1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590301 inlägg · 6216 ämnen

I väntan på nedsläpp

« · 732903 · » Till forumet

Sv: I väntan på nedsläpp
Per HApps: Snarare nån som samhall placerat...
Kommentera

Ambroo:
Det är väl nån AMS-arbetare som fått praktik på AB
Kommentera

Kerstin_k: Inte mer än att det är nära och att det står en kåk och väntar.
Kommentera

Janken: Det här stycket syr ihop AB:s fantastiska överblick på ett fint sett;

"Kommentar:
Kent Manderville, Frans Nielsen och Mika Tarvainen är givetvis tunga avbräck. Har fyllt på med relativt okända namn men är ändå nöja med den trupp de har. Kenta Johansson har präntat in en härlig moral i laget som sällan viker ner sig."

Undrar om sommarvikarien hittar till en is även om han står på en?
Kommentera

coyern: vem vet...
Kommentera

Ambroo: Besynnerligt att Aftonbladet har hållit tand för tunga i Jonte-affären fram tills nu. Undra vad som har fått dem att helt plötsligt publicera en artikel om att Timrå jagar honom? Förmodligen så vet du väl anledningen ;)
Kommentera

Ambroo: Tjenare! En liten fråga bara. Är det du som kallar dig "Vet" och skriver på northpower:s (för dom som inte vet, Skellefteås supportersida) forum. Eller är det bara nån som gillar dig och kopierar din text och vad du skriver rakt av?
Kommentera

Kerstin_k:
Jättebetungande på forwardsidan att förlora Tarvainen.. För att inte tala om backen Adam Svoboda.. (Samma artikel i AB)
Ts....ts...ts..
Kommentera

Kerstin_k: Har de knarkat sig lite?

Annars gillar jag dessa rader, ok att det är hämtade från AB, men det är ju inte deras egna ord;

"Men enligt Hedströms agent, Johan Strömberg, går förhandlingarna med NHL-klubben framåt och snart kan han vara fri att gå.
– Det går sakta, men framåt och det går absolut att lösa. Jag hoppas vi kan komma överens snart så vi kan hitta en ny klubb och ett bra ställe att bo på, säger han."

Hmm, bor han inte redan på ett bra ställe där han ska spela och är han inte sambo med frugan?;-)
Kommentera

Tjalle: Otroligt tungt. Kommentaren på Timrås lag var väl kanske inte en klockren analys.

"Kent Manderville, Frans Nielsen och Mika Tarvainen är givetvis tunga avbräck. Har fyllt på med relativt okända namn men är ändå nöja med den trupp de har. Kenta Johansson har präntat in en härlig moral i laget som sällan viker ner sig."

Som det känns är det väl bara Manderville som är ett riktigt tungt avbräck.
Har vi fyllt på med relativt okända namn? Visst är väl Pärssinen, Halh, Backlund och Lotvonen relativt KÄNDA namn ändå? Aftonbladet fick i alla fall rätt på sista meningen.

Och visst, förlusten av forwarden Mika Tarvainen är ju otroligt betungande :/
Kommentera

epa: Även om han inte skulle göra det så har jag FULLT förtroende för att Nubben ordnar någon annan värstingslirare...
Kommentera

Och att Timrå tappar forwarden Mika Tarvainen är enligt Aftonbladet ett tungt avbräck...
Kommentera

Steffe: Det kommer att ordna sej, han lirar med oss i vinter.
Kommentera

... så lägger jag in en länk om Hedström.
Kommentera

htikare: Det var ju det jag skrev tidigare. Robban-Regin-Sundh, Hallin-Warg-Nilsson!

Inte sant?

Scrolla ned å läs får du se.
Kommentera

htikare: Därför min tanke på Wennerberg där...
Kommentera

Ambroo: kanske lite ovikommande när det gäller kedjekompositioner i tik..
Men jag tycker energiknippena Pelle o Robban tar ut varandra en del när de spelar i samma kedja.
Men jag kan naturligtvis ha fel men jag tycker att Robban får åka för länge o vänta... på Pelles pass.. då han ofta själv håller pucken rejält länge .." o då o då kör lite läcker "rondellkörning" som som han brukar". Han är ju så pass energisk att det räcker till ändå!

Robban å sin sida är ju otrolig på att orka ligga på o forchecka hela tiden o stöta på motståndarna så de ej får tid att starta upp anfallen..

Därför tycker jag man får ut mest (positivt sett).. av dom båda när de får "härja" i varsin kedja.
Kommentera

Abris:Hedström lirar i Timrå!tror jag också,amen!
Kommentera

Metal Guru: Stämningen är kanske rent utav: The shoe must go on... (c;
Kommentera

mikenomad: Kanske var det så, men han verkar ha varit mycket bra i PP. Viktigt med rollspelare.
Kommentera

mikenomad:
Visst var han vass framåt, men inte direkt en snubbe man litar på som siste man. drog också på sig alldeles för många 2-minutare, men var samtidigt full till bristningsgränsen av attityd.
Skulle gärna sett honom i Mora igen, men tänker inte ta livet av mig för att han får mer betalt i Malmö.

Kommentera

Metal Guru: Var det inte så att även om han gjorde en hel del poäng så var han väl inte världens pålitligaste bakåt..?
Kommentera

Kerstin_k:
Hur stämningen är i Mora? The show must go on.
Kommentera

Ambroo: Jasså, han hamnade där till slut. Undra hur stämmningen i Moralägret är nu då. De hyllade ju honom ganska ordentligt efter förra säsongen. Trodde nog inte att Malmö var aktuellt för honom.
Kommentera

Kerstin_k: Sen skulle man inte grina om man hade denne upp vid blå: www.malmoredhawks.com/engines/page___1217.aspx
Kommentera

Kerstin_k: Med det materialet så finns alla förutsättningar, men han har ju som sagt inte gjort sig känd för att spela renodlade PP-uppställningar. Den enda gången han använt sig av något liknande var väl när Aalto och Coma huserade på blå med Zäta, Gunno och Jonte i kedja...
Kommentera

Ambroo: Absolut, men på något sätt känns det inte vidare realistiskt att tro på det. Fast å andra sidan kanske Kenta har lite annorlunda spelarmaterial i år att laborera med. Den som lever får se. Personligen föredrar jag också det.
Kommentera

Kerstin_k: Jag tycker att det är att föredra och dessutom så ser man hos fler och fler lag att man utnyttjar en skottvillig alt. passningssäker forward vid blå.
Kommentera

Ambroo: Gillade dina PP-uppställningar och skulle inte ha något emot att de nyttjades i vinter. Men hur stor är sannolikheten att man endast skulle spela med en ordinarie back?
Kommentera

Abris: Nu börjar man höra samma sak från flera håll, så nu börjar t.o.m jag tro på Hedström i TIK.
Kommentera

Ambroo: Skönt att det drar snart igång igen. Längtar. Fast du ambroo måste vara stensäker på att hedström är klart. Jag är dock inte lika säker
Kommentera

htikare: Strålman-Lindström
Kokko-Lotvonen
Styf-Koskinen
Moe-Svedberg (längst ut på bänken...)

(Alt. platsbyte Lindström/Lotvonen)

Hedström-Hahl-Pärssinen
Carlsson-Warg-Hallin
Wennerberg-Andersson-Nilsson
Svensson-Regin-Sundh

(Alt. platsbyte Carlsson/Wennerberg)
Kommentera

dr-nix: Ja det var väl en utav de största anledningarna till att han värvades.

Nu när övriga ändå är inne och snackar PP-uppställningar så skulle jag vilja dela med mig av mina tankar och funderingar till detta. Jag skulle vilja se att det satsa på två renodlade formationer.

Något sånt här;

Hedström
Hahl
Nilsson (framför kassen)
Styf (alt. Lotvonen)
Pärssinen

och

Hallin
Regin (alt. Warg)
Wennerberg (framför kassen)
Warg (alt. Styf)
Kokko
Kommentera

Har för mig att Kokko ska vara speciellt bra i PP (har för mig att jag läst något sånt i samband med hans värvning)
Kommentera

htikare: Tror man skall köra vidare med Styf/Koskinen på backen bortsett i PP då då man växlar in Lotvonen. Annars borde man testa Lotvonen/Kokko och Strålman/Lindström.

Tror hellre på Robban Regin å Sundh.

Hallin Warg Nilsson i tredje linen.

Samt Eric Moe, Johan Svedberg, Björn Svensson, Johan Andersson i en fjärde line där Riku Hahl får dubblera som center i dagsläget.
Kommentera

ernie eagle: Tack för upplysningarna!.. kul att Lotvonen är på plats och laddad..tror denne välväxte man kan bli oerhört värdefull för årets lag med sitt bevisat trygga spel.

på tal om pp-uppställnigar vilka vill du se på backsidan.. bakom Pärssinen Hahl o (ev.Hedström) Lotvonen /Styf el. kanske Lotvonen/Kokko?..

i en 2:a line skulle jag gärna se Mange Warg o Sundh med Sanny o Anton bakom.
Sedan i de två övriga kedjorna Robban Regin o Svensson ....
Pelle Johan o Wennerberg

(Alternativt platsbyte Robban /Wennerberg).

Vad har Du/ni för olika ideer i denna fråga?....förslag
Kommentera

htikare: Lotvonen sågs synlig på Grytan igår kväll med Koskinen i släptåg. De käkade korv och skyddade sig undan regnet efter bästa förmåga.

Lotvonen sa att han var laddad med finsk accent. Koskinen ombad mig uppsöka Lill-Kenta och lägga upp taktiken när jag presenterade min power play-uppställning.

Styf å Kimmo kommer varenda ES-tränare och spelare med för den delen gråa hår och huvudbry när det fintar bort hela Hockey-Sverige genom att vägga sig igenom mittzonen och skottfinta för att sedan osjälviskt passa fram till öppet mål.

Kan inte misslyckas så till vida ingen av dem blir skadade då och tappar formen då.

En vecka till får vi nog vänta på besked om Jonte, allt enligt en säker källa.
Kommentera

SMÅLAND: Håller med dig det är för tyst angående nyheter om laget o spelarna..undantaget det fina bild (o ord) kollaget på spelarnas första träning efter semestern.
Det måste vara därför som det nu istället blir lite väl mycket personliga irritationsmoment angående åsikter sått att uttrycka sig osv....

Vi skulle behöva lite mer nyheter nu innan säsongens träningsmatcher drar igång... om spelarna..kanske lite personliga reportage ang. olika spelares sommarträning fysiska status m.m
Skulle tex. vilja höra lite om Lotvonen, Hahl o Warg m.fl. som inte nämndes i bildkollaget..var dom inte med? har dom inte anslutit ännu
eller kom dom bara inte med "på bild"?. Någon som vet?

Kanske Tord kunde bistå oss supportrar med åtminstone lite information i den vägen! Det vore mycket intressant just nu.

Annars skulle vi också kunna nöja oss med ett enkelt meddelande att J.H skrivit på.
Kommentera

Det böjar dra ihopa sig....nåra nyheter i laget??
Verkligen tyst därute??
Kommentera

JimmyH: Thank you !!
Kommentera

-Gurra-:

14/4 2000

Timrå IK - Nyköping 4-0 (2-0, 1-0, 1-0)

Första perioden:
1-0 (2.28) Markus Matthiasson (Pär Styf, Mikael Lind) spel fem mot fyra
2-0 (12.52) Fredrik Tideman (Peter Gerhardsson) spel fem mot fyra

Andra perioden:
3-0 (3.49) Markus Sjöberg (Markus Matthiasson)

Tredje perioden:
4-0 (17.22) Henrik Zetterberg (Robert Carlsson, Anders Huss)

Utvisningar:
Timrå IK 2x2 min. IK Nyköpings NH 90 4x2

Skott: 34-8 (14-3, 8-4, 12-1)

Domare: Thomas Andersson, Gävle

Publik: 5500
Kommentera

Finns det någon vänlig själ som sparat matchfaktat ifrån 14/4 -00 ??

Skicka det till mig i så fall.
Kommentera

Laken: Nicklas Bäckström var också där.
Kommentera

JimmyH: Inget ont om den (tyvärr) alltför nödvåndiga modereringen och det jobbs som läggs ner på det. Sköts den bra så syns den inte så mycket men jag kan hålla med om att det tenderar att blåsa knogmackor utan den, som sagt det beror på att en del personer blir som Mr. Hyde härute i cyberspace. Precis som min kompis blir när han kör bil...hehe.
Kommentera

gud: Hallelujah!
Kommentera

Lemmy: Han ska helt klart ha en eloge för att han är rak och tydlig, men lagom är kanske ändå bäst. Jag tror inte heller man skriver sådana saker utan anledning heller så det finns säkert något i det han säger om att vissa modosupportrar fördömmer, det är åtminstone den bild dem gett honom av sig själva.

Sedan är väl alla fria att välja sitt sätt att diskutera så om några fler vill hänga på guds sätt så är de väl välkommna med dock större risk för moderering och avstängning då det är mer tydligt vad det hela går ut på i många lägen och att det kan få en känsla av dålig lyrik och pajkastning.
Kommentera

TIKbiff: Menade du 15 mil norrut från sommarstugan? Då hamnar man väl ett par mil norr om Umeå.
Kommentera

73Sjöbba:
Faan vilken fart det blev i vår GB efter mitt inlägg igår, jag som bara nämnde 15 mil norrut och plastträskor ;-)
Kommentera

gud & Poffa eller Poffa & gud...välj själv.

Se länk.
Kommentera

Helg Ernest: Var hittar ni alla Rednexlänkar?
Kommentera

« · 732903 · »