vonDöbeln: Timrå gick ut i andra och trodde det här skulle bli en enkel resa bara för att man fick in några enkla i första. Nu är det tillbaka till grunderna i tredje, vi måste ha ambitionen att äga lite mer puck om vi ska ta poäng ikväll. Arbetsinsatsen måste upp flera snäpp, vi är tvåa på alla puckar.
Naiv är man i alla fall och känna att vi gör det bra efter första. Ineffektiviteten kommer nog straffa oss om vi kommer ut jetlaggade i tredje också.. fyfan
Zäta75: Bänka EA och Stenqvist. De gör ingen glad. Alvarez får täcka upp och kämpa till ska varenda pucktapp från EA för att EA genast ska slarva bort den igen.
Andersson: Ja alltså man kan ju inte kräva perfekt spel i 60 min varenda match. Men detta beteende att tappa det helt är inte bara ett sammaträffande när det är ett återkommande bekymmer oavsett motstånd på senare tid.
Synct: Vad är det som gör att Timrå går ner sig varenda gång man har ett par måls ledning är också en intressant fråga. 100% inställning skulle jag påstå.
vonDöbeln: För de som inte förstod så menar jag på att vi gjorde en helt perfekt genomförd första period.
Nu spelare vi inte jättedåligt i andra men missar lite små detaljer, koncentrationen går ner någon % och vi missar nån puck som ska kippas in i anfallszon eller ur egen zon. Förlorar några fler närkamper, passningar inte helt på blad och HV gör mål och får boost. Skolboksexempel på hur en "kassaskåpssäker" seger kan vända till torsk på kort tid. Får se om vi har moralen och jävlaranamma att vända tillbaka momentum.
Vad har hänt med Hartmanns skott egentligen? Inte första gången han får iväg fösare. Förut small det stenhårt, är som att han har brutit handlederna permanent eller något.
Exakt så här ska en hemmadomare agera. En hutlöst billig icke-situation som hemmalaget söker, och domaren går på det för att hemmalaget haft lite tryck i 1,5 minut. Se och lär Claesson!
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen