vonDöbeln: Snart måste vi väl ändå få till AI så pass bra att den kan assistera domarna? Det är ju fan ohållbart att ha den här ojämna reptilhjärnestyrda domarnivån omgång efter omgång. Om Dahlén åkte för sin slashing, ja då ska han fan i mig åka för dom han gör i andra också. Och HV ska åka på sina också. Om Lindgren åkte på den fasthållningen, ja men då kan det ju för fan inte vara okej för en HV-spelare att hålla fast Forsmark bakom mål.
Blir galen på det här. Och då tänker jag inte ens bara på att Timrå är utsatt. Det är ju lika för alla lag. Jag vet att det är mänskligt att fela och att man kan missa saker. Men det är den där jävla ojämna nivån som stör mig.
Fan, sorry. Var inte meningen att dra igång domargnäll. Blir bara så jävla frustrerad.
Ja ja, kul att vi leder inför tredje. Rövhål att dom tilläts reducera på en hittepå-utvisning.
Rip Kirby: har velat skriva det hela kvällen... Dahlen är inte problemet i den kedjan men OK däremot fyller absolut 0 funktion, tappar puckar, tar inte emot pass ordentligt och bara åker för att åka.. Har liksom ingen plan i det han gör, han borde kunna spela mer som Fille men det verkar sitta långt inne
Timrå fortsätter kämpa, men det kuggar inte riktigt i. Strukturen i egen zon när man erövrar pucken och ska spela bort pressen inte alls bra. Men det är same news från tidigare år.
Hoppas man inte backar för mycket nu. HV spelar inte som ett bottenlag - eller har deras brist på självförtroende - och kommer garanterat profitera om dom ges extra ytor. Vi måste ligga nära och vara snabbare på puckföraren. När vi lyckas med blir det utdelning.
vonDöbeln: Det blir ju på alla jävla övertydliga sett hur uppenbart som helst varför Montreal skickade tillbaka OK från NHL, för maken till menlös spelare får man väl leta efter just nu?!
Vad är det sekten sjunger? "Vi kommer från x" eller "vi håller på x"? Vilket ord kommer sedan? Det kanske är bibelord och sånt kan jag inte, men tror väl ändå det är något annat ... :-)
Skönt ändå att Dahlén åker på sin slashing i första. Efter den kommer man på att man inte ska ta nån mer slashing. Dahlén har väl gjort fyra sånna den här perioden och HV har bjudit på ett par.
Hank: Pilö har varit kung sen han kom tillbaks! I min bok Bästa back ihop med Svensson den senaste tiden. Riktigt solid faktiskt. Ett bevis på att det snarare var Oskarshamn i stort som var ihåliga bakåt förra säsongen.
Går knappt att första hur han var bänkad när man ser hur stark på puck och säker han är att bryta spelet.
Blir galen på det här. Och då tänker jag inte ens bara på att Timrå är utsatt. Det är ju lika för alla lag. Jag vet att det är mänskligt att fela och att man kan missa saker. Men det är den där jävla ojämna nivån som stör mig.
Fan, sorry. Var inte meningen att dra igång domargnäll. Blir bara så jävla frustrerad.
Ja ja, kul att vi leder inför tredje. Rövhål att dom tilläts reducera på en hittepå-utvisning.