Olli Nomadinen : En annan tid möjligen, men vi har haft Hahl, Pärssinen och Pyörälä. Tre stycken som ihop satte skräck i alla lag. Dom var inga bastarder och behövde ingen som skapade förutsättningar åt dom, dom skapade sina egna förutsättningar. Ihop med teknisk magi så löste dom det. Briljant och übergut!
Dagens glamourmodeller måste upp mer, använda sin kropp och sina skills, smutsa ner sig, in i skiten, först då blir man riktigt dödliga vapen. Att bara åka runt och slå flipp håller inte (jaa, överdriver och raljerar lite). En Alvarez kan alla som har en kropp vara, är ju bara att stå rakt upp och ner och stå i vägen. Händer varje dag i mataffären, av pensionärer. Och kan dom tulta runt och mest stå i vägen och vara irriterande överallt för andra borde elitidrottsmän kunna göra och vara detsamma.
Är väl f.ö löning så många i laget vaknar nog gladare, trots 0-2 tapp, än oss i det här forumet idag.
The great one: Håller med. Vi hade relativt bra koll på HV försvarsmässigt och i Boxplay hela matchen. Därför ska man sätta man in bästa linan för numerärt underläge eftersom det är självklart att HV plockar målvakten. Pinsamt dåligt försvarspel i hela situationen som leder till deras 3-3. Finns inte en spelare på plan som gör något rätt där.
Parodi igår, HV ger oss chansen att vinna genom att köra över sin egna målvakt samt skjuta in pucken i egen kasse i slutminuterna. Ändå lyckas vi inte vinna matchen…Vi hittar vägar att förlora.
Känner ändå att det måste lossna förr eller senare. Men hellre förr än senare innan vi är i botten på allvar.
Ante får rannsaka sig själv även, enda anledningen att sätta in Dahlén i slutet måste ju vara att Ante vill gå för 4-2 i tom kasse. Annars finns ingen anledning i det läget. Vi har 3 poäng, handlar bara om att kunna stänga ned då.
Zoogin62: Vi behöv lite Explorer för att linnra abstinensen... Bolage öppna snart...🙏 - 8 i målskillnad håll int!! Bar 3 har - i dä!! Int bra i slutännen... Ses vi Skandinavien imorron?? Låt dä rinna lätt ikväll 🥳🥳🥳
Bee: Vår "pissiga effektivitet" är ju en illusion. Vi är precis så effektiva som vi kan förvänta oss av det här laget. Vi har glamourspelarna men saknar de som skapar förutsättningarna för att dessa ska få göra mål. De som skymmer, grisar och sätter sig i respekt framför de båda målen. Det är det enda jag tar med mig av gårdagen, att Ante iaf tack och lov satte ord på det efter matchen. Att han var sjukt besviken och konstaterade att vi är för mjuka framför målen. Inget jävla svamlande om bra spel och skapande av chanser
F.ö har det ju varit en del snack om ifall SHL ska utökas. Till nästa säsong hoppas jag iaf att den utökas från 13 lag till 14
Orkar inte läsa ikapp kvällens inlägg, men efter 2-2 gick jag ut och tog lite frisk luft. Det kändes klart på förhand att vi inte skulle få med oss mer än en poäng.
Hade jag varit amerikan hade jag gått till en psykoterapeut för att få svar på varför ett jävla hockeylag påverkar mitt mående så. Nu är jag dock en simpel svenne (halvfinne t.o.m), så det är väl bara att inse att lidande kommer med modersmjölken.
Bee: Helt rätt inställning! Märker dock att det blir jobbigt när fans inser att deras lag sjunker ner mot strecket. Det lär vi få uppleva mer än en gång framöver. Gäller ändå att kyla ner skallen.
pingvin: Känner mig mest ganska uppgiven, men det gjorde man ju under delar av förra säsongen också. Klart att det går att hitta en väg ur den här skittrenden vi är i nu.
Det GÅR. Betyder dock inte att det kommer eller måste hända. Tror inte alls på det där att vår pissiga effektivitet rent statistiskt måste jämna ut sig - det brukar göra det över nog stora dataset, men ett lag över en säsong är inte ett slumpat urval.
söder över: Har börjat att författa några negativa inlägg men valt att inte skicka dem. Jag är otroligt frustrerad och missnöjd med många saker. Samtidigt vet jag att rätt var det är så släpper det och då är jag happy igen. In med en eller två riktigt bra griniga och elaka backar och en förlösande offensiv i vår så är vi med i matchen! Detta oflyt i anfallszon kan inte hålla i sig! Det går fort i hockey - även för Timrå! Förvånar mig inte om vi är med i kvartsfinalerna vår. Men jag blir samtidigt överlycklig för nytt kontrakt! Åhhh!!! Det är så jobbigt att älska Timrå!!
Men rensa upp in med någon som Roger Bert som kan öppna käften och röra om i trygga kompis grytan som nu hur jävla kass du är så vet du att jag få spela. Gillar Ante men har man två max TV PUCK tränare vid sidan så klart det går åt helvete till slut.
Pinaceae: summa summarum....man gör inga mål om man bara ser målvakten , har ett självförtroende som är sänkt på havets botten... Väljer att lägga 90% av skotten i bröstkorgen på målvakten,eller helt enkelt bajsar i kalsingarna av nervositet när man ska lägger den i öppen kasse .. Det är en sanning lika gammal som hockeyn själv .
John Cena: Sen blir det lite LaLeggia logik kring det hela. Vågar säga att han var den absolut mest framstående backen att producera i 5 mot 5 spelet men hade för det svårt i det defensiva spelet. I SHL måste man kunna bemästra båda båda delar tillräckligt bra.
Om Jonte lever skyddat med fri roll och inte har samma defensiva krav som alla andra, så är det ju rätt givet att det kommer börja att gnissla till slut. Speciellt från importer som kanske får förklaring att man måste ta visst defensivt ansvar, och kanske rent av blir bänkad för att man brister i det defensiva..
John Cena: Nej ibland kan det också bli lite väl affekt kring Jonte, men att spela honom med 2 minuter kvar, tek i egen zon och att försvara en 1 måls ledning? Jag hoppas detta var sista gången.
söder över: Dahlén var vår bästa poängplockare förra året i 5v5. Näst bäst i år. Hur är han för dålig för att spela 5v5? Vi måste hitta sätt att få upp hans spel så han blir lika bra som förra säsong. Inte bänka honom och bara spela han i PP. Det är ett recept på mindre mål, vilket är raka motsatsen på vad som behövs.
Sputnik: Man blir ju bara mer frustrerad ju mer man tänker på det. Haha. Så talande. Oceaner av tid med öppet mål men Hållander hittar sätt att inte göra just mål. HV bjuder på det med självmål. Vi lyckas på komiska sätt att hitta vägar att förlora. Alltså det är ju en sån parodi så att Monty Pyton skulle kunna göra en sketch om Timrå just nu.
Greven: att hålla på Timrå iK kan nog liknas vid någon form av självplågeri..Himmel och helvete om vartannat. det får en verkligen att åka berg och dalbana.känslomässigt . Visserligen inget nytt och så vitt jag själv kan bevittna varit så sen iaf början på -80talet
Herminator: Ante har tappat spelarna. Hoppas att vi kan ta oss till slutspel för väl där är laget självmotiverande. Det sparkas ingen Ante under säsong, men han har ju bränt sina skepp på en förlängning.
" Timrå ik avlossar alltså absolut flest skott mot mål i hela SHL.. i den tabellen ligger man 1a.. I tabellen skotteffektivitet ligger vi ist näst sist.. på 13e plats. Avslöjar åtminstone en väldigt stor del av timrås problem.. "
Samtidigt måste en tänka på begreppet "return to the mean" som ju innebär att observationer som initialt avviker kraftigt från genomsnittet tenderar att närma sig medelvärdet över tid. Detta fenomen är väsentligt att beakta vid analys av förändringar eller avvikelser inom olika dataset, då extrema observationer kan vara temporära och stabiliseras över längre tidsperioder. Vid tolkning av statistiska resultat är det klokt att skilja mellan kortvariga variationer och långsiktiga trender för att undvika överdrivna slutsatser baserade på tillfälliga avvikelser från medelvärdet.
OlliJanne: Tyvärr har defensiven blivit lidande av att vi har släppt på tyglarna. Förra säsongen vann vi på att vi var jobbiga att slå på bortais. Vi tightade till och offensiven fick komma i andrahand. Nu spelar vi frejdig med rätt uddlös hockey istället. Tyvärr har inte en backsida som kan spela det kontrsuktova spelet heller. Utan många trivs bättre när vi spelade en enkel hockey där vi mest spelade för att hålla tätt framförallt.
Dr.Krykov: vad hände med förra säsongens smarta Ante som lyckades med drag som att ta ut målvakten i OT och spela 4 mot 3? Har han helt plötsligt också glömt allt han kan gällande match coachning? Precis som Lander glömt att vara grinig och backsidan glömt att spela defensivt. Nej in med åtminstone en ny coach och börja fokusera på defensiven igen. 3 mål framåt ska räcka till seger om man får tillbaka förra säsongens defensiv
Karlsson74: Hålla på Timrå börjar fan likna missbruk. Finns det något 12-stegsprogram man kan söka? Avprogrammering av hockeybegäret. Livet skulle vara så oerhört mycket enklare utan detta fanatiska hockeyintresse. Allt eller inget, finns liksom inget annat.
Patrick Polly: En liten fundering. Emil spelar med ett sånt ansvar denna säsong och har spelat center förut. Kanske dags att optimera laget och låta honom att testa på att spela center?
söder över: Sen måste man ju lyfta Weddas spel i 3 mot 3. Snacka om att dominera. Kommer inte han att få spela högre upp i hiarkin på lördag så kommer jag att ansluta till Avgå Ante skaran på riktigt.
Han är väldigt lätt att hålla borta i 5 mot 5. Försvinner helt. Värmhed syns mer. Dyker upp någonstans här och där men skjuter mesiga magskott eller väntar in skottäckning.
Spela han i PP.
3-3 absolut inte! Alldeles för dynamiskt spel med allround krav.
Men Vaffan…
Skit samma. Jag kan det här med Timrå under Ante Marklund och Molle nu.
Inget bryter mönstret! Inget piskar fram energi. Inget händer!
Inga idéer inte ett piss!
Ante hotade med förändringar om dom inte fick utdelning för sitt spel. Men inte än på länge dock…
Den mentaliteten syns tydligt.
Jämför man med spelet ifjol så har man tappat i det närmsta allt!
Man är så jävla veka nu.
Och inget händer.
Nej då… vi är bättre än alla motståndare… det räcker gott så.
Karlsson74: Sen går det inte frånkomma att Lander är en skugga av sitt forna jag. Åker han runt och grubblar för att pappa Ante inte får förlängt? Något annat som tynger honom?
Vargher85: självklart ..men.hur...problemet är att vi har för få bra def forwards.. och på tok för intetsägande backar som är rätt mediokra med shl mått mätt .med få undantag naturligtvis .
Karlsson74: Jag undrar om inte Johan Davidsson var inne på något innan matchen, när han berättade att HV lagt fokus på försvarsspelet. Kanske borde Timrå göra detsamma...
Dr.Krykov: Hoppas på Bofors. Det vore lite rock n roll om de gick upp. För att få slipanissarna som bossar över SHL att svettas lite. Som drömmer om gullegrisen DIF.
Dagens glamourmodeller måste upp mer, använda sin kropp och sina skills, smutsa ner sig, in i skiten, först då blir man riktigt dödliga vapen. Att bara åka runt och slå flipp håller inte (jaa, överdriver och raljerar lite). En Alvarez kan alla som har en kropp vara, är ju bara att stå rakt upp och ner och stå i vägen. Händer varje dag i mataffären, av pensionärer. Och kan dom tulta runt och mest stå i vägen och vara irriterande överallt för andra borde elitidrottsmän kunna göra och vara detsamma.
Är väl f.ö löning så många i laget vaknar nog gladare, trots 0-2 tapp, än oss i det här forumet idag.