Har tagit några djupa andetag. Vad annat kunde man göra efter en överlag rätt kass insats? Gav bort lägen redan från början och förlorade rättvist till slut. I stort sett hela försvarsbesättningen underpresterade idag och tacka fan då för att vi inte tar några poäng. Men hela säsongen är lyckligtvis inte körd för det. Vi kommer att spela vidare efter grundserien och då inte i play out. Alltid något sa han som besökte Åmål.
Rip Kirby: Lovar dig går vi till kvartsfinal har vi inte 0 chans oavsett om vi möter Skellefteå, Växjö eller Färjestad. Tror att vi har en växel till att lägga in när det gäller som mest med Lander i spetsen. I utslagsmatcher är vi starka.
Man kan ofta hitta syndabockar och jag vill mena att ledarna och backarna får äta upp denna bajs kaka!
Backarnas misstag: får inte igenom tillräckligt många puckar för att bli en faktor i anfallen.
Som man varit inne på redan, Erixon är inte den enda utan Eronen och Lyytinen hade tjocka problem att vända upp i banan vid vunna puckar i egen zon.
Backarnas onani kring att se pucken ist för den motståndare man måste hålla är ju jävligt segt! Juniorbeteende när man bjuder på så jävla många bra och farliga ytor!
Det är fan bara matchvinnande målet som är riktigt bra spel med få misstag i sekvensen av Timrå försvaret.
En sekvens innan OINk gör 4e baljan visar Stenqvist så jävla tydligt att han på sin jävla höjd sk spela allsvensk hockey!
Hans gubbe har pucken och han köper en så billig liten kroppsfint att han sätter sig själv ur spel bakom eget mål där pucken aldrig hamnar! Kan man förnedra sig själv hårdare?
Jaja.
Vi bjöd upp till kamp!
Vi dög inte!
Kapanen har jobb att göra inför nästa säsong för nu är jag innerligt trött på att se Timrå bli förnedrade i att inte kunna vända ur egen zon ordnat!
Men ledarna. OINK ha sina lösningar som dom kör om och om och om och om igen! I försvaret: sätter hård press mot sarg , spelar in i eget slott där man alltid har 2 egna som direkt lägger långt spel ur egen zon till fiskekortsinnehavare.
Man måste vara ödmjuk nog att inte gå i den fällan om och om och om igen!
Där måste man ha en egen fiskekorts innehavare som tar bort dom alternativen i egna slottet men icke!
Alle man i sarghörnen och så ligger man direkt efter hemåt.
Om jag kan se det så måste en ledare kunna göra det med!
Vi torskade och det blir ingenmansland av det här!
Karlsson74: Oavsett hur vi placerar oss, vi kommer ha nästintill noll chans att utmana något av topp-3-lagen. Det är bättre att vi räknar ekonomi. PlayIn är bäst av tre matcher. Kommer vi sjua-åtta har vi tredje och avgörande hemma. Minst en, ev. två matcher i ladan. Går vi vidare så har vi bäst av sju och minst två på home ice. Bättre än så kan jag inte se att det går. Inte med det här defensivt M I N S T sagt osäkra laget.
Rico01: Att förlora not IKO väcker alltid obehagliga minnen. Hade hoppats vi kunnat nolla IKO i grundserien, nu blev det inte så och tycker de vinner rättvist. Laginsatsen som sådan var för ojämn idag.. vissa spelare gör ett ärligt försök att skapa match av det hela, men räcker inte att ha ens halva laget påkopplat när hela laget behöver vara det. IKO fick överlag för enkelt att spela kant till kant och spela in i slottet, de kunde även vid ett antal tillfällen vandra rakt in mot JJ som jag ändå tycker räddar oss några gånger.
Synct: Vi förlorar ju på två dåliga perioder. Vi ger Oskars det spel de vill ha. Vi tar kampen i tredje men försent. Frustrerande förlust. Detta skulle vi ha vunnit!
Puckat: ja man måste ju räkna så också....men jag är rätt säker på att vi måste vinna mot både Brynäs och Rögle om vi ska lyckas . Alla till ladan på tisdag.. ✊
Labban: Frölunda har Färjestad borta i sista. De kan mycket väl förlora den. Det kan isf räcka med en vinst för oss mot Brynäs om Frölunda förlorar båda. Eller Oskarshamn också iofs så vi är fortfarande med
Zäta75: problemet med topp 6 nu är att just sjätteplatsen är en dödsdom. Vi vinner ALDRIG en bäst av 7 kvartsfinal mot Färjestad, och plågsamt skulle det vara att bevittna också.
Plats 5 eller den placering i 7-10 som innebär Växjö i kvartsfinal ger oss bäst förutsättningar att inte bara få ett närvarodiplom i slutspelet.
Kerstin_k: Stenqvist kladdade med pucken i sarghörnet och förlorade sin duell innan Oskars blev helt frispelad i slottet, andra eller tredje målet. Nog för att Eronen hade kunnat göra det bättre än att lägga den mot Stenqvist, men han vinner tamefaan inte en enda duell! Alltså ALDRIG...
Så jäkla missnöjd är jag inte. Jäkligt surt att förlora naturligtvis men bra gjort att faktiskt ändå göra match av det trots hur spelet såg ut tycker jag. Defensiven såg lite svajig ut i de två första perioderna, inget snack. Men tycker faktiskt att vi faller med flaggan i topp. Det gillar nog inte många att höra, men så tycker jag. Tack och god natt!
Synct: Kan förstå att Ante spelar Stenqvist, han har redan chans att bärga vinst i den viktiga statistiken "antal skott på täck" med två omgångar kvar, klart man unnar honom den.
Karlsson74: En sista sak bara. Vi kan alla konstatera att vi måste vinna hemma mot Brynäs som slåss för sin existens på tisdag för att ha en fortsatt chans på topp 6.
Synct: Samtidigt är väl Eeronen den enskilt största anledningen till förlusten idag. Om man nu ska bortse från att det är en laginsats. Hade inte han fått hjärnsläpp*2 hade OIK inte gjort två mål. Kanske inte jättekonstigt att just han inte spelade?
Stenqvist är långt ifrån bäst i SHL. Men just ikväll har jag fan svårt att skylla på honom. I min bok är det heller inte helt jävla märkligt att han spelar, med tanke på Rindell och Eeronens insatser ikväll.
Undrar varför supportrar trodde det skulle bli vinst idag? Heeeelt uppenbart att vi skulle förlora. Timrå IK bryter trender hela tiden. Så har det typ alltid varit.
Karlsson74: Oskarshamn har medstuds och vinner 4-3.
Vi är bara 3p efter Frölunda och har fortfarande chans på topp 6 med bättre målskillnad än Göteborgarna. Vinner vi mot Brynäs och Frölunda förlorar har vi allt i egna händer mot Rögle borta i sista
En klen tröst nu efter förlust i denna viktiga match. Jag analyserar inte mer idag.
Hahl Bundy 2.0: Kan bara instämma i det du skriver Timrå gjorde MoDo dåliga pga vi hängde ej med i tempot. Ville bara sedvanligt lyfta på hatten och gratulera till en mycket välförtjänt seger.