Härligt att någon person har lagt upp målen från matchen på Youtube. Hade inte sett målen i efterhand först nu.
För övrigt skönaste segern hittills den här säsongen samt den skönaste bortaresan på länge. Riktigt bra jobbat av oss 40-50 personer på bortastå som ännu en match höll igång i 60 minuter. Green Devils brukar ha riktigt bra tryck på läktaren såväl hemma som borta men i denna match så hade dom verkligen en sällsynt dålig kväll.
3-4 ramsor i slutet av första perioden, kanske 3-4 ramsor även i andra perioden så länge det stod 1-1 i matchen samt någon enstaka ramsa i slutet av matchen. Riktigt tam insats.
Björklövens 1-1 mål känns fortfarande jäkligt konstigt och tveksamt efter att ha sett det på youtube flera gånger. Men man får väl lita på att videodomaren tog ett korrekt beslut.
Sedan Marklunds andra mål är ju ett riktigt jäkla skitmål när han liggandes på rygg lyckas få in pucken i nät med en backhand. Med tanke på Björklövens konstiga kvitteringsmål så kändes det så otroligt rättvist att vi fick in ett riktigt skitmål senare under samma period.
Även jäkligt roligt att få tacka av spelarna en andra gång även om det säkert tog minst en kvart att få ut dom från omklädningsrummet igen och att dom med Oscar Johansson och Emil Berglund i spetsen hoppade med till "Hoppa om ni älskar Timrå" ramsan.
"Ny tung förlust för Leksand", skriver kvällspressen. Hur kommer det sig att Leksand, vare sig de vinner eller förlorar får mycket större uppmärksamhet i tidningarna än något av de andra lagen i Hockeyallsvenskan? Är det för att de åkte ner från SHL? Inte tror jag Timrå fick en sådan uppmärksamhet första året efter degraderingen.
DJ Hemp: Vi har vunnit när jag o Barbara tittat o när vi inte tittat har vi loosat. . Jag funderar på att se matchen på torsdag men jag vet inte varför? Madsson är skön iallafall i kassen. Han växer med uppgiften liksom nubben.
eltifoso: Tycker Ejdsell gör en bra match bredvid Lindgren och Marklund i Timrås förstaformation. De tre ligger tillsammans bakom Timrås första mål där Lindgren gräver fram pucken vid sargen till Ejdsell som avancerar mot mål. Istället för att skjuta direkt visar han fin speluppfattning och lägger en flippassning mellan två motståndarklubbor på en helt frispelad Marklund.
Han kommer in med energi och tar för sig i alla kampsituationer. Sammanfattningsvis tycker jag att han lyfter laget idag och är en av anledningarna till att Timrå vinner.
larsn: Jo det stämmer. Timrå blev tvåa i slutspelet 1974 och målskillnaden var minus 2. Leksand var mycket överlägsna det året och kom långt före alla andra.
Sputnik: Finns ingen härligare dumstrut att ta på sig heller, oerhört viktigt att han spelat upp sig så rejält. Sen hade Löven två ramträffar också, om det inte var fler. De är inte i form, det är tydligt. Men Mattsson spelar exakt så lugnt som jag trodde att vi skulle få se han göra efter att ha sett honom på försäsongen i Östersund, sen hände något. Men nu är han där igen. Jävligt kul att se.
I form är nog vi, ändå, trots allt. Åtta poäng av tolv på fyra senaste. Tar vi 5-6 poäng under den här veckan igen så har vi gjort det riktigt bra, bara att ha tagit tre är bra. Med en bra målvakt så har vi slagit Västerås borta förut. Hemma har vi fem poäng i år mot de lag vi möter nu närmast på bortaplan. Finns lite hopp om livet, ändå.
Tack för de'rå, Johan Mattson. Du ÄR en målvakt. Och tack Timrå IK. Idag kan inte en enda tröja ha varit torr. Dessutom lär det var en hel del blåmärken lite här och där. Snacka om att pojkarna offrade sig och var i skottlinje när det krävdes.
Dumt att försöka lyfta klubban 5ggr vid lillfingret på motståndaren...
Jag måste säga det...
Må vara hänt att jag är en liten mobbare men att köra Molinder i pp är väl ändå rätt korkat? Ingen fart alls annat än när ingen annan spelare är i närheten...
Såg ni läget Molinder hade att låsa pucken i anfallszonen under BP???
Så fort en motståndare dyker upp släpper han situationen...
Han försöker inte ens!
Karln är precis exakt det mesigaste exemplar utav avlönad ishockeyspelare som norra Europa sett!!!!
Står stilla i pp och spelar hockey med en hand på klubban...
Vad är det han gör på isen som borgar för all istid? Särskilt i offensiva lägen?
Ok perre. Tycker vi är bättre rakt över sett över hela matchen. Blev lite dassigt där efter kvitteringen. Marklundarn bjuder å gör drömmål. Rättvist. Come on!
JanneH: Jag tror det mer beror på skadorna. När skadorna på backarna kommer som vanligt så måste forwards hjälpa till mer i defensiven och blir då mer trötta än vanligt och har inte orken 100 % att vara så där livsfarliga offensivt som de ... | #Läs mer ·
För övrigt skönaste segern hittills den här säsongen samt den skönaste bortaresan på länge. Riktigt bra jobbat av oss 40-50 personer på bortastå som ännu en match höll igång i 60 minuter. Green Devils brukar ha riktigt bra tryck på läktaren såväl hemma som borta men i denna match så hade dom verkligen en sällsynt dålig kväll.
3-4 ramsor i slutet av första perioden, kanske 3-4 ramsor även i andra perioden så länge det stod 1-1 i matchen samt någon enstaka ramsa i slutet av matchen. Riktigt tam insats.
Björklövens 1-1 mål känns fortfarande jäkligt konstigt och tveksamt efter att ha sett det på youtube flera gånger. Men man får väl lita på att videodomaren tog ett korrekt beslut.
Sedan Marklunds andra mål är ju ett riktigt jäkla skitmål när han liggandes på rygg lyckas få in pucken i nät med en backhand. Med tanke på Björklövens konstiga kvitteringsmål så kändes det så otroligt rättvist att vi fick in ett riktigt skitmål senare under samma period.
Även jäkligt roligt att få tacka av spelarna en andra gång även om det säkert tog minst en kvart att få ut dom från omklädningsrummet igen och att dom med Oscar Johansson och Emil Berglund i spetsen hoppade med till "Hoppa om ni älskar Timrå" ramsan.