Såg jävligt otäckt ut när EA dundrade in med skallen först i sargen(i andra perren). Alltså Leksands-Forsberg nivå på den. Skönt att han ställde sig upp direkt, men inte förvånad om han åkt på en hjärnskakning
Zoogin62: riktigt imponerande upplaga av Timrå vi har denna säsong. 2-5, 1-5, 1-4 ...... lekande enkla segrar på bortais. Detta kommer garanterat bli top-6 och semi som den gamla goda tiderna på 00-talet.
TD: 9 av 9 på road trippen. Hoppas hemma publiken kan få en liten smak av det där på Torsdag. Men nu tycker jag vi njuter av segerns sötma i nån dag till
297: Sant. Var aldrig orolig egentligen. Men mot bättre motstånd hade det kanske kunna bli farligt att leda med 3-0 och backa hem så mkt. Dock kändes som HV var rätt så uddlösa framåt mycket tack vara våran defensiv givetvis. Är väl han André Petersson och kanske Forsberg som kan göra mål på vad som helst som var ett orosmoment, de andra höll vi på utsidan.
Men hörni boys, kom precis hem från HV- land i Stockholm. Helt plötsligt så går det lätt som en plätt och vinna hockeymatcher. Man känner sig knappt nervös ens....
Känns lite som andra säsongen efter Zäta lämnade och lill- kentas första säsong som tränare. Och med Kapanen i kassen....
Labban: det där 5-3 boxplayet kom väldigt olägligt, vi hittade inte riktigt tillbaka till vårt spel på offensiv planhalva efter det. Å andra sidan, vem behöver offensivt spel när man leder med 3-0 och har en defensiv som är absolut toppklass?
Sputnik: Första mötet till viss del ja, men andra mötet med SAIK och LÄJKÄRS upplever inte jag att det varit någon klassskillnad. I den form vi är nu kommer vi absolut slå dem.
297: Första perioden tycker jag var riktigt bra. Då har vi även mycket tid i deras zon och dominerar spelmässigt. Sen tappar vi en hel del i andra och tredje vilket var lite av en besvikelse. Men i det hela en solid insats.
kulltorp: måste nog hålla med dig om kvällens match. Den är inte den bästa vi genomfört denna säsong, långt ifrån. Försvarsspelet skulle jag dock säga är toppklass, framförallt JJ i kassen ger oss chansen att vinna ikväll. Tekningarna och tid i offensiv zon var en liten besvikelse men visst är det ett kännetecken av ett topplag att vinna komfortabelt när vi spelar på 80%
Zäta75: Vi ligger etta gällande antal vinster om man även räknar övertidsvinster och straffvinster. 14 vinster 7 förluster. Ganska bra tecken. Näst bästa lag är Skellefteå och Växjö med 13 vinster vardera
Hade biljetter till mig, frugan och dottern till kvällens match. Men vi fick ställa in då dottern blev sjuker. Jag undrar när jag ska få se Timrå vinna i den där gamla arenan igen.
Sist jag gjorde det var en slutspelsmatch typ 2008? Jag minns det så väl för min far körde nästan på ett gäng timrå supportrar när han skulle fråga om han fick köpa en pyöräla tröja av en i gänget.
Sputnik: Helt klart en tätare defensiv nu i laget. Vi närmar oss de bästa, bra test på torsdag hemma mot Fiskrenset. Upp till bevis då, vi ses i hallen!
Dubbeld: 5a fortfarande, men skönt glapp ned till lagen bakom. Ska bli spännande att se hur vi står oss mot Frölunda. Var ett tag sen vi mötte dom nu och då var de spelförande, men vi kämpade till oss vinst
vonDöbeln: Missade matchen idag men av stämningen härinne var det ytterliggare en propagandaseger. 😎 Hoppas det bara var en säkerhetsåtgärd att Didde klev av! Annars måste Kapanen intensifiera jakten på back lite extra.
Charlie2: 9p av 9 i bortaturnen grymt starkt! Vi är just nu ett av de bästa lagen i SHL, vi ligger 3a just nu om jag inte sett fel. Själv tycker jag detta är det bästa timrålaget genom tiderna.
Hoppas skadorna vi fick inte är allvarliga. Vi behöver alla på plan för att fortsätta att vinna.
Det måste bara bli fullsatt på torsdag i toppmatchen mot Frölunda.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·
Skönt att han ställde sig upp direkt, men inte förvånad om han åkt på en hjärnskakning