Peacedog: Vi får se till att ändra på det nu då. Visst att vi släpper till mycket lägen, men vi skapar till trots en del heta vi med. Forza Timrå och ner med bönderna till HA!!
vonDöbeln: Timrå uppträder ungefär som i första perioden mot Luleå senast, några snäpp värre i markeringsspelet bara. Men nu har vi avverkat den första perioden, nu kan Timrå börja spela hockey som vanligt igen. Väntar fortfarande på den första matchen sedan uppehållet då Timrå är påslaget från start.
Haha. Vilken jävla perre! Vet inte vad jag förväntade mig, men knappast att Timrå skulle kliva in och köra raggarhockey mot Oskars på bortaplan. Underhållande, men knappast en hälsosam taktik.
Man måste hålla sig betydligt kyligare och inte bjuda på vändningar hela jävla tiden. Tråka ut dom lite och låt dom stångas mot en kompakt försvarslinje. Sen måste man passa säkert och bättre. Ner med puckarna och dräll inte vid linjerna.
Intressant andra att vänta. Hoppas Ante tar pöjkera i öronen.
9908: finns inget lag jag vill knäppa dit så mycket som dessa pajaser. Skriker på varenda situation, hemsk ingen stämning. De kan bara lira på spelvändningar och kontringar. Snälla Timrå gör processen kort med dessa marionetter
Dubbeld: Förstår inte vad som hänt med stenqvist, tvärkass efter uppehållet. att Lundin inte har det som krävs på shl nivå tyckte jag redan förra säsongen
Tyckte det kändes tydligt att Timrå är tyngre och bättre i fem mot fem. Sedan började man tjuva och släppa uppmärksamheten. Då fick OIK spela precis som dom vill: snabba omställningar och övertag numerärt.
Nu får Ante blåsa liv i lite skallar så att man spelar klokt, ödmjukt och tålmodigt resten av matchen. Då går dethär vägen. Timrå är bättre.
Labban: Så länge vi låter bli att ge dom pucken så de kan vända snabbt med sina tjuvande forwards så kan det nog ordna sig. Det verkar vara snabba vändningar och tekningar de tänkt etablera spel från.
Pajasutvisning när de nu släppt massor av interference framför IKOs mål.