Om vi ytterst snabbt summerar säsongen kan man konstatera att vi: - tog 6 poäng fler i grundserien i år jämfört med i fjol. Tre vinster fler, en nollpoängare mindre. - gjorde 10 mål fler i år (130 mot 120), men släppte in ett mer (121 mot 120) - Tog fem poäng i mecarejset, jämfört med sex i fjol.
Fiasko känns lite överdrivet, men nog faen är det en fet besvikelse. Lite intressant att se vad säsongsutvärderingen landar i. 'Otur med skador' kanske.
Jag då va eländet slut för denna gång... I år har vi varit som en flaggstång!!! I början var vi upphissade i toppen.. Men sakta hissades vi ner... Vi hade INGET att komma med när det väl gällde... Svidande förluster mot Södertälje och Björklöven.. I himmarinken!!!! I slutspelet hade vi inte chans.... 1-4.....mot AIK på hovet efter första!! Vi kör över Tingsryd... Men vi är vidöppna bak.. Västervik.... Vi hade chansen... 1-0 efter första.. Sen kom raset... Och ALLT var över... Almtuna... Ja en suddenvinst... Och ikväll....Ridå ner...1-0...blev fort 1-4.... Nä...säsongen är över... Mycket funderingar inför nästa säsong.. Vi kommer att förlora tongivande spelare... Nu tömmer vi och glömmer vi.. Snart Hockey -VM och då rinner det lätt igen... Älska Timrå IK i vått och torrt ALLTID..❤
luffaren: Sett över säsongen har vi haft för svagt MV spel, för få som producerat, saknat tyngd, inlett flera matcher alldeles för svagt som kostat poäng. Svårighet att vända den negativa trenden som startade innan JVM. Något har nog inte stått rätt till i truppen där alldeles för många inte utvecklats eller tagit steg framåt. Om det beror på rollfördelningen eller nåt annat är oklart men den där glöden har saknats hos många spelare som Ludde, Boyce mfl. Sen måste jag säga att när Wedda och John Westin blev skadade så hände nåt i truppen det blev liksom energilöst då. Plus till Hardegård, Johnsson som lyft sig under säsongen. Jag trodde som många andra att det här var året vi hade chansen att utmana om en SHL plats men i sanningens namn så var vi inte ens nära. Vi överpresterade nog lite i början av säsongen. Sen kan man bara bli imponerade av EP o JD och man får vara glad att man fått se såna talanger i Timrås tröja. Vi har tillhört topp 6 hela säsongen och jag tycker det synd och konstigt att inte mer publik har kollat på dessa talanger under året. Silly season blir ju intressant att följa precis som föreningens ekonomi......
Hyfsat rafflande avslutning på den här serien, och Gnaget it is. Trist för Västervik, som imponerat oerhört. Men det hade nog varit stopp ändå för dom.
AIK kan man inte heller annat än imponeras av. Hyfsad resning från träsket. Ett jävla go i laget. Tyckte Almtuna stod upp bra, men känslan var att det ändå skulle sluta som det gjorde. AIK går på vatten nu.
Och Timrå undvek jumboplatsen. Wohooo! Fram med wirren och garrarna!! 1
T T: Solklar AIK-utvisning som domaren inte vågar/skiter i att ta. Fem sekunder senare 2-5. Lätt att vinna matcher med domaren i laget. Häjja Quäggle!!!!
luffaren: Svårt att vara ett bra lag när bara EN KEDJA PRODUCERAT plus de spelare jag nämnde plus Boys ska bort. Hur många jävla säsonger har han ohre lill challe fåt ta upp onödig plats i truppen och Nubbens Stene på det världsklass på den
RunarUp: Finns inte en mössa att aik eller vänstervik kan gå hela vägen. Rouäglä är ju Sveriges bästa lag på det här med kval och så har de slickat sår och vässat form i 2-3 veckor. Först lär ju oxå Bofors vara utvilade och revaschtaggade.
SMÅLAND: Förläng Med Ohre Stene Berglund Dahlrot Mohlinder. Behöver inte ersätta Dahlen Elias bara att flytta upp juniorer 15-17 år eller hur Knylan? Sen 5-10år till med Nubben o grå Roger så är det SHL nästa år
Bragd-Birger: AIK har ju haft en del flyt (och spelat bra) under slutet på säsongen så det skulle inte förvåna mig om dom fixar detta. Fast nu gjorde Västervik 3-0, så det vete sjutton faktiskt.
Kollat lite till och från på matchen, meningslöshet i form av hockey. Fullt möjligt att vi blir jumbo. Akademisk betydelse i en serie där endast förstaplatsen räknas, men...känns ju sådär att vi blir sämre än i fjol. Inte det man visualiserade innan seriestart.
Nu dök precis dubbla ordningsvakter upp när jag fingrade efter järnröret. Tydligen går ryktena. Båda har fucking skägg och ser lite då där låtsashårda ut. Vart i helvete ska man ta vägen egentligen???
Målmässigt är det ju hyfsat jämnt, men känslan är att Pantern håller undan. Tänker att kanske inget av lagen går riktigt för fullt i sista, men givetvis kan jsg ha fel. Det vore inte första gången. Vi har i alla fall inte gjort bort oss på något sätt. Dags för tredje nu!
Vet inte riktigt. Har lite taskig syn och är dåligt uppdaterad på matchtröjnummer. Kunde eventuellt gå ner till båset och fråga, men det kanske inte är så välkommet. Jobbar med barn hela dagarna och blir mest rörd av att se hur många panterungar som leker här backstage nu i pausen. Järnröret förblir i väskan. Jag kapitulerar inför min egen blödighet. Ledsen för det...
DJ Hemp: Var det till och med så illa att Wedin gick sönder vid straffsituationen? Har inte sett honom sen dess. Westlund tredjelänk i förstakedjan nu.
Alldeles för trevligt dessvärre. Här backstage pausen fanns roliga hockeyspel, folk utklädda till pantrar och gulliga barn m m. Till och med kärven var god. En snubbe hade en jacka med ett Sven Melander-citat på ryggen om att det har gått bättre för Pantern sedan han slutade... Man kan fan i mig inte hata denna lilla kvartersförening. Jag har försökt, men går bet på att...
Vad sägs som att slå ihop Modo och Timrå nästa säsong? Vi kommer fortfarande ha Modos färger och logga, men vi kan heta Modo IK... Det vore en vinst för oss alla!
Ja, exakt! Det där kändes jävligt surt faktiskt. Och så tappade vi matchen lite där i slutet av första. Tyckte annars att vi hade rätt bra koll före kvitteringen. Skönt då att det spelar mindre roll.
Hittills har jag klart svårt att uppröras över hemmafansen. De håller stenhårt på sitt eget lag och hånar inga motståndare. Precis som vanligt. Det där järnröret lär förbli ihopfällt... om nu INTE!
Det återstår trots allt två perrar och nu skriver jag från skithuset...
DJ Hemp: Inte för att det gör så mycket nu. Men lite talande är det. Domaren släpper en slashing på Wedin i friläge, i påföljande anfall fibblar Molinder upp klubban i fejjan på motståndare. En tänkbar straff blir fyra utvisningsminuter i röven istället.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
- tog 6 poäng fler i grundserien i år jämfört med i fjol. Tre vinster fler, en nollpoängare mindre.
- gjorde 10 mål fler i år (130 mot 120), men släppte in ett mer (121 mot 120)
- Tog fem poäng i mecarejset, jämfört med sex i fjol.
Fiasko känns lite överdrivet, men nog faen är det en fet besvikelse. Lite intressant att se vad säsongsutvärderingen landar i. 'Otur med skador' kanske.