JanneH: Hästarna har vi mött i alla 4 matcher redan och vi har förlorat alla matcher mot dom. Riktig mardrömsmotståndare den här säsongen med andra ord.
Annars så har Asplöven tidigare varit en mardrömsmotståndare. Dom två tidigare säsongerna i Allsvenskan så har vi faktiskt förlorat 7 av 8 matcher mot Aspisarna. Vad det beror på får någon annan svara på men Asplöven är uppenbarligen ett lag som tidigare har passat oss väldigt dåligt. Men förhoppningsvis så är det historia nu och den här säsongen så har vi hittills vunnit 2 av 3 fighter mot dom.
Om Björklöven är ett lag som passar oss väldigt bra vet jag väl inte. Vi vann 2 av 4 matcher den här säsongen. Båda på bortaplan. Ifjol så förlorade vi 3 av 4 mot Björklöven och säsongen innan så vann vi 3 av 4.
Västerås får väl ses som drömmotståndarna den här säsongen antar jag. 3 av 4 matcher har slutat med vinst för oss.
Håller verkligen med om sista derbyt i omgång 50. Den matchen måste bara vinnas oavsett om Åkerlund eller Olsson står. I dom två första derbyna har vi uppenbarligen inte gjort det som krävs samtidigt som Åkerlund har varit helt fenomenal i målet och där man faktiskt får säga att han vann matchen åt Bobbers.
Otroligt skönt att vinna senaste derbyt. Jäkligt jämn match ändå och två riktigt bra målvaktsinsatser. Vi hade väl fler målchanser medans Bobbers hade hetare chanser. Mycket pga slarv från vår sida. Crippe och Månsson hade två farliga frilägen i Boxplay. Dock synd att vi inte vann efter 60 minuter men ändå otroligt skönt att vinna såklart. Men tänk känslan om Molinder hade fått in sin chans i mål där precis vid slutsignalen.
sargad: Näe jag tycker inte vi ska prata Meca Race utan fokusera på att hålla A-röven bakom oss. Däremot vore det bra om vi kan få lite revansch mot Ponnys och TAIF. Sedan har vi väl ett till derby att ta oss an innan vi stänger grundserien och denna gång kräver jag att vi tar 3 poäng mot The Bobbers.
sargad: Västerås o A-löven har vi väl bra siffror mot denna sässe.
Sedan är det nog som legenden säger, man kommer inte till Meca Race utan att passerat Tingsryd och Oskarshamn. D v s 6 pinnar i de matcherna och vi är Meca. Ska vi lyckas radera ut 2 demoner så här i slutskedet? Näää tror inte det tyvärr.
Men det ser bra ut i racet mot A-löven, så vi ska vara kvar utan kval. Nästa säsong skulle jag vilja att laget lägger precis all fokus på att inte låta de 3 stygga lagen Häst, Oskarshamn o Tingsryd stå å pissa på oss en hel säsong, de är inte värdigt oss.
Corvo: Vill passa på att hälsa den sällsynta gästen Tre Points hjärtligt välkommen å Timrå IKs vägnar. Stanna så länge du vill. Känns som B-löven är ett lag som passar oss bra. Kan väl inte vara många lag i serien som vi har bättre statistik mot?
Helt underbart med 3 poäng! Första trepoängaren sedan vi slog Oskarshamn hemma i mitten av December. Kul att Marklund fick sätta dit ett mål. Kanske är extra skönt för honom att göra mål för Löven eftersom han är från Skellefteå ursprungligen.
Han har haft en väldigt stor svacka när det gäller målskyttet. 8 mål dom 20 första matcherna sedan har han bara gjort 2 mål dom 23 senaste matcherna.
Sedan Johan Mattson i målet gör en riktigt bra match i kassen precis som bortamatchen mot Löven i höstas. Precis som för Marklund är det väl kanske extra skönt för Mattsson att slå Björklöven eftersom han var utlånad till Löven ifjol.
En åttondeplats vågar man väl inte hoppas på. Känns som att svackan som vi hade efter juluppehållet har sabbat den chansen. Men hoppas verkligen att killarna kan göra ett ryck och vinna så många matcher som möjligt av dom 9 matcher som är kvar så får vi se vart i tabellen vi hamnar när alla 52 matcher är spelade.
SMÅLAND: tre pinnar är alltid mumma för oss svältfödda Tikare men kolla tabellen. Hade vi hållit ställningarna vid 4-1 hade vi gått om Röven i tabellen.
Fast skit i det nu... vi vann ju för satan en match efter ett uppehåll :-O
El Maco: Ja det är tragiskt. På ett ironiskt sätt är det väl bättre vi slår ihop våra skallar :-D Nej..27 poäng att lira om på 9 matcher och kollar man spelschemat så kan det gå... Den 15 februari är jag på plats i BG Arena i Oskarshamn och gör som vanligt mitt yttersta för poäng!
SMÅLAND: 15045 motsvarar bobbarnas matchintäkter ikväll. Om man lyssnar kan man höra ljudet av de fallande publiksiffrorna. Ljudet förstärks av ekot i den tomma hallen.
Och vips så var vi bara 4 poäng ifrån sjunkande skeppet Gurkorna! 9 matcher kvar och det KAN gå.. Jag vill ha Meca Racet i år... Då bokar jag minibussen... Frågan är bara..Vem kör? Efter en sådan här match är du värd ett glas eller två :-) Ikväll halsar jag lätt.. Nu blir det lite uppehåll igen..men det behöver vi efter våra småskador vi fick i laget ikväll. . Jag var nära 15045 kr på matchen ikväll... Men vi vann och det var ju huvudsaken :-)
Sputnik: tror vi det blir nån poäng. Ledning med 2-0 brukar sluta illa. Speciellt när man tänker på hur det brukar se ut när det andra laget börjar spela lite mer desperat så att säga...?
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.