1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591430 inlägg · 6216 ämnen

I kväll laddar vi inför kvarten

« · 225665 · » Till forumet

Sv: I kväll laddar vi inför kvarten
rådbjer: Jodå, absolut!

Vi Fulingar är så gnälliga att vi ogillar alla, nästan per definition.

Vi vill spela och vinna eller förlora mot lag med en hockey vi gillar. Dit räknar jag, förutom Timrå, även Teglet, Styvben, Zippers, och kanske några till.

Exempel på hockey, förlåt ordvalet all riktig hockey, man gillar att gilla inte, är i år Korven, och vanligen Pölsan. fast den sistnämnde har ju varit alltför mycket under isen i år för att bjuda stånd mot på isen.

Men visst. Vi gillar er. Vore vi inte Fulingar, kunde vi ha varit Lallare.
Kommentera

Sven Savage: Tycker mig höra en viss glädje bakom all denna ångest?
Måhända ni är lite glada ändå att få möta oss?
Kommentera

Jimmy: Vi spelar feg, ful och oren hockey? Beror väl på att vi är så kassa, om vi försöker oss på s k TIK-hockey. Men vem vet - när ni givit oss de fyra lektionerna nu i kvarten kanske vi kan lära oss något?
Kommentera

Sven Vilde: Ångest ångest, huru vore livet utan ångest!
Det äro med glädje vi ser huru ångesten sprida sig i motståndarleden.
Detta slag kommer att utmynna i ett enda inferno av ångest innan denna pina äro slut.
Huruvida Timrå eller Luleå, stodo där såsom segrare i bataljen får framtiden utvisa.
Fastän ni ser Timrå såsom favorit ock vi sågo er såsom detsamme, så bliva detta intressant.

Må bästa lag vinna, dvs. Timrå!

Krossa Luleå innan vår ångestattack utbryter!
Kommentera

Lulekickan: Sjögren och kanske Hallin är väl de som skulle tycka om lite bök och stök.. men tittar på helheten så är Timrå det lag som klart förlorar på om det blir grishockey. Tro mig, Luleå kommer vilja ha det på det sättet (särskilt här i Kulturmagasinet förstås;).
Kommentera

Lulekickan:
Antar att min kommentar var att säga slå här...

Sjögren var trots allt en enda grej av en enda spelare - Att Luleå spelar tufft är väl ganska väl känt - och inte fel i sig. Jag vidhåller dock faktum - Blir det HOCKEY så VINNER VI!!!
Kommentera

Lulekickan: När man har avtjänat sitt straff så får alla andra attackera Sjögren eller??....Titta på Era egna spelare du...
Kommentera

Zoogin: Ja ett på tok för långt straff dessutom.

Lulekickan: Timrå spelar tuff, snygg och ren Hockey. Det gör inte Luleå.
Kommentera

Lulekickan: Lägg ner det där nu, Sjögren har faktiskt avtjänat sitt straff.
Kommentera

lincoln: Särskilt Sjögren pysslar med ren hockey. Att i full fart bakifrån tackla någon och samtidigt trycka upp sin armbåge i skallen på offret har mycket med hockey att göra, elle? I så fall föredrar jag nog ohockey, faktiskt.
Kommentera

Sven Savage: Att din ångest är grym förstår jag. Speciellt eftersom du svartmålat erat klassiska år 1996 genom att skriva att ni då åkte ur genom 3st raka i sudden i semifinal när ni i faktum detta år tog erat hittils enda SM-Guld.

Du menar inte 1995 då?
Kommentera

mike66: Har varit hos en kund i Ö-vik idag !
Jag fick lova att fixa biljetter till finalen. ( TIK - MoDo)
Så nego är vi ( c :
Kommentera

mike66: Vi vet inte vad riktig ångest är? Huvva, vårt namn är Lule Hockeyångest Förening, och ångest i norrbotten stavas pölsa. Läs bara, men ta först fram näsdukar i flaggformat.

Vi har mött Pölsan i slutspel fyra gånger.

1989, då vi i semifinal vann första, för att därefter förlora med 2-1 i matcher.

1993, då vi i vår första SM-final tog ledningen med 2-0 i matcher, för att sedan förlora med 2-3.

1996, då vi i semifinal enkelt tog ledningen med 2-0 i matcher, men sedan efter en hel del otur förlorade tre raka förlängningar.

1999, då Pölsan efter en otroligt jämn semifinal, i förlängning i den femte och avgörande matchen?ja, du förstår.

Du ser hur bra vi är? På att förlora. Så fort ni trixar in ett oväntat mål kommer vi att ge upp, för inom oss kommer det att dunka ?Minns Pölsan!?
Kommentera

I mitt tycke ska detta gå vägen för TIK om det bara blir hockey och inte rallarfight. Så länge det har spelats hockey har TIK varit tämligen överlägsna Luleå. De enda gånger Luleå stört är när man lyckats få matcherna att övergå till buffelfäktning. Därmed inte sagt att Luleå inte lyckas med detta ytterligare en gång...

Nä.. Blir det hockey så blir det seger!
Kommentera

rådbjer: Så vare fixat - en klockren 17:e-plats blev det tillslut för Svenne. Starkt att bryta sig in på denna lista - det krävs en del. Ska också tillägga att 18:e-platsen fortfarande är vakant för blivande patienter.

Jag har ringt - dom gick inte med på det?
Kommentera

mike66: Ja just det dom tror att vi ska blödiga o ömka för dom!
Glöm det sån fula tricks vill vi inte veta av.

Ring Patentverket! NU!!
Kommentera

matsby: Hä hä...inte ge mig ideer så där ;-)
Kanske gör ett besök i Timrås omklädningsrum med en tub laxermedel innan matchstart.

*duckar för flygande tegelstenar*
Kommentera

rådbjer: Javisst är det beklämmande att vi inte har tagit patent på hockeyångesten - Är ju egentligen vårt varumärke i Timrå IK.

Fulingarna vet igenkligen inte vad riktig ångest är - de bara spelar på våra känslor för tillfället.

Må finhockeyn segra över fulhockeyn - nu och för alltid.
Kommentera

Albert Hall: Se så, negativiteten sprider sig som en löp eld bland er.
Är det bara jag som ska hålla fanan högt och tro på LHF segrar ?
Det är en tung börda på mina axlar och jag tycker att du också kan bära den , så det så ;-)
Kommentera

Suzanne:
Nog säkrast att ta med dricka själv, ni kanske tänker förgifta oss?

:-))
Kommentera

matsby: Tack det var snällt att göda en hungrig mage på mig ;-)

Men, det lär väl bli jag som får bjuda på korven, vinner vi riktigt stort med typ 10-0 så får du en dricka också om du är riktigt snäll.
Kommentera

mike66: Tänk! Jag som trodde att vi hade patent på det här med ångest, också dyker det upp fulingar med ångest över att möta oss!

Det värmer hjärtat i en ångestfylld tid.

Själv tippade jag Timrå 4:a i tabellen fast det övriga har jag glömt o jag orkar inte söka rätt på det heller!

Krossa Luleå!
Kommentera

Albert Hall:
förstår du inte att tidningarna har rätt, ni är favoriter, de kan väll inte ha fel om TIK två gånger heller ;-)
Kommentera

rådbjer: Att Svenne lider utav svårartad panikångest går väl inte att ta misste på precis - Självklart så ska detta inlägg premieras in på en hyfsad placering på topplistan - bättre än en 20:e-plats är väl vår lallvänlige sydbottengäst värd. Men Smokey rår ingen på - än sålänge.

Svenne - ironins mästare? Han menar ju allvar i precis allt som han skriver ser ni väl - kan väl även ett ovant otränat cyklopöga tyda även fast det är halvblint. Som sagt - panikångesten lyser gravt igenom.

Själv så hade jag tippat Lulä på en hedrande 9:e-plats i årets ES - så dom har verkligen överraskat i mitt öga sett. Hur jag kan ha fått upp Brynäs på en 2:a-plats är för mig fortfarande en gåta än idag? Så här tippade i alla fall jag ES i höstas:

Mitt ES tips säsongen 2002-2003.

1. Färjestad
2. Brynäs
3. Frölunda
4. HV 71
5. Södertälje
6. Djurgården
7. MoDo
8. Timrå IK
----------------
9. Luleå
10.MIF
----------------
11.Link*ping
12.Leksand

Som ni kan se så hade jag faktiskt Timrå på en slutspelsplats - Var bara Brynäs och SSK som svek annars så är jag rätt nöjd med mit ES-tips.
Kommentera

Albert Hall: Ähh, det där har dom bara hittat på för att muntra upp oss lite grann o ge oss råg i ryggen mer än säd i brallan! :))
Kommentera

rådbjer: Favoritskapet? Första gången någonsin som ett sämre placerat lag med fler bortamatcher är favoriter isåfall. Vi är ju ruskigt dåliga på bortaplan och måste vinna minst en match i kulturmagasinet, hur nu det ska gå till.

Slutspelsrutin? Svammel. Se länk.
Kommentera

rådbjer: Om inte Luleå vinner första matchen så känns det som att det skulle vara mer eller mindre kört för jag tror inte vi vinner 2 gånger i Timrå.
Kommentera

Albert Hall: Jag har ju sagt att det inte går att kasta över favoritskapet på oss :))
Fast vi ska gör det vi kan för att stoppa er.
Kommentera

matsby: Vi är oftast rätt positiva. Utom mär vi känner oss chanslösa, då måste man vara ärlig och se sanningen i vitögat. Men riktigt lika pessimistisk som Sven är inte jag. Jag tror att vi om vi har en eller att par bra dagar skulle kunna ta en seger, högst två.
Men att vi går vidare? Glöm det. Ni är ju skyhöga favoriter. Kvällsdrakarna fortsätter att skriva ner er. Att dom aldrig lär sig.
Kommentera

matsby: Luleås svar på ironins mästare!
Det dryper ju av ironi :))

Eller så har han ÅNGEST!!

mike: han platsar väl på din ångesttopp runt 20:e plats max :))
Kommentera

Suzanne:

Jaja, kom bort efter matchen så bjuder jag på en korv med bröd som tröst :-D

sven: värst vad du är negativ då..är alla lule supportrar lika negativa
Kommentera

Zoogin: nä,vi får väl inte det..=/
Kommentera

heart: Det får vi aldrig veta...
Kommentera

Suzanne: nä,då hade ni definitvit inte vänt matchen...
Kommentera

heart: Tur att han missade, i mina ögon sett. Det hade nog inte blivit någon match av det hela annars.
Kommentera

matsby: Ska kasta ett öga mot "Ullas Bod" läktaren och se om nån hoppar extra där, söker upp dig sen ifall att ni vinner så att jag kan morra åt dig *skoja* ;-)
Kommentera

matsby: själv tippar jag 3-4 i sd...

Målskyttar:
1-0 Ledin
2-0 Huczkowski
2-1 Carlsson
3-1 Skuggan
3-2 Nordgren
3-3 Hallin
3-4 sd wallenberg
Kommentera

Suzanne:
Självklart skall jag upp :-)

Kolla när vi gör 1-0 då får du se en som hoppar och skuttar extra mycket..det är jag :-))
Kommentera

Suzanne: synd att gunno missade..det hade definivt varit spiken i kistan!
Kommentera

heart:
TIK vinner med 4-2, sista i öppenkasse..
19.47 V.Krykov

Övriga Mål :
0-1 Lind
1-1 Fagermoney
1-2 Koskinen
1-3 Gunno
2-3 Huczkowski
2-4 Krykov

Solklart
Kommentera

heart: Precis, jag trodde att Timrå hade vunnit när det stod 3-0 och dom fick en straff, jag kan säga att jag inte log just då, satt och morrade på läktaren.
Kommentera

Suzanne: så sant,så sant..
Kommentera

matsby: Jasså så du ska upp och förgylla den blivande SM -Guld staden ?

Dansa segerdans, hörrö du , det ska vi nog bli två om, jag gissar på att det är JAG som får dansa segerdans ;-)

Vid oavgjort får vi i alla fall dansa en liten stund båda två.
Kommentera

Suzanne: mmm...timrå trodde väl att dom hade vunnit matchen..dom gick i väggen som skidåkarna säger..sånt händer..
Kommentera

heart: Det var den underbaraste match jag har sett i år :-)
Var precis som en slutspelsmatch, hård , tuff, glimmrande spel, ja den hade allt *blir sentimental igen*

Men första perioden var riktig dålig ifrån LHF sida, publiken buade till och med ut dom, var väl därför dom kom in som vildar i andra perioden.
Kommentera

matsby: vad tippar du matchen då?
Kommentera

Suzanne:
Hehe,,lär i allfall bli tuffa tag.
Men på lördag får du i allafall se mig dansa segerdans i lulää ;-)
Kommentera

Suzanne: timrå som ledde med 0-3, sen så kom kollapsen...och så vann ni med 6-3...taskig match!
Kommentera

heart: Japp
Kommentera

matsby: Vi är nästan rörande ense.
Jag tror som du, förutom att VI vinner den sista avgörande ;-P
Kommentera

« · 225665 · »