Jag gillar Småland alltmer. Snubben i hammocken med skumpan och garren. I samma ögonblick som den senare tänds, så tänds även mitt, förvisso minimala men ändå, hopp för en PO-plats. Förhoppningsvis kan vi i alla fall dra vårt strå till stacken och då är det bara att hoppas på Döderhultarens dödande slag(skott). Mot Malmö och play off!!!
Och vi är förbi Mora med typ minsta möjliga marginal. Helt orealistiskt är det ju inte. Det KAN gå. Vi har i alla fall vunnit i Malmö tidigare under säsongen. Med 1-0. Och totalt värdelösa är ju bevisligen inte O-hamn. Go for it!!!
Förvisso, men MIF kan göra ena riktiga plattmatcher ibland och de är redan klara som seriesegrare. Låtom oss få drömma i ett par timmar till. Vi kan inte göra så mycket annat. Hörde att TIK Real Hard Power 040 skulle vara på plats i arenan med järnrör, knogjärn och välslipade hillebarder om matchen skulle gå på tok förresten...
Naturligtvis visar jävla Viasat Rögle - Djurgården, en match som förvisso betyder något för DIF i jakten på att säkra en plats i kvalserien. Fast med tanke på hur ofta de har setts i rutan medan Timrå inte har synts till sedan i början(?) av januari (mot just MIF?) är det inte utan att man blir rätt skitless...
Joji, men då måste man betala och sitta vid datorn. Själv behöver jag ligga i hörnsoffan och arbeta med jobbdatorn, vilket är möjligt att kombinera med ett visst TV-tittande...
Ok, det kanske även en annan skulle ha. Fast då skulle jag å andra sidan inte få mycket gjort jobbmässigt. Noterar nu att vi har 13-7 i skott efter en period samtidigt som Oskarshamn leder, så vi behöver ju inte ge upp det här fullständigt i alla fall...
Detta är väl symptomatiskt för hela säsongen. Ineffektiviteten. Det går inte att skylla ifrån sig längre. Tyvärr är det målen som räknas. Och nu leder Mora dessutom, så då är vi hela fyra poäng efter...
O-hamn missar 1 mot 1, 2 mot 1 och 3 mot 1. Rena frilägen. Och snubben som bad mig sluta skrika för att matchen inte betyder något, han står nu på muggen och böjer sig efter en tvål framför en morasupporter.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
#58 pratar.
"I år har han varit lagets kanske bästa back." Detta går kanske att diskutera men det väljer vi inte att fokusera på just nu.
Redigerad kommentar