El Maco: Ja det tycker jag. Spelmässigt har vi varit numret större. Frågan är varför Ohre står, tydligen var det inte planerat utan nåt har hänt med Mattsson
El Maco: Tycker att vi tar över och äger den sista halvan av perioden. Dock så säger Dahlen att han tycker att Ohre gjort det bra som fått hoppa in med så kort varsel, vad det nu innebär.
El Maco: Ja. Så förbannad på Verizon när Internet ligger nere på matchdag. Dyrt att streama c more med roaming över telenätet. Vågar inte tänka på vad det skulle kosta.
Johan J: Björklöven gjorde 1-0 på sitt första skott på mål efter 8 minuter. De spelar tufft och har tydligen bestämt sig för att tackla varje gång de får chansen. Timrå har inte riktigt samma tempo som tidigare, men kom in i matchen genom en utvisning och gör där 1-1 ganska enkelt. Duger det?
Ohre ikväll? Vad fan då. Det är extremt viktiga matcher nu när vi har chans att skapa en lucka i tabellen, då ska första målvakt stå. Aja..blir det 3 poäng så gör det ju inte mig något. Men vidhåller min åsikt,dock all respekt för Ohre.
En till nolla ikväll och Mattsson har tangerat sin notering i antalet hållna nollor från förra säsongen, där han var enda keeper som nådde upp till fem nollor i seriespelet. Detta efter åtta (för Mattsson) spelade matcher. Bästa noteringen sedan Swehockey byggde om sajten inför 2011/2012 är nio hållna nollor.
Spelar vi som på hemmaplan vinner vi,sedan ska man inte underskatta björklöven och samtidigt inte ge dom för mycket respekt. Men jag tror Roger har gett laget en bra balans mellan ödmjukhet och mod.
Heisenberg: Blir inte ett dugg förvånad om TIK vinner. Hoppas inte att dom tänker byta keeper inför denna match. Det kan de göra när serieledningen är mer säker. Vår nuvarande andrekeeper är absolut inte dålig men det blir lättare för honom att hoppa in i laget när serieledningen är mer säker. Vi måste kunna ha 2 bra målvakter lfall att någon blir skadad.
FH - avdammad: Åh, den matchen. Gamla Olearys i Götgstsbacken i Stockholm körde den i sin källare. Massor med folk, hälften Luleå och hälften Timrå. Min deal med Redax 2 var att vi tar en öl per period och en whisky efteråt om vi vinner. Var ju tidig jobbdag för oss båda dagen efter. Minns spänningen, Suddentriumfen, hur lokalen tömdes på Lulingar på ett par sekunder medan alla Tikare vrålade rakt ut. Och att jag fick tjata för att få köpa whiskyn för de skulle stänga. Och var packad på väg hem efter sex stora bärs och en fyra Talisker.
Usch ja, Harald Luckner har bringat otur till Timrå sedan kvartsfinaluttåget i 7e avgörande mot Modo när han var tränare. Men som sagt, känns som vi ofta har förlorat när vi har huvudsändning, jag blir mer på spänn då också för det nog är fler "utomstående" som kollar. Då vill man att Timrå ska visa hur bra dom är men det brukar alltid bli helt tvärtom istället så man sitter och skäms.
Men i år blir det fan inte så! Kan Timrå vinna ikväll och bryta Harald-förbannelsen så kan vi gå upp i SHL också.
Kylen är full... Lillördag.. Mattsson håller nollan för fjärde matchen i rad och blir historisk.. Ikväll är det fest... Ikväll torkar vi röven med Löven.. Vi hörs..🎉🍻🍸
Om både Lauritzen och Nilsson saknas så går nog Molinder in mellan Dahlén och Persson och Garpenlöv på Molinders plats brevid Westin. Hardegård med Dahlroth?
Heisenberg: Trendbrott Nr:4 ikväll? Nr:1 vi lyckas vinna med favoritskap och slår lag som skall ligga efter oss i serien. Nr:2 Efter ett sekel av olyckor och vemod så har vi lyckats bli det där starka hemmalaget igen(än så länge) och är svåra att att slå i vår hemmaborg. Nr:3 Mattsson slår hål på den gammla myten om att journalister på ST jinxar Och förstår för våra vaktisar. Sen in på Nr:4 då kommer vi in på denna Harald "grinface" Luckner, ikväll kommer inte ens detta omen inte kunna stå oss emot. Fast det kommer krävas en del arbete från oss supportrar, ta fram all era maniska skrock/tvångsbeteenden som man har till matcher för vinst, det kommer krävas för att bryta denna hockeyschamanen Harald Luckners betryck.
Johan J: Läget inför kvällen match, notera att Björkris HC har mycket skador/frånvarande. Som jag kan räkna till så är det upp mot 7 spelare ur den ordinarie truppen som kan missa matchen. Nu får man visserligen in en lånespelare från luleå, men riktigt tungt för Björkris HC och läge för The Big Red Machine att köra plattan i mattan och se till att det blir jobbigt att möta oss ikväll. :)
Hoppas givetvis på vinst idag.. Men går väl åt skogen som vanligt när Harald Luckner är i närheten av Timrå med sina huvudsändningar på cmore. Men är det inte det året i år? När vi bryter trender? Kan Mattsson hålla nollan efter ST's målvaktsjinx så kanske detta kan gå också,även om jag själv tycker Harald för med sig mer otur. Jävla Modo Harald.
Sputnik: Svenska hockeyspelare stannar sjävlklart hemma med den nyfödde. Och vad jag tycker om det är det nog bäst att jag inte yppar för då får väl nån genustränad PK hen frispel på mig.
Sputnik: Vad mig beträffar får gärna Roger Forsberg bli Timrås sir Alec Ferguson. Kunnig, ödmjuk samt en utmärkt pedagog och ledare. Sånna gubbar växer inte på trän! Håll hårt i honom!
Sputnik: Roger säger kloka saker och slår sig inte för bröstet efter alla framgångar på säsongsupptakten. Lite Lill-Kenta vibbar just på den låga profilen. De känns bra. Övrigt verkar alla disponibla.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Frågan är varför Ohre står, tydligen var det inte planerat utan nåt har hänt med Mattsson