1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590936 inlägg · 6217 ämnen

HV MOT TIMRÅ

« · 20257 Till forumet

Sv: HV MOT TIMRÅ
Det blir som det blev för Gais,först ner i allsvenskan och sen till division1Norra
Kommentera

Ser verkligen fram mot att läsa tidnigarna imorron, det är väl samma gamla visor " Pucken gick stolpe ut " " vi förde spelet men HV gjorde målen " " Vi fick några domslut emot oss " " Otroligt varmt i den här arenan " , Nä bättre ursäkter måste nog fram i morron.
Kommentera

Ja ni skämmer ut hela landskapet.Sundsvall Hockey=Medelpads stolthet.
Kommentera

Nike89: 89, står det för födelseåret?
Kommentera

bif-fbk 0-6
Kommentera

Jag tror inte det blir några ursäkter alls i morgondagens tidning.
Det finns ingen anledning att vara sarkastisk. I tidigare matcher har det ibland hängt på mindre marginaler men knappast nu...
Hv är faktiskt i delad serieledning och har hittills bara förlorat en poäng på hemmaplan. Timrå har inte vunnit på bortaplan ännu men vem vet vi kommer kanske närmare och närmare det... rent statistiskt alltså.
Kommentera

dr Dängroth:
Trodde du visste att man måste uppnå en ålder av könsmognad innan man behöver sådana med vingar,,,,,
Kommentera

P Maco: Ohhh nej!! 93 ska det visst vara.
Bedrövlig människa. Titta i Bäckens och OIK:s gb. Ärthjärnan är bara ute för att skapa dålig stämning.
Kommentera

Ja man vill ju inte kränka folk angående deras ålder så jag antog att eftersom klockan är så mycket så är hon (Nike89) ingen bebis...
Kommentera

HV71 är bra i år ...väldigt bra ....det blir HV71 - Färjestad i final... asså HV har fått igång målskyttet det är därför tik förlorar denna match ...deppa inte ...jag var deppig förut men jag har fått ur huvudet ur träsket...vi vinner mot MoDo KOM IGEN NU TIK!
Kommentera

Börjar bli ont om tid nu... Vi får nog sikta in oss på en poäng istället! Kom igen nu, Timrå...!
Kommentera

vi får sikta in oss på ett mål till att börja med...var realistisk... Stefan Liv är en väldigt bra målvakt !
Kommentera

Ha ha. Kämpa Timrå... NU vänder vi.
Kommentera

finns det ingen chat om matchen?? tack på förhand
Kommentera

Fasligt vad TIK har svårt i Jönköping.
Samma resultat i fjol, 5-0 till HV.
Just nu verkar det som om TIK skjuter hellre än bra.
KOM IGEN REDEAGLES !!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Jo att det blir förlust i kväll är nog oundvikligt, men det skulle vara skönt om TIK kunde göra några mål så att dom inte få så dj**la taskigt självförtroende till nästa match...
Kommentera

Västrabo: Är du pappa till Nike 89?
Kommentera

det kanske blir 6 - 0
Kommentera

bort dömt
Kommentera

Bortdömt .................
Kommentera

250kg kärlek:

Bah, kalla mig svikare du. Men om du hade läst mitt inlägg lite mer noggrant så hade du förstått vad jag menade. Men det var väl för mycket begärt förstås. Visst håller jag också på Timrå och går på varenda hemmamatch och några bortamatcher, så nån svikare tror jag att jag inte är. Så håll inne med dom där orden när du inte vet ett skit. Det jag menade med mitt inlägg var att vi inte räcker till med dagens lag i eliserien. Det måste i sin tur leda till att förstärkningar måste komma. Vi måste värva, inte bara hoppas på att det ska lossna och vända. Det är ett alldeles för riskabelt tankesätt. För hursomhelst så ser man redan nu en tendens om vart det lutar, och det lutar inte åt något gott håll. Men det klart "250kg kärlek", det vänder nog snart...
Kommentera

Håller med dej, tåget kan gå fort när det går,frågan är om vi räcker till i dagen ES, eller är årets lag så mycket sämre än förra säsongens,själv tror jag att årets nykommlingar är mycket bra så det gäller att hålla undan från början.
Kommentera

snabel: Självklart vänder det! Jag förstår hur du känner, och jag är inte heller tillfreds att Timrå förlorar.

Men om det går dåligt, allt känns tungt, allt känns fel är det ingen som tar ifrån mig att jag ALLTID ÄR TROGEN I MOTGÅNG.

Jag är inte främmande för diskussioner, lösningar på problem, men jag gillar inte riktigt attityden- inställningen hos en del när det bär emot.

Du har sagt att en sån som De Rouville måste få komma i kostymen innan man kan ifrågasätta hans spel. Håller med dig till 100%

Jag har ifrågasatt Peos coachning i vissa lägen, som jag anser, med all rätt.

Det jag reagerar på är detta otroliga "antitimrå ik" som ibland tar överhanden i en del fall.
När man som i ditt fall ger upp när inte ens halva matchen är spelad då kan man väl fundera på det här med "svikare" och inte?!

Om jag uttryckt mig fel, då ber jag om ursäkt! Sämre än så är jag inte.

Så här dålig som Timrå spelade ikväll är vi inte. Dessutom tror jag inte på en massa spelarköp- kanske en eller ett par. Det innebär att vi MÅSTE jobba med befintligt material och göra det bästa av det.
Jag andas fortfarande optimism.
Jag älskar Timrå Ik!!!
Kommentera

Jag tänker börja med att säga att jag fortfarande tror på TIK (det gör jag alltid),men varför får vi nästan alltid anfall emot oss när vi spelar powerplay ??
Kommentera

250kg kärlek:

Tror inte att jag ger upp efter halva matcher. Det enda jag gjorde var ett konstaterande, nämligen att Timrå inte räcker till. Därför tror jag att det är bäst för hela Timrå att man agerar istället för att stå med armarna i kors och hoppas på att det vänder. Visst ska man va trogen och positiv, men det jag inte gillar är alla som är så otroligt blåögda vad gäller denna situation. Man tror att det ska vända bara man jobbar på, visst kan gå, men inte särskilt troligt. Därför tror jag det är bäst att värva, och det snabbt. För tänk vilken katastrof det skulle vara om vi åker ur, då skulle det förmodligen dröja många många år innan vi kommer upp igen. Och nått sådant vill jag verkligen inte uppleva.
Kommentera

Att Timrå får så mycke kontringar emot sig i PP måste bero på det tempo de håller med puck. Det går så fruktansvärt långsamt i Timrås PP att motståndarna lätt kan sno pucken och kontra. Målvakten får heller inga större problem att hinna med sidoförflyttningar när Timrå har detta puckpassningstempo i PP, således inga mål i PP heller...
Kommentera

« · 20257