Bragd-Birger: ska man övertyga någon om hockey så är det bara att visa första perren av matchen. Synd att man inte kunde njuta av den för man satt och bet naglarna av nervositet 😅
grabbgänget jag inhyst här hos mig vill alla nu fortsätta kvällen i Sundsvall stad. Vad en Timråvinst kan göra ändå. Vad en rättvis seger kan ändra en ”hejdå” till, ”vad gör vi nu?”.
Det påverkar näringsliv, sälj och ren allmännytta i regionen. Nu ska vi äta upp vår alldeles försenade Bite-Line-leverans, sen kommer vi bränna ner och dricka jättemycket öl.
Önskar er alla som håller på vårt lag en fantastisk kväll ❤️🤍
The great one: Nej absolut! Jag tycker Walli gör jobbet match efter match och jag brukar lyfta upp honom. 😎
Valde att rikta fokus mot Hartmann som haft det rätt tungt i inledningen av denna säsong. Hoppas detta är ett bevis att han är på G! Då har vi ännu ett hot som vi haft som sparkapital!
Olli Nomadinen : Många som är bra idag, Jonte är Jonte, men vill lyfta upp Hartmann lite extra! Idag är han precis sådär tung i spelet som man förväntat sig. Fortsätt så!
Efter perioden var Timrås Anders Karlsson minst sagt irriterad på sitt egna lags insats i den första perioden. En period som de förlorade med 0–1.
– Det är irriterande med alla 2–1:or vi släpper till. Det är fem, sex stycken under första perioden. Det var längesen. Det är ett jävla slarv. Ansvar. Jag hoppas jag var tydlig nog. Vi skapar lägena, men vi kan inte tappa allt försvarsspel när de vinner pucken. Det är för enkelt, säger tränaren i C More.
De blev en rejäl jävla hårtork inför 2a perren och fyfan vad de funkade
bar mofftak: Jo dom verkar leva väldigt mycket på sin förstakedja som mest fiskar på blålinjen och prickar in puckar i PP. Skulle Karlkvist eller Suomela bli skadad skulle dom bli tvärsist i tabellen.
Fasen vad bra vi är nu. Längesen det var såhär kul med hockey.
Jag tänkte att vi måste ta 5 poäng av 9 den här bortaturnén för att det skulle vara godkänt och hålla vår position i tabellen. Men nu ser det faktiskt riktigt jäkla bra ut, det känns konstigt som Timråit.
Det är för övrigt inte konstigt att IKO går så jäkla dåligt eller att Suomela går så mycket poäng. Om man får ligga och fiska och inte ta något ansvar defensivt blir det så klart många poäng, men inte vinner laget för det.
Vi kan ju iaf konstatera att det Jokinen skulle komma med, in-your-face-hockeyn, är stendöd och begraven. Nu spelar vi inte mer framåtlutat än Växjö, och vi ska fan inte klaga på något annat lag vad gäller underhållningsvärde.