Timrå Icon:
Jag super och knarkar diverse, jag också, vilket är tillåtet på helgerna. Nu har jag även precis sett Giffarna vinna Idol 2013. Har svårt att tro att något annat lag kommer i närheten av den framgången. Superettan rocks!!!
Timrå Icon:
Det är la På Spåret och Idol och allt det där... Men även Rögle - DIF i Viasat och lappderby i Cmore! Fast de kanalerna har ju inte alla.
Västerås är väl lite som de där klumpiga malmöspelarna? Gurkstavarna hade en jävla massa tur sist vi åkte på torsk i läbbiga V-ås. Är lite inne på att ösa deg på resultaten 1-1 och 11-0 till Timrå även i den här matchen.
El Maco:
De nya moderaterna har just proklamerat att man endast ska inkludera skott som följer den berömda arbetslinjen. Annars blir det ingen a-kassa och då måste dessvärre klubben gå i konkurs. : (
El Maco:
Just det ja, den lilla medgångaren. När vi åkte ur var det ju många som lämnade det sjunkande skeppet. Men då satsar jag på hans farbror Jonas i stället då!
El Maco: Hahaha. Genitalt.
Det leder mig (ganska) osökt in på följande klassika radioreferat på lokalradion i Göteborg (var annars?).
Raiodreportern.
"Oj, oj vilket skott, målvakten räddar... med ribban".
Bisittaren kommenterar blixtsnabbt:
"Ajajaj, det måste ha gjort ont"
mikenomad:
Kanon! Då mejlar jag Sjöstedt, så kan de förhoppningsvis enas om hockeyreglerna i alla fall. Maktskifte 2014 - here it comes!
mikenomad:
Nej, för allt i världen! Allians-satan ska inte få någon draghjälp. Den ska störtas - punkt.
hubbenorlen:
Ja, det är rätt så otroligt. Hade för mig att de ändrade på det där för ett antal år sedan, men tydligen inte. Skottstatistiken borde mer spegla antalet heta målchanser, annars är den ju ganska meningslös. Möjligen kunde väl ramträffar redovisas separat, som de gör inom fotbollens värld.
hubbenorlen + El Maco:
Skottstatistik:
Skottstatistiken räknas enligt följande:
1. Alla skott som går i mål räknas i statistiken
2. De skott målvakt tar, som Du bedömer skulle gått i mål, räknas, även en "långpuck" eller en bakåtpassning på mål räknas.
3. Straffslag räknas i statisktiken
4. Skott i stolpe/ribba räknas INTE.
Rätt sjukt, tycker jag. Det blir la missvisande vad gäller rejäla målchanser, men som ovan är reglerna.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Bragd-Birger: Hahahahaha!!
Själv har jag börjat snegla på röggby. En fin sport som det verkar
Bragd-Birger: Det kan ju ändå hända lite även under den här säsongen. Det är trots allt halva serien kvar och det ser väl inte tvärkört ut. Precis som du skriver så finns det indikationer som tyder på att Bergman kan vara på väg bort och då får man utrymme för att ta in ytterligare en back.
Sedan undrar jag hur Moes status är. Han har varit skadad tidigare, men nu är han väl skadefri men spelar inte. Därtill så tror jag att Hallins återkomst inte ska underskattas.
Bragd-Birger: Jag lider ändå lite med Timrå. Tänk om nämnde Bergman hade tillfört den spets man hoppats på och om man hade haft en forward som kunde styra upp ett PP. Då hade man varit på den övre halvan av tabellen.
Ändå så var segern så härlig och så viktig. Hockey känns kul igen. Tack Timrå!!1!
Tre fuckin' jävla poäng! Underbart! Verkar ha varit en riktig gnetviktoria också, vilket ytterligare späder på poängutfallseuforin. Såna segrar kan man aldrig få för många av!
Någon som vet status på Bergman? Är han hel och ren bör hans dagar i truppen vara utmätta. Gott så, någon form av spets istället vore ytterst välbehövligt.
Dags för Revanscho Grande mot VIK på lördag. Känns som att det faktiskt kan gå vägen.
Härligt Timrå!
Kevin vaskar... champagne! : )