Grym period av Löven. Timrå på hälarna och dubbelutvisningen gjorde det inte bättre. Måste snäppa upp rejält i andra om det här ska jämna ut sig. Löven jobbar hårdare och bättre.
Vill se Jonte kliva fram nu. Han har varit - med Jonte-mått mätt - blek i ett par matcher. Det är i såna här lägen han ska brinna till och leda offensiven.
Men: Lodin är het nu. Gillar hur han alltmer börjar dominera dojon. Tar han ett, två kliv till så blir han ett grymt tillskott i slutspelet.
8384: det är 100% lotto med domarna i den här serien. Klubban mellan benen på motståndaren. Det är väl själva definitionen av en tripping? Men domarna har väl skelögene uppe på läktarna nånstans så dom missar det.
The great one: Ganska virrigt i egen zon men det finns ljuspunkter också. Lövens PP är ju helt värdelöst tex. det bådar gott inför slutspelet. Ett par backar in i det här laget och viktiga kuggar tillbaka i laget så ser det annorlunda ut.
The great one: Har vi kommit upp i nivå i någon av första perioderna under denna 10 matchers streak? Kanske en. Jag väntar med hårtorken åtminstone en period till.
bar mofftak: Mycket dålig period av oss. Energin saknas och det märks även att Carlsson saknas tyvärr. En toppback borta klarar vi, men två blir tyvärr märkbart. Nu kommer både Harde och Carlsson snart tillbaka och vi ska ta in en ny back så jag är inte orolig. Är vi bara med och ligger under med max 1 mål inför tredje kan vi vinna även denna match. Vi är starka i 3e. Löven ska inte få bryta vår 11a raka matcher svit. Dahlen mfl måste steppa upp
Woody: Värdelös period från oss. Pinsamt dåligt. Löven vinner i stort sett alla närkamper, har bättre passningsspel,slarvar mindre mm. Vi får vara väldigt nöjda att vi bara ligger under med ett mål.
Rallarn: hur kan hutchings inte åka där när han stoppa klubban mellan benen på timråspelaren precis innan sarg. Bara filmarlöven som kan få med sig sådant. Ni kanske skulle ha filmat som löven😉 ne nu får ni tagga upp inför andra
roger_sundsvall: Jag har bestämt mig för att inte kommentera kommentatorerna, men ja, du har rätt. Hittills är det bara Lundin och Lodin som kommer upp i normal nivå.
297: Jag tycker nog vi blir utspelade över hela banan. De stressar sönder oss i egen zon och i anfallszon har vi väldigt svårt att etablera något spel alls.
Rallarn: Väsby hade fler kvalificerade målchanser i första perioden än vad löven har haft nu, Och dom har haft två powerplay. Tycker perioden ser ut som våra förstaperioder alltid gör, ganska oinspirerade. Sen är vi klena i defensiven, det tycker jag vi stundtals var även innan vi fick dom två bästa backarna skadade.