TIK-Lund: Om jag får vara lite tråkig skulle jag nog då peta olofsson i förmån för Blomberg i så fall. Tycker Blomman är värd att få komma upp lite högre i hiarkin då han varit bra senaste tiden.
Nisse1: Ja men så är det. Jag kan oxå tänka mig att min andel går till spelarköp men jag har en känsla av att teckningsperioden kommer att förlängas..... Sen tycker jag att det är svagt om de inte lyckas med emissionen men det visar väl bara att hela historien är dåligt skött och att de överskattat intresset/möjligheten för folk o företag att köpa aktien. Sen förstår jag inte resonemanget att hellre skänka pengar till insamling än att köpa aktier då det egentligen innebär samma sak. Jag tror att med en lyckad emission så finns det möjlighet att stärka upp juniorsidan som just nu inte visar några lysande resultat pecis
Icetea: Enligt de skrivna vilkåren måste Aktien säljas för 6-milj, annars blir det inget och pengarna skall betalas tillbaks, eftersom summan inte kommer upp till 2-milj. så ser det mörkt ut. Lägg ner Aktie tanken för stunden och be att få använda de insamlade pengarna till nödvändiga spelar köp, då får mina pengar gå dit i stället (Tror att de flesta tycker detsamma) Jag vill inte se Timrå ik i Hockey allsvenskan nästa år.
Sputnik: Håller med. Hållander var enligt mig jämnare och hade en bättre säsong än Olofsson redan ifjol. Hade jag valt hade Hållander fått årets junior istället för Olofsson.
Men, det känns som att Olofsson har en större talang medan Hållander spelar med mer hårt arbete och mer på vilja. Avgörande målet av Olofsson i match 6 hemma mot KHK var sjukt viktigt.
Ja jag tror att han skulle må bra av att lånas ut, något behövs ialf för att han ska få tillbaka självförtroendet.
fantasilos: Jag tycker Olofsson är lite svårplacerad på nått sätt. Blandade och gav väldigt mycket i serien även i HA, tycker faktisk Hållander var bäst av dem utslaget på hela säsongen, om man jämför juniorerna. Däremot fick han en fin boost lagom till kvalspelet och där var han riktigt bra. Kanske skulle han mått bra av en säsong till i HA och få utvecklas i rätt takt?
Öndulat: Känns som att Olofsson gör det onödigt svårt för sig ofta. Försöker ofta dribbla sig in i zon och är inte riktigt vän med puck. Men han besitter ju en enorm potential
Kerstin_k: Olofsson gör nästan ont att se spela just nu. Vi vet att han är en sån jävla talang men får inte ut ett smack av det just nu. Jag hoppas och önskar av hela mitt hjärta att han får visa upp sitt rätta jag innan säsongen är slut.
kulltorp: "... Timrå har en match mindre spelad än bottenkonkurrenterna och ligger sist, fyra poäng efter Örebro och Mora."
Vem fan hade trott att läget skulle vara så i februari innan säsongen drog igång? Inte jag i alla fall. Jag hade ställt in mig på att vara totalt avsågad innan jul och att våren endast skulle vara en lång, aptråkig transportsträcka till kvalet.
Det är inte kört. Än.
Ikväll får Olofsson gärna explodera. Han har galet mycket hockey i sig men får ut ungefär lika mycket som 5 multiplicerat med 0 är.
Nisse på Mon: Då blir det emission om dom når målet på min 6 miljoner eller mer. Gör dom inte det så kan teckningsperioden ev förlängas eller så blir det inget och då betalas alla pengar tillbaka.
DJ Abbot: Litar numera helt på Freddans omdöme runt laget. Han(och Nubben mfl) har faktiskt skapat ett riktigt bra SHL lag av dessa smulor. Johan P är ingen ledande spelare på ngt sätt. Han är en spelare som i sina bästa stunder kan bidra på SHL nivå, men han kommer garanterat att ryka till nästa år om vi blir kvar.
The great one: Nu såg förvisso Johan lite halvslö ut mot FBK, han har ju faktiskt varit borta från spel ett bra tag och det är ju inte direkt E.B size på denna herren. Kan tycka det är fullt begripligt att låta honom vila ikapp lite, även om jag personligen anser att han går före ett gäng andra forwards oavsett form.
Tror inte för mitt liv att Freddan väljer att lämna honom hemma för att han inte platsar iallafall.
The great one: Bedrövligt att bänka Persson, vad är det som händer egentligen? Börjar tvivla på Freddans ledarskap, är han rätt man att leda laget? Hardegård är ett annat exempel, varför får han en roll som han inte är redo att bära? Och när är det dags att ge Brattström en riktig chans, snart är det kanske för sent.
The great one: Onekligen lite märkligt! Antar att Collberg då tar Persson's plats o Boyce 13:e man.
Kan ju inte påstå att Collberg rosat marknaden direkt på sistone. Hade nog hellre haft kvar Persson där och Boyce eller Madsen som fått stanna hemma. Troligen Boyce då Madsen ändå gör ett bra jobb i fjärde femman!
Så Freddan bänkar alltså en av dom(enligt mig)viktigaste spelarna i laget. Kan inte förstå hur han tänker. Vi behöver JP:s tyngd och styrka vid sargerna.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·