Knylan: Jag skrev att det har blivit bättre, men är fortfarande inte bra. Utifall att man endast vill se hockeyallsvenskan, så borde det finnas ett billigare paket där det ingår om kvaliten ska vara så dålig som den är. Inga mikrofoner i arenorna och en kameraman som inte ens vet vart pucken är, tycker jag är dåligt att ta samma pris som all annan sport för.
Heisenberg: Precis ALLT är ju bättre rent sändningsmässigt i år än vad det någonsin varit, med det enda undantaget att man rent subjektivt kunde gilla Viasats huvudsändningar mer. Det är ju inte direkt så att det åker runt en sändningsbuss till varje arena varje match utan det är fortfarande lokalt producerat, om jag fattat allt rätt. Det man lagt flis på är att förbättra kvaliteten i ren hårdvara, bättre kameror m.m. För att säkerställa att slippa ta skit för att det sitter ett halvfyllo och kommenterar i Leksand så sköter man kommenterandet centralt.
Det är ju en rövliga vi huserar i, detta att det går att se varenda match live är ju ett påfund som för första gången var möjligt från och med vår första säsong efter degraderingen. Innan dess gick det inte.
Folk glömmer o-er-hört fort hur det såg ut tidigare. För två år sen fick man pendla mellan HA-play, S24 och Viasat. Vad gick Viasatkontot på, 249:-/månad kanske? Plus 99:-/match för övriga playtjänsterna med minst sagt skiftande kvalitet. Man kunde ju med lätthet lägga 800:- i månaden för att se sändningarna, om det ens stoppar där. Jag såg inte allt eftersom jag inte hade råd.
Vi huserar i en liga där vi ikväll möter ett kvartersgäng med 100 pers i publiken. Att det ens är möjligt att se detta i bra webbkvalitet rättfärdigar de 299 kronor jag betalar per månad. Då kan jag dessutom se SHL och fotbollsallsvenskan.
fermo: jag tycker inte vi är ens i närheten av att förtjäna serieledningen just nu men man får vara glad så länge det varar. Frågan är ju var vi hade varit utan Mattson...
TD: Just nu känns det som Pantern kan ta detta. För ska man vända detta får man banne mig sluta med allmänhetens åkning och börja köra på nu med fart och aggressiv hockey. Och kör sen med de hetaste (om det finns några) spelarna. Viktiga poäng på spel. Just nu så tror jag att det bara skiljer 7-8 poäng mellan ettan och åttonde platsen! Så plockar man inte lite på nu på denna road trip så är känns slutspelsplatsen långt ifrån given! Nä kom igen nu och trampa loss i sista perioden så kan detta gå för Pantern känns ju inte överkomlig.
Bragd-Birger: 4 skott på mål i andra är ju bara för dåligt. Jag står fast vid att jag tycker att det är våra mest talangfulla spelare som sviker. Petterssons kroppsspråk tycker jag tyder på att han hellre hade gjort nåt annat ikväll. Kan man inte slå smörpass mellan benen på motståndarbackarna får man fan visa lite hjärta istället oavsett vilket namn man har på ryggen av tröjan. Är man trött i benen efter landslagsturnering så kan man sitta på läktaren istället och överlåta sin plats till någon som vill åka skridskor, det gäller fler än bara honom.
SMÅLAND: Jag tror att det kommer att se ut så här i många matcher framöver. Alla motståndare har gjort sin hemläxa och spelar mer försiktigt, mer fysiskt och försöker framför undvika att släppa in mål mot Timrå.
SMÅLAND: Jag väntar fortfarande på att Dahlén/Pettersson ska hitta tillbaka till formen, jag tycker dom mest glider runt och tycker det ser allmänt jobbigt ut. Vi vinner inte många bortamatcher i år utan att dom är i god form.
nila: Sorry. Ok. Jag såg inte hela matchen, men det verkar vara ganska avvaktande från båda sidor. Jag har känslan av att Timrå försöker spela ett mer försiktigt och avvaktande bortaspel för att inte få två snabba i baken som senast, men man har inte för den skull saknat chanser. Pantern har också haft ett par halvchanser, inte mer. Det kanske luckras upp lite i andra om något av lagen får in en puck.
nila: Då kann ja sä dä att det är en krigamatch där två lag byter målchanser stup i kvarten.. 15-13 till Pantrarna eft första.. Inga klara målchanser.. Dä ha du att...
Knylan: Jag håller med om att det har blivit bättre sändningar MEN,vi betalar fortfarande lika mycket som dom som följer t.ex SHL. Man hör inte ett ljud från arenorna vilket tar bort stämningen något oerhört. När vi spelar hemma hör man inte ens klacken om man inte höjer sin TV något enormt, men då hörs kommentatorn för högt. Dom kan ju inte ens följa pucken med kameran vissa matcher?
Man får verkligen intrycket att dom knappt bryr sig om Hockeyallsvenskan i Cmore, så varför ska man betala lika mycket som alla andra som följer bättre serier för det? Klart man får ha lite krav om det är halvdant, när priset inte är det.
För att inte tala om valet av huvudmatcher dom sänder, vi är serieledare och dom har inte sänt från vår arena en enda gång. När vi hade derby mot Modo sände dom Södertälje istället.
Fan va denna fight påminn om Gurkmatchen i måndags.. Dä ä ju lillörda...ge oss underhållning nu.. Annars blir tyvärr första struten avgörande ikväll med!!!!
Knylan: För mig funkar det också väldigt bra. Väldigt synd bara att man inte längre kan pausa och se klart matchen senare. Det var en möjlighet jag utnyttjade väldigt ofta i fjol. Det enda jag stör mig på annars är dagens kommentator. Det är något med hans märkliga betoning som driver mig till vansinne!
Apropå just Cmores sändningar: jag kan ärligt talat inte begripa gnället det minsta. För mig laggar det aldrig, bilden är alltid bra. Kommentatorerna sitter i regel i en holk i Stockholm men är ändå pålästa i den mån det går. Vad mer kan man begära? Vad hade varit ett bättre alternativ? Det här med amatörkommentatorer var kul och fungerade väldigt bra i vårt fall, men oftast var det en mardröm.
Som den PPV-tjänst riktad mot webben som Cmore är så tycker jag att det fungerar bra. Det ÄR lågbudget alltihop, men det får man ta. Hur många ser vår match ikväll exempelvis? 100-200 pers?
Diddeli: Jag började nyss kolla och det första jag reagerade över var att kameramannen har tappat bort pucken flera gånger under den minuten jag har kollat.