högra hand, assisterande "sportchef" med brett nätverk kan vara nyttigt istället för någon som suttit hemma och spelat NHL på xbox i några år och kommer in och ska leka assisterande sportchef.

Förmodligen inte allt för dyr heller då han verkligen ville komma tillbaka till Timrå.

Dock lite skeptiskt till detta jag med, men hoppas han kan komma in med en positiv påverkan för alla poster. Välkommen tillbaka Nubben!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
The great one:

Svårt att släppa denna nyhet. Tacksam för allt Nubben gjort men någon gång måste man gå vidare. När vi äntligen hade gått vidare och börjat på ny kula kommer nubben åter. Herregud vad vi är amatörmässiga.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
cloon: Det där såg jag inte komma, men en hjälpande hand behöver ju inte vara fel.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jens_88: Suck.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Ja det skall firas . Otroligt trevlig nyhet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kors i taket....NUBBEN IS BACK 🥳🎉😍
Hört ja en skål rabbuslingar 🥳🥳🥳
Låt dä rinna lätt ida för mannen myten LEGENDEN NUBBEN 💪💪💪🍸🍸🍸
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jens_88:

Nubben? Varför? Vad säger Kapanen? Känns som en onödig post, nubben skulle gjort något annat. Känns inte bra spontant.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Välkommen hem Nubben
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: men dom hade ju bevisligen fel! 😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: du har rätt. Han kommer aldrig att bli nån poäng kung. Men har som sagt andra användbara kvaliteter.
Har dock sett att han har ett rappt skott att tillgå, men tyvärr alldeles för sällan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Förra årets långkörare blev Joulevi, en spelare som symboliserade både SM-guld och räddare i nöden och allt däremellan. Vilken spelare tror vi kommer bli det här årets långkörare?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: ja är väl alltid enklare att surfa på sådana där saker om man sitter vid datorn istället för knappar på mobilen
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Inte denna?

Jag såg att du länkat till den senare. Det är väl istid per match och hur många matcher man spelat. 2 insläppta och den totala istiden blir väl 0,38s * 51 matcher ~19,38 minuter sammanlagt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: SHL har en variant av redovisning över hur spelarna använts i respektive spelform. Via länken så redovisas hur många minuter i PK varje spelare gjort mellan varje insläppt mål och där är det bara Didde som är bättre än EA. Men man kan klicka sig runt där, dock utan att få en totalmängd istid i varje spelform (inte vad jag kan se iaf). Däremot finns det snitt över hela säsongen, eller så kan man ställa in för att se under kortare perioder.

Vill dock minnas att Swehockey har mer övergripande sammanställningar över istid men deras mobilversion är svårmanövrerad. Jag har fortfarande inte lyckats förstå hur man ska kunna kolla tidigare säsonger, om det ens ens går. Sitter man vid en dator är det betydligt enklare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zoogin62: det tror jag också,men bara om han accepterar att han inte är och kommer aldrig att bli en poängspruta. Finns mycket nyttigt man kan göra med dom kvaliteter han besitter ändå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: jag drar upp ämnet igen... det Nisse saxat in var ju Kapanens ord om hur han avsås användas. Blev det verkligen så?
Finns det någonstans man kan se statistik på antal minuter i PK?

Eller så släpper jag detta och bara önskar honom lycka till (trots att han gick till löven)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Japp, helt plötsligt passar vanliga fingervantar igen..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Han skulle behöva lära sig Raumdeutung, för det har inte varit hans starka sida.


Eller som Pep hade sagt, he needs to find the space and position himself in relation to his teammates.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: men jag tror ändå att det finns potential till utveckling i Walli.
Tror och hoppas att Olli kan locka fram den.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: exakt sådär lät modoiterna förra säsongen också.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zoogin62: det kan vara svårt att komma in i såna där lite mindre byar. Och trivs man inte så är det också svårt att prestera! Jag tror också att vi får se en helt annan Walli den här säsongen!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: tror inte att Walli kommer att göra oss besvikna kommande säsong.
Ratad av m0d0 och sporrad av Olli, jag tror på succe!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: läste intervju med Hartmann och han sa :Nu ser han ut att kunna vara tillbaka en hel månad tidigare än vad som först var beräknat. Sebastian Hartmann har gjort fem raka säsonger i Timrå och har varit en viktig kugge i laget.

Innan den här skadan hade han två raka säsonger med över 20 poäng.

– Jag har ju tappat en del styrka i vaden och det kommer jag att behöva träna upp. Sen tror jag att det kan vara bra att gå på is redan i augusti så jag får komma tillbaka till allt med timing.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Ja mycket förvånande med Hartmann! Men det är bara att tacka och ta emot! Ja det är mycket som känns bra nu!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Kan man våga hoppas på att Hartmann är med tidigare än förväntat? Han verkar ha bra läkkött iaf. Men för tidigt att säga förstås. Dock positivt att han redan är på is i juli det hade nog ingen trott. Kanske vilar bara 1-2 matcher eller är med i premiären vi får se.

Det blåser positiva vindar nu.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Alla trivs inte där uppe! Jag tror att Olliehockeyn kommer passa Walli perfekt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Klart han är nöjd, han slapp ju vakna upp i Dö-vik.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: visst såg Walli lite extra nöjd ut på bilderna? Måste vara skönt att vara "hemma" igen efter exilen!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Fullt hus på isen i SCA Arena, även Sebastian Hartmann tillbaka!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timrå IK har gått på is.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik1: Vore kul om TIK gick direkt till kvart nästa säsong. Tror Saik, FBK, Växjö, LHC, Luleå går direkt till kvartsfinal medan TIK, RBK, Frölunda, LIF är kring plats sex i de sista omgångarna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: En killgissning från mig så ligger han på 200-250 tusen i månaden! Det är liiite för mycket för någon som har passerat sin Primetime!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
nila: För vår offensiv så tror jag ändå att Oliver Kapanen blir ett uppköp mot Hanzl.

Det känns också lite talande att det blev Malmö som landade Hanzl till slut. "Klar" för HV innan dess men hoppade av när det såg svajigt ut mot Oskarshamn i det negativa kvalet.

Hade Hanzl haft hela paketet så hade han definitivt landat i en bättre klubb, men nu blev prislappen förmodat för hög för att nått annat mer etablerat lag skulle nappat.

Luleå sades ju vara intresserade, men de är ju kända för att snåla lite, så prislappen blev förmodat aningen för hög där till slut.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: andra halvan av säsongen var väl rätt bedrövlig överlag, undantag främst hållander som började få utdelning för sitt fina spel! Hanzl var trots allt lagets näst bästa poänggörare trots att han egentligen inte är en utpräglad poängmaskin och fick ta stort defensivt ansvar. Tror personligen att han kommer vara enormt saknad när säsongen väl drar igång, hoppas dock att han inte passar in i Malmös spelsätt...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Svårt att riktigt förstå vad som hände, nått hemma i Tjeckien, familjen här eller mätt och spelade av säsongen bara? Oerhört smart spelare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Hans första säsong med oss så var han en gigant. Gissar att det aldrig fanns nån realistisk chans att behålla Hanzl utifrån ekonomin. För dålig bang for the buck på honom i slutänden.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: vi har mycket att tacka Hanzl för, men det kändes som att bäst före datumet hade passerat!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Tycker Hanzl var helt värdelös andra halvan av säsongen. Han inledde starkt med 20 poäng på 25 matcher men avslutade med 13 poäng på sista 25 matcherna. Han hade en viktig defensiv aspekt av spelet men det försvann mer och mer ju längre säsongen led. Endera spelade han skadad eller så handlade det om det berömda ”gammal tjeck med utgående kontrakt”-syndromet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Greven: tänk honom som ansvarig att bygga upp juniorverksamheten, möjligtvis som ett steg till att bli sportchef
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Undrar om inte Anton är ämne till sportchef om sisådär 10 år? Härlig intervju för övrigt, målsättning och kravbilder osv…
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lång intervju med Lander med många härliga citat:

"Min stora, ja enda anledning till att jag spelar ishockey i dag är att få vinna med Timrå"

Angående föregående säsong och målsättningar:
"Jag tycker absolut att det var ett misslyckande. Samtidigt, var går gränsen om du inte vinner? Att vi som året innan åkte ut i kvartsfinal, varför ska det vara hatten av och vi gjorde ett bra jobb? Återigen är det lite det jag tyckt varit mentaliteten i Timrå, varför ska man vara glad för att åka ut? Vi måste kunna ha målbilden att vinna. Visst, det kommer då också högre förväntningar men det blir också lättare att sätta standarden på saker och ting och kräva mer av varandra om man har den målbilden"

Angående plattmatchen mot Modo:
"Ja, men inte mot Modo, mot just Modo. Det får inte hända. Du har plattmatcher under en säsong, ja det händer men det får inte hända mot ärkerivalen. Så är det, fyfan"
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Jag ifrågasätter också. Hittade dock meddelandet om förlängning.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Det var ju lite så jag tänkte. Om han bara finns med på ett enda insläppt mål på en hel säsong, ja, då är man heller inte särskilt betrodd i den spelformen. Det är bara att önska honom och Löven lycka till i det defensiva centerjobbet!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Du saknar dock inte poäng helt och hållet. Totalt sett över förra säsongen så var EA den av våra fyra ordinarie centrar vi mest sällan gick med, sen skiljer det inte mycket mellan honom och Lundin. Det största hålet lämnar föga förvånande Hanzl efter sig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Det smids stora planer inför säsongen.
Köp en T-shirt av oss för att det ska bli verklighet.
Uppladdat:

450x300-img2029_0.jpegimg2029_0.jpeg

Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Då sätter vi punkt för mitt högst tveksamma ifrågasättande av Erik Anderssons spel i boxplay.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: 230421...Erik Anderssons förlängning;

Timrå IK kan idag meddela att Erik Andersson förlänger med klubben över den kommande säsongen
Erik kom till Timrå från Rögle för två säsonger sedan och har framförallt under denna säsong haft ett starkt boxplay-spel där han fått förtroende samtidigt som han bara varit inne på få insläppta mål i spelformen. Nu väntar en ny säsong i Timråtröjan för Erik där han förväntas få en större roll i framförallt numerärt underläge.

- Erik är en skridskostark spelare som kan spela både center och på kanten. Vi får en större bredd med fler alternativ i centersidan men även i boxplay där han kommer att få en större roll efter att ha gjort det bra under föregående säsong. Offensivt så vet vi att det finns ett sparkapital som jag tror att vi kan få ut under säsongen med rätt roll och förutsättningar, kommenterar Kimmo Kapanen, Sportchef Timrå IK
Kommentera

« · 2718174 · »