1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591968 inlägg · 6217 ämnen

IF Björklöven - Timrå IK back-to-back

« · 2142853 · » Till forumet

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
9315: Trist att det ska tas Avstängningar på situationer som är olyckor mwd klubbor etc. Deb sista på Lööke: Han sveper med klubban utan en chans att nå puck. Minst lika korkat och farligt beslut
Låst ämne

ni tar löven i slutspelet, om dom ens tar sig till final :)
Låst ämne

absoluta GÖTTASTE
hur kass domare än är
spelare filmar what ever*
vi måste vara bättre än så..övervinna detta
koncentrera oss på vårat spel
..thats it
Låst ämne

EArk: Oavsett klubbtillhörighet så måste alla älska videon du delade... 🤣
Låst ämne

Smokey: den bilden ska fan postas på fast tid varje dag hädanefter!
Låst ämne

297: det har varit pinsam nivå på bedömningarna denna säsong det är för ofta man inte ens fattar vad de tar för. Det i sin tur bidrar till att det lönar sig att förstärka situationer, lite väl mycket serie A över det hela.
Låst ämne

8906: det jag kan tycka är lite besvärande är att i dom få matcher vi måste jaga så sviker våra stora namn laget. Dahlén, Lööke och Lundin får ett fett underkänt i båda dom här matcherna. Men dom lär väl lalla in fem pinnar var i nästa match mot något bottenlag som vi möter. Tyvärr har dom inte klivit fram när det betyder som mest, hittills. Hoppas det ändrar sig till slutspelet. Lööke tycker jag är bedrövlig, hans uppträdande blir mer spelförstörande än positivt för sina kedjekamrater.
Låst ämne

Zäta75: Om det blir Löven-BIK i semi så lär ju Löven komma till final med ett halvt lag (om de lyckas besegra BIK)...
Låst ämne

JoseGonzales: Lodins armbåge var absolut ingenting. Han kan ju inte rå för att killen är tre äpplen hög. Han skulle behöva gå ner på knä för att tackla hon schysst när han kryper ihop så där. Men 87 procent av era spelare har ju närmare till Hollywood än till A3 förstås.
Låst ämne

Messias : vilken grabb asså
Låst ämne

roger_sundsvall: Jag tror på löven-bik i ena semifinalen och Timrå-SSK i den andra. TIK-Löven i final. Men allt kan hända.
Låst ämne

JoseGonzales: hahahaha ni kommer ju bara plocka in 2-3 amerikaner som ersättare, fast det kanske bara handlar om att lilltånageln sprack för Rahimi och att han nu måste göra om sin pedikyr.
Låst ämne

hur som helst
flyt...medflyt sånt jämnar ut sig
i slutspel kommer nog domarnivåer att höjas
Låst ämne

JoseGonzales:överfall...

Din planta som sedan var på isen igen...
Gör ju inte mycket för att skydda sig heller...

Hur känns det att bli stolt över en massa teaterspelare. Är man låtsats stolt då?
Låst ämne

Två oavgjorda mot Löven!!

Jag räknar inte, och kommer aldrig räkna fusksegrar! Ett fuskmål igår (spelare i målgården) och ett fuskmål idag (spark). Lägg också till spelare som spelar halvt död och förstärker VARJE utvisningssituation. Noll fairplay och jag delar ut två poäng per lag för dessa matcher.
Låst ämne

JoseGonzales: Driver du med mig? Palmquist ser till och med att tacklingen ska komma men vänder upp ryggen och väljer att inte försvara sig. Ja, den är ful. Norbe vet dock precis vad som händer när man trippar en spelare som i full fart ska trampa runt målburen. Han kommer fara in i sargen..... Lööke har inte ens en möjlighet att försvara sig, det har Palmquist.
Låst ämne

JoseGonzales: Jo det är fullt medvetet gjort av honom för att få ett avbrott i spelet.
Låst ämne

Bad_Brett: jag tror faktiskt att björklövens eviga filmande kan straffa sig i slutänden. Domarna är ju inte dumma i huvet, när dom ser sånt här i efterhand kommer dom vara mindre benägna att plocka ut motståndarna på utvisningar och det kommer förmodligen spilla över även på helt korrekta utvisningar. Men den här nivån måste ju ligan göra något åt, det skulle bli en helt annan sport om alla lag uppträdde som björklöven. Vi hade Lodin som förstärkte en situation och han blev bötfälld i efterhand. Skulle man hålla samma nivå idag så är det 5-6 lövenspelare som ska ha en bot efter denna match.
Låst ämne

Bad_Brett: björklövens sätt att spela...

Filma, förstärka, hålla fast och haka...

Jag skulle påstå att Västervik är ett bättre lag än Björklöven...

Björklöven är ju bara ett lag som fuskar?

Jag hoppas att man tar en titt på detta i efterhand för någon jävla gång måste domarjävlarna för helvete vakna på dessa satans filmningar.

Jag köper att det förekommer något regelvidrigt men man släpper varenda fasthållning löven spelarna står för vilket är deras enda sätt att spela i sargdueller...

Det är ruskigt tråkigt att se. Jag blir bara arg och produkten ishockey är verkligen inte värd att engagera sin tid i om teater ska ge vinster och framgång.

Alla satans döda spelare som vandrar åter i nästa byte och ändå reagerar inte domarna på att något kanske inte riktigt är som det verkar?

Förbundet skulle kunna bötfälla 10 lövenspelare ikväll och dra in en hacka till Sveriges junisar.

Jag anser att Lodin är bäst i Timrå sett över 6 perioder i Umeå iaf!

Han förstärker i bästa lövenanda nu i slutet och får med sig 2 min...

Nä... det här suger men jag tycker Timrå gör allt dom kan och lite till ikväll! Det är domaren ihop med fusk som knäcker Timrå.

Skäms lövjävlar!
Låst ämne

Nisse1: håller det är lite av Timrås akilleshäl verkar vara helt oförmögna att spela ett spel där de fullföljer i situationerna.
Låst ämne

många som säger att de blir löven vs timrå i finalen
DET tror jag inte
både... ssk, bik är ett hinder ivägen för löven
Låst ämne

Hassan: Nu får du ju ge dig. Det är en helt vanlig tripping som tyvärr verkar skada Lööke. Men det är absolut inget som är medvetet fult, likt Wallis över fall och Lodins armbåge i nacken på Palmquist.
Låst ämne

8906:Förstår grabbarna inte vågar gå kropp mot Lövens glaslirare de dör ju och Domarn tar pipan i mun direkt. 😉
Låst ämne

Zäta75: Vi ger egentligen bort båda de här matcherna. Idag genom en usel tackling igår genom en usel förstaperiod. Förutom det är vi bättre än Björklöven genom matchen.
Låst ämne

297: Ändå lite skönt att vi har en punkt där vi är helt eniga. Hoppas verkligen domarna snackar ihop sig om detta inför slutspelet. Så jäkla trött på Lövens filmningar.

Kanske var det därför de friade tacklingen på Palmquist... tänkte "nu leker en Löven-spelare Neymar igen".
Låst ämne

Synct: Om Lööke är skadad plus att vi får gå kort så är det självklart extremt olyckligt.
Låst ämne

JoseGonzales: Då borde ju det där arslet Norbe i ert lag bli borta ett bra tag också. Riktigt stor skaderisk på den. Först dör han, sen försöker han avsluta Löökes karriär. Lika mycket respekt för honom som för analsprickor
Låst ämne

- - - -
Låst ämne

8906: fast om man ska tro björklöven så tackade vi ju sönder dom fullständigt, fanns inte en grön spelare som inte åkte på hjärnskakning eller bröt nacken idag.
Låst ämne

JoseGonzales: Det dumma är ju att de blåser även när man tydligt visar att man har fått en egen spelares klubba i ansiktet också. Björklöven var bra, det kan jag ge er, men ni har både stolparna och domarna med er i den här matchen, plus att vi saknar våra topp två, kanske topp tre, backar. Jag är inte orolig. Ärligt talat tror jag faktiskt att vi skulle köra över er i en finalserie, och Messias och han lärjunge kommer inte ens att titta in här. Du får gärna stanna, för du verkar vara en sympatisk människa, så Lövensupporter du är.
Låst ämne

Messias : tack själv
Låst ämne

roger_sundsvall: Jag gillar inte förluster, speciellt inte mot Björklöven. Men det känns ändå tryggt. Tycker inte att löven har något eget spel att prata om. Gör nästan alla sina mål i pp. Vi visar att när vi växlar upp så får de det svårt även utan våra 2-3 bästa backar.

Vilken dramatik på slutet. Spel 6 mot 3. Synd att Dahlen inte får sätta det öppna läget. Men bra att han tar skott iaf. Vi har ännu en dimension när Dahlen och Lööke kommer igång rejält igen.
Låst ämne

Psykologiskt underläge nu inför Play Off efter 3-1 i matcher till Löven i serien. Spelar då ingen roll hur överlägsna vi är i övrigt. Ser inte fram emot en eventuell final mot detta lag.
Låst ämne

roger_sundsvall: faktum är att Timrå måste spela betydligt mer på kropp än vad de gör. I offensiv zon svänger man ifrån istället för att fullfölja på backarna de får gång på gång lägga ett bra första pass. Frågan är om man kan lira ett mer fysiskt spel, det lär väl visa sig när det drar ihop sig.
Låst ämne

FH - avdammad: Och vi 2 backar och en forward.. fan vad onödigt med så mycket skador/avstängningar..
Låst ämne

FH - avdammad: Värsta scenariot skulle jag inte kalla det då vi leder serien med 283 poäng.
Låst ämne

Värsta scenariot är att vi tappar tre forwards till nästa match
Låst ämne

3571: Hem och träna på filmningar nu pojkar. Amerikanerna kan! Se på amerikanerna! Släng er! Ligg kvar! Ha ont! Fake it til you make it!

Sen kan du, precis som alla transatlanter i Lövem få ett lukrativt kontrakt med HC Pardubice till nästa säsong!
Låst ämne

59 min, 1 björklöven utvisning. Sista 30 sek, 2 utvisningar, RIMLIGT. SPELET HAR SETT LIKADANT UT HELA JÄVLA MATCHEN.

Finns inget lag jag önskar mer olycka än löven, hade hellre sett att det var modo som vann mot oss än det här jävla pisslaget. Nu kanske Rahimi och Plant blir borta 1 match eller så, så då är det ju klart att Kenttä måste förstärka med minst 4 ny amerikaner!!
Låst ämne

Godkänd insats idag men så jävla bittert att det faller på att domarkåren hoppas att få tröjan hissad i Umeå. Patetiskt att låta domarna ge bort matcher på silverfat.
Låst ämne

JoseGonzales: eller en klubba på visiret menar du? Klart du försvarar filmningar, det genomsyrar ju hela björklöven. Tror aldrig jag sett så många hockeyspelare ligga och åma sig på isen i en och samma match, äckligt att se var sporten är på väg och björklöven går verkligen i bräschen där.
Låst ämne

roger_sundsvall:

Tack för god match!
Låst ämne

De sista utvisningarna var så planerade för att förstöra matchen, borde fan vara straff på det. Detta kan man faktiskt säga är riktigt fult.
Låst ämne

Hassan: Tycker ni dragit på er mycket mer onödiga utvisningar också plus haft domarn emot er i några domslut.

Tror ni kan räkna med att Lodin blir borta 2-3 matcher också.
Låst ämne

Sputnik: Verkligen. Nyckelben?
Låst ämne

Hoppas det gick bra med Lööke.. 🙏
Låst ämne

roger_sundsvall: finn jävlar
Låst ämne

Zäta75: Björkrövar.