SMÅLAND:
Du som är så rackarns välbeställd kan väl pynta min resa Malmö - O-hamn t.o.r. och kanske även 1-2 hotellnätter? ; )
Redigerad kommentar
Stockolms rank för mig 1a Peter Gerhardsson 2a Tomas Gatehag 3a Challe tre år alla till slutspel en skena från FINAL.
El Maco: Verner Persson!
Jag har föreslagit för en journalist att denne tar tag i saken och skriver ett ordentligt reportage om Verner. Det har tyvärr inte lett till något. Legendarisk ungdomstränare, måste ha tränat jag-vet-inte-hur-många blivande NHL-spelare i sina dagar, men rätt okänd för allmänheten. Influerad av sovjetisk hockey (den bästa på den tiden) och startade hockeyskola i Timrå, senare även för HV71.
Men Verner var väl AIK:are egentligen. Här ett klipp från en intervju av Per-Erik Eklund:
Du, Tommy Lehman, Tommy Albelin, Pelle Martinelle, Mikael Cederholm, Björn Thorsell, Pontus Molander med flera klev upp i Elitserien ungefär samtidigt från Stocksund norr om Stockholm. Vad gjorde just den här generationen ”Stockan” lirare så framgångsrika?
-...Men den viktigaste biten för den kullen var att Verner Persson kom dit som tränare och att det alltid fanns träningstider tillgängliga för oss. Verner liksom flera andra i ”Stockan” var riktiga eldsjälar och ordnade så vi kunde träna redan vid sex-sju på kvällarna istället för sena tider som oftast var vanliga att träna på i Stockholm då.
Framgång verkar ha följt i Verners fotspår vart än han vandrade.
SMÅLAND: Jag överväger att ta med familjen på en heldag i oskarshamn...
va tror du?
kommer vi ha en barn avdelning på borta stå? eller ska man ta en sittplats kanske så man inte behöver vara orolig för att firandet goes crazy?
jag vill absolut helst ha nära till kassen där timrå målar under 2 perioder med...
Redigerad kommentar
För min del drar jag ner på det känslomässiga engagemanget inför lördagens serieavslutning. En del talar för att man åker till Köpenhamn och "chillar" lite i stället. Sedan får man väl i så fall se hur det har slutat när man är tillbaka på svensk mark igen.
Ett oväntat glädjeämne är att vi stänger arbetsplatsen redan kl 12 i dag. Kanon!
Det känns oerhört trist att vi med all sannolikhet inte är med i leken längre, då det faktiskt inte var alldeles orealistiskt att nå SHL via denna djungel av kvalspel (se länk).
Kan detta vara matchen som gör att vi hamnar i det hemska kvalet neråt?
Kan detta vara matchen som gör att vi lirar i Playoff och kamperar om platserna till SHL?
Jag kommer att vara där!
I vilket skick vet jag inte, men jag kör så länge jag orkar?
And I hope that YOU be there to?
Älska Timrå IK i vått och torrt i med och
motgång ALLTID och tills döden skiljer oss åt!