Nu kom Berglund boyce PP formationen,där även Wedin huserar.. Tycker synd om Wedin, tänk vad han hade kunnat få ut i en annan omgivning. Inte ens i PP får han testa på en annan omgivning..
Hockeyhjärta: Vad syftar du på, ingen av dem har väl skämt ut sig nämnvärt hittills, SkinWall har varit lite förnurlig ut i inledning. Backarna generellt tycker jag varit bra denna perioden
Hockeyhjärta: Jag vill att de testar Drugge i PP om man nu ska ha en back där. Tycker det känns utdöende att prompt behöva spela backar på blå i PP.
Bra period annars, men nu kommer den otroligt historiskt jobbig andraperioden... kan slå tillbaka nu att vi inte fått utdelning. Hur fan kan Berglund vara så usel på frilägen? Han fyller en roll i laget, som han gör bra. Men han måste slipa på sitt skott...kanske lära sig en fint?
Jensen_12: Absolut. Vi checkar fast Hv gång på gång. De fick inte ett enda långt anfall på oss i första. Synd att vi inte lyckas få in pucken dock, första målet kan bli avgörande mot ett stukat Hv.
Jensen_12: När de får tid skall våra favoriter börja träna tekningar o träna Power-play. Dom är överlägset sämst i SHL på dessa grejer. Kolla på viktiga tekningar o se vilka som vinner pucken. I bästa fall vinner Timrå var tionde. Ibland kommer Timrå in i anfallszon när dom spelar Power-play. Fundera på detta Fredrik.
Hockeyhjärta: Vad gjorde de i powerplay som du syftar på? Eller finns det andra backar i laget som du tycker har bättre kvalitéer lämpade för spelformen måhända?
Jensen_12: Vi gör en formidabel period, attackerar ett uselt HV precis som de ska attackeras. Vill man forcera fram en ljusglimt i det faktum att vi inte gjort mål så är väl det att vi inte har en ledning att förlora nu i andra. Oron är väl att åka på ett BP, risk då att vi tappar in en puck och är det något vi absolut inte klarat av i år så är det att vända matcher. Drömmen vore att hålla 0-0 så länge det bara går och att fortsätta stressa för att sedan till slut peta in en med några min kvar av tredje.
Emil Berglunds förmåga till att hitta frilägen måste nästan vara ohotad i Sverige. Det är som om han fötts med en begåvning han helst inte velat ha.
Skinnet ingnidet med uppvärmd issotejp, ikläddd mitt Joffa-suppe från 1976, (det närmaste jag kommer afrikansk woodookultur) rituellt bryter jag av två TITAN PRO TITAN från Dannes Sport på Storgatan, och en rakbladad Checking från Sörgrens Sport i Matfors.
Jag tänder en eld på klubbhögen och dansar hockeyhula-hula runt och i brasan. Kastar in en bakruteklisterdekal med HV-tryck...
Det ryker stort.
Sätter mig ner på knä och sträcker armarna mot skyn och den obarmhärtiga hockeyguden!
Ger inte detta oss 3 pinnar i kväll, då blir det väl en madrasserad cell på psykakuten som tröst.
Reign in red: Berglund borde prova att finta målvakten. Han kommer till så många frilägen och har ett så jävulusiskt dåligt skott att han verkligen inte har något att förlora på att prova en dragning.
Dessutom tror jag alla målvakter i den här ligan vet om detta. När lille Berglund kommer fri så är det bara att göra sig stor och stå still. Inget ont om Berglund men han måste variera sig.
stoff: är det något man bör träna på så är det PP/Boxplay. När man får så många numerära underlägen/överlägen på grund av den spelförstörande domarkåren så MÅSTE man kunna utnyttja lägena.
Det skulle vara otroligt skönt med en bortaseger innan uppehållet.