söder över: Jag kan hålla med lite i kritiken mot Matz. Någon bör upplysa honom (och inte minst vår nye målvaktstränare) om att det är hockey vi håller på med, och inte porrfilmsinspelning. Man BEHÖVER inte sjunka ner djupt på knä så fort man ser en rest klubba.
I övrigt känns detta som en oerhört menlös match. Vilket det så klart blir när man möter ett djur, och inte ett hockeylag. Och om Hjältarna behagar leka Boyz II Men. Det kladdas lite väl naivt i egen zon, och saknas spiritualitet i anfallen.
Såg dock lite bättre ut sista 10. Om gossarna bestämmer sig för att göra något vettigt av den tid dom ändå aldrig kommer få tillbaka, så...k a n det gå.
För första matchen jag sett i årets ha måste jag konstatera att domaren saknar känsla totalt för spelet och han positionerar sig tillräckligt illa för att behöva chansa på sin bedömning av en massa situationer...
Trist...
Nu såg det lite bättre ut i spelet 15min in i andra.
Är det något lag som måste åkas sönder så är det pantern...
Ingen större vits att dra ner tempot och spela fysisk och grötig hockey mot ett lag där varenda spelare är tre huvuden högre och 13pannor tyngre än de våra...
Andersson: Jag tycker visserligen också att Ohre borde ha stått, men varför hacka på allt Mattson gör. På Panterns andra mål är det minst lika mycket backens fel att hans ens får komma till och skjuta där.
JobbaPuck: Ja, Mattsson höll oss kvar där i början. Vi fick ju knappt låna pucken första typ 12-14 minutrarna. Blekt som fan överlag, ja. Hade kunnat ha 1-1 med lite flax. Känns jävligt konstigt att vi vann skottstatistiken i första.
Njaaa, detta blir jävligt tufft. Poäng är nästan en bragd som det känns nu.
jå1: Detta måste vara sämsta inledningen av Timrå på väldigt länge. Helt avslaget. Och även på läktaren. Smittar väl av sig... Poäng idag då måste det till en rejäl uppryckning!
Diddeli: Funkar i Firefox och på telefonen, men inte i Safari. Tycker det är så sjukt dåligt att inte se till att saker och ting funkar som det ska när man tar betalt för en tjänst.
Tycker det har nämnts alldeles för lite att Johnsson gör comeback, det gör ju att skadeläget känns lite bättre iaf. Brändström kommer onekligen att slängas in i hetluften rejält ikväll med tanke på backläget.
Vi har på pappret en förstakedja med Dahlén - Johnsson - Westin. Den är - på pappret - SYLVASS.
MrMorris: På nåt konstigt sätt känner jag sköna vibbar inför ikväll, Trots det tunga skadeläget. Skall vi vara med i toppen behöver vi vinna såna här matcher som sagt och då är det upp till andra i laget att kliva fram. Lets empty the tanks boys!!!!!
EArk: Jag gillar att de har officiella hemsidan på laget.se De har gort det bra!
Tror det blir riktigt tufft ikväll. Vore ju vansinnigt skönt med en trea. Vi verkar ju ha ett spelschema med - tänkta - topplag på rad följt av lite på papperet mjukare motstånd. Nu har vi väl tre nykomlingar plus Oskarshamn de kommande matcherna. Ska vi vara på övre halvan på riktigt måste vi samla tvåor och treor i de matcherna.
jå1: Synd att man inte satsar på Ohre ikväll då det känns tryggare när han stått. Upp till bevis för Mattsson ikväll om han inte vill tappa förstaspaden till Ohre då vill säga.
JanneH: Jag vet att det snackats om att han inte har storleken riktigt, men där håller jag inte med faktiskt. Det man inte har i storlek kan man kompensera med skills och balans. Exempel på spelare Henrik zetterberg 180 cm, Patrick Kane 180 cm. Dom är ju även storstjärnor i NHL så storleken skall inte vara något hinder. Kanske lite extra kilon på Elias som fattas men det kommer på vägen.
El Maco: Med tanke på hur blek Ottosson från modo var förra matchen så måste vi väl ha nån jämbördig junis? Varför inte slänga in Elias Pettersson och låta han känna på det lite?
Zäta75: Ja här har det fan inte getts upp nån säsong! Maken till papp-psyken får man leta efter. Tror jag behöver en hs-paus nu, vi hörs till kvarten 👋