1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590230 inlägg · 6217 ämnen

IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2013-12-05

1602440 · » Till forumet

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2013-12-05

Kevin vaskar... champagne! : )

Kommentera

Timrå Icon:

Jag super och knarkar diverse, jag också, vilket är tillåtet på helgerna. Nu har jag även precis sett Giffarna vinna Idol 2013. Har svårt att tro att något annat lag kommer i närheten av den framgången. Superettan rocks!!!

Kommentera

DJ Hemp: Nja det blev slunga och single malt i snödrivan.
Nä nu är det dags att värma upp vallajärnet och snorta lite pulvervalla
Kommentera

Timrå Icon:

Det är la På Spåret och Idol och allt det där... Men även Rögle - DIF i Viasat och lappderby i Cmore! Fast de kanalerna har ju inte alla.

Kommentera

DJ Hemp: På tal om det;
Är det något på tv ikväll eller måste man ut och dra igång slungan..?
Kommentera

El Maco:

Tack för den underhållande läsningen! : )
Kommentera

El Maco: I vårt fall: fasor.
Kommentera

DJ Hemp: Moderaterna vill även byta namn på perioderna till faser. Det är svårt i fas 3. Skott från blå linje var tidigare bättre än röda linjer. Nya moderaterna har omvärderat det och är nu nya hockeyjobbarna. Om de får säga det själv.

Vänsterpartiet tycker att skotten ska omfördelas så alla lag får lika mycket. De arbetar även för arbetstidsförkortning så matcherna dras ner till 3*15. Men lovar lika många skott till alla fast man kortar tiden. Det är ju bara att bestämma, eller hur?

Folkpartiet vill ha ordning och reda och fler domare på isen. De vill även utvärdera matchbilden tidigare och inför skotträkning redan på uppvärmningen. Stopp för flumuppvärmning.

KD vill sätta kärnfamiljen i centrum och ger skottbidrag till spelare som stannar hemma. De vill sätta stopp för homoerotiska glädjescener vid mål så de tar helst bort målen helt. De tar gärna mot spelare på lån från Moderaterna så att de hänger kvar i serien. Bottenstrid och under strecket.

Socialdemokraterna har inte sagt vad de tycker om något mer än att de gärna bestämmer hur skotten ska räknas. Hur deras skotträkningsregelverk ska se ut lovar de att återkomma med efter valet. Generellt är de nog emot nuvarande system men kommer nog inte att ändra det. Fast kanske.
Kommentera

Västerås är väl lite som de där klumpiga malmöspelarna? Gurkstavarna hade en jävla massa tur sist vi åkte på torsk i läbbiga V-ås. Är lite inne på att ösa deg på resultaten 1-1 och 11-0 till Timrå även i den här matchen.

Kommentera

El Maco:

De nya moderaterna har just proklamerat att man endast ska inkludera skott som följer den berömda arbetslinjen. Annars blir det ingen a-kassa och då måste dessvärre klubben gå i konkurs. : (

Kommentera

El Maco:

Just det ja, den lilla medgångaren. När vi åkte ur var det ju många som lämnade det sjunkande skeppet. Men då satsar jag på hans farbror Jonas i stället då!

Kommentera

El Maco: Hahaha. Genitalt.

Det leder mig (ganska) osökt in på följande klassika radioreferat på lokalradion i Göteborg (var annars?).

Raiodreportern.

"Oj, oj vilket skott, målvakten räddar... med ribban".

Bisittaren kommenterar blixtsnabbt:

"Ajajaj, det måste ha gjort ont"

Kommentera

mikenomad: då röstar jag med vilket parti som helst som är för dagens 100 % logiska stolpexkluderande skottstatistik. Statistikpopulism är en styggelse. Nästa val lovar Centern att inkluderaslagskott om de är höjdare som går i plexit. SD bjuder över med allt som träffar kortsida så länge det är en svensk spelare som skjuter. Miljöpartister kräver att bara skott med träklubba räknas. Och så är cirkusen igång.

Vi purister går ut på gatorna och ockuperar Greger von Konows skrivbord om politikerna petar i statistikreglerna. Tillsammans under parollen:

Stoppa stolpen! Ingen ribba! Bara målvaktens svett ska klibba!
Kommentera

DJ Hemp: Ernie Eagle har loggat ut.
Kommentera

mikenomad:

Kanon! Då mejlar jag Sjöstedt, så kan de förhoppningsvis enas om hockeyreglerna i alla fall. Maktskifte 2014 - here it comes!

Kommentera

Knylan: Orättvist.
Då kan ju till exempel aldrig Bergmans skott bli en del av statistiken isåfall
Kommentera

hubbenorlen: Jag tror att den enkla principen är att skottstatistiken ska innefatta skott som kan bli mål helt enkelt. 
Kommentera

DJ Hemp: Där är jag med dig till 100%. Vi mailar frågan till Löfvén då, blir ett skapligt ess att ha i skjortärmen, bara att smaska till med den så är maktskiftet i hamn.
Kommentera

mikenomad:

Nej, för allt i världen! Allians-satan ska inte få någon draghjälp. Den ska störtas - punkt.

Kommentera

DJ Hemp: Upprörande! Ska lägga ut en protestlänk på facebook, här har alliansen en valfråga som kan få oppunionen att vända.
Kommentera

hubbenorlen:

Ja, det är rätt så otroligt. Hade för mig att de ändrade på det där för ett antal år sedan, men tydligen inte. Skottstatistiken borde mer spegla antalet heta målchanser, annars är den ju ganska meningslös. Möjligen kunde väl ramträffar redovisas separat, som de gör inom fotbollens värld.

Kommentera

DJ Hemp: Tycker det är sjukt att inte stolp- och ribbträffar inte räknas.
Kommentera

sargad: Bra fråga. Ställ den till Domarna.se, han har garanterat svaret.
Kommentera

hubbenorlen + El Maco:

Skottstatistik:

Skottstatistiken räknas enligt följande:

1. Alla skott som går i mål räknas i statistiken
2. De skott målvakt tar, som Du bedömer skulle gått i mål, räknas, även en "långpuck" eller en bakåtpassning på mål räknas.
3. Straffslag räknas i statisktiken
4. Skott i stolpe/ribba räknas INTE.

Rätt sjukt, tycker jag. Det blir la missvisande vad gäller rejäla målchanser, men som ovan är reglerna.

Kommentera

El Maco: Som gamm-Honken sa, stolparna är mina bästa vänner.

Redigerad kommentar

Kommentera

hubbenorlen: jag tror att om fösaren hade gått i mål om inte skridskon varit där så räknas det. Men skottstatistiken är en målvaktsstatistik, därför räknas inte stolpskott. Inte skott tätt utanför eller någon som trillar i friläge heller. Finns ingen officiell målchansstatistik helt enkelt.
Kommentera

hubbenorlen: Skulle vilja se statistik som visar hur ofta laget som är bokförda för minst skott vinner matchen. I NHL tycker jag att det ofta är fallet.
Kommentera

El Maco: Så om det kommer en sjukt svag fösare som sakta glider mot målvakten och vidrör dennes skridsko ytterst blygsamt, så räknas det in i skottstatistiken?  Men inte ett stenhårt stolpskott?
Det kan ju ge en helt galen och missvisande matchstatistik.

Redigerad kommentar

Kommentera

El Maco: jahaja, då har jag lärt mig nåt nytt.
Kommentera

mikenomad: Ja konst kostar
Kommentera

hubbenorlen: nix, bara skott som skulle ha gått i mål om inte målvakt räddade
Kommentera

Timrå Icon: Bra initiativ, sånt ska uppmuntras! Får bli pappas julklapp i år.
Kommentera

Bragd-Birger: Hahahahaha!!

Själv har jag börjat snegla på röggby. En fin sport som det verkar

Kommentera

DJ Hemp: Räknas inte det in i skottstatistiken?
Kommentera

kennas:

Vi träffade även både stolpe och ribba.
Kommentera

DJ Hemp:vi sköt säkert 10 skott som tog på spelare.
Kommentera

El Maco: Ja, tack som fan! Nu har man sitt på det torra. Tänkte slänga över ett par millar till Timrå, men nu när man blivit rik och dryg sneglar jag plötsligt på Färjestad. Timrå känns lite...pöbelaktigt.
Kommentera

Bragd-Birger: Du drog väl in miljoner på vadslagning idag? Skicka en blan check till krögaren i Kramfors.
Kommentera

Bragd-Birger: Det kan ju ändå hända lite även under den här säsongen. Det är trots allt halva serien kvar och det ser väl inte tvärkört ut. Precis som du skriver så finns det indikationer som tyder på att Bergman kan vara på väg bort och då får man utrymme för att ta in ytterligare en back.

Sedan undrar jag hur Moes status är. Han har varit skadad tidigare, men nu är han väl skadefri men spelar inte. Därtill så tror jag att Hallins återkomst inte ska underskattas.

Kommentera

Vargher85: Jag lider mycket med Timrå. Med tanke på hur liten 'spetskassan' är måste utdelningen på värvningarna vara i princip maximal. I år blev det en Hempsk jävel av det. Trist som fan. Bara att hoppas på att den nya sportorganisationen får bättre träff framöver.
Kommentera

Bragd-Birger:

Så gnetigt var det inte egentligen. Tyckte att vi förde matchen till stora delar och att det var lite märkligt att vi endast bokfördes för 14 skott. Men det kändes lurigt mot slutet, lite jävel att åka på ett tre mot fem-läge i 1:30, men vi lyckades dessbättre rida ut stormen (Sven).
Kommentera

Bragd-Birger: Jag lider ändå lite med Timrå. Tänk om nämnde Bergman hade tillfört den spets man hoppats på och om man hade haft en forward som kunde styra upp ett PP. Då hade man varit på den övre halvan av tabellen.

Ändå så var segern så härlig och så viktig. Hockey känns kul igen. Tack Timrå!!1!

Kommentera

Tre fuckin' jävla poäng! Underbart! Verkar ha varit en riktig gnetviktoria också, vilket ytterligare späder på poängutfallseuforin. Såna segrar kan man aldrig få för många av!

Någon som vet status på Bergman? Är han hel och ren bör hans dagar i truppen vara utmätta. Gott så, någon form av spets istället vore ytterst välbehövligt.

Dags för Revanscho Grande mot VIK på lördag. Känns som att det faktiskt kan gå vägen.

Härligt Timrå!

Kommentera

GRattis TIK härligt
Kommentera

Jockz: Det blir ju rena slaktmasken till Viasats fördel jämför med alla produktioner som C+ någonsin har gjort!!
Kommentera

mikenomad: Tummen upp för viasat, fortfarande sändning och intressant hockeysnack!
Kommentera

hubbenorlen: Men tack VIK som vände och vann!
Kommentera

På gränsen till godkänt.
Kommentera

hubbenorlen: Vilket kalasmål. Ett riktigt Barcamål med 5-6 passningar inom 5 sekunder också bara smack!! i nätet. Timrå IK - Norrlands Barcelona
Kommentera

mikenomad: Synd bara att Troja kvitterade med två minuter kvar.
Kommentera

1602440 · »