Funderar i nuläget på huruvida man ska ta sig till matchen i morgon. Det lär ju inte vara alltför många andra TIK-are där. Å andra sidan ligger Malmö Isstadion på gångavstånd från min arbetsplats. Passerar den med bussen varje dag. Kruxet är att man missar säsongens sista På Spåret, något man förvisso kan ta igen i Play. Men varför skulle man nu kosta på sig att se denna betydelselösa sista match?.
Johan Halfvars: Faktiskt helt sant. Jag har jobbat en hel del i Oskarshamn. Och den snubben borde testas i en ny klubb snart. Risken är att han plockas till SHL om ni frågar mig.
Smokey: Fredrik Söderströms tweet. "Av hela mitt hjärta, stort tack Oskarshamn för sex häftiga säsonger och en fin tid av mitt liv! Jag lämnar tacksam, stolt och nyfiken. Tack!" Kan nästa destination bli Timrå tro, eller så hamnar han väl i Modo som väl söker ny tränare? Eller så kanske går han till SHL som ni diskuterat. Pelle Hånberg kanske skulle kunna vara nått annars.
Kongo: Aktiv. Humoristisk. Analytisk. Söderström har förmågan att i det lilla få fram en fungerande och skapligt levererande grupp. Hitta, lyfta och stärka individer. Oskarshamn är en typ "håla" med ca 20.000 innevånare. Hockeylaget har överträffat förväntningarna år efter år. Dessutom är han utan tvekan den tränare som är bäst och mest transparent rörande sociala medier och övrig media och marknadskontakt. Han kommunicerar i typ säljande rubriker. Han säljer både humor, hockey, respekt och eftertanke. Lite som Challe men med dalmasens alla djup... En bra jävel:)
Smokey: Jag tror dock att någon SHL-klubb lägger vantarna på honom redan till nästa säsong. Den snubben kommer att bli en av våra större tränarprofiler i framtiden. Jag har koll. Och Ni läste det först i världens vackraste hockeyforum;)
Här fick man minsann scrolla ända ner i källaren för att ta upp matchtråden... Har nu laddat med två rör: 1 st ihopfällbart järnrör + 1 st magnumbutelj helrör = Hockeyfest - ingen protest! Fan, de är ju vana i Malmö. Har pulat ner det ihopfällbara och storflaska i en SR-väska. Tänker säga att jag kommer från P4 Västernorrland, så man slipper bli visiterad???1
Bullseye! På Din nr 1 alltså. Jag behöver inte ens tänka själv. Tack! Denne man skrev i går svensk idrottshistoria ännu en gång. På det där verbalt lite återhållsamma sättet. Man blir riktigt stolt över att ha vuxit upp norr om Dalälven såna gånger.
Ett annat skönt exempel, nu 23 år gammalt, återfinns i länken.
Den fjärde semin mellan MoDo och DIF 1998 är tillika en klassiker, då Alavaara går bananer och kör över domaren samtidigt som Bäckman tar en klubba och använder som vedyxa i båset.
Per Ledins "Din tjocka jävla tattare!" när FBK-målet inte blir godkänt (hela pucken var inte inne) är en annan goding från förr.
Det mesta av den svenska idrottshistorien - i alla fall hockeymässigt - skrivs nog ändå i norr...
160 kr för att se en tämligen betydelselös match... Vad var priset i Timrå nu igen, 100 kr? Fan, jag är skeptisk. Trots allt det där medhavda i SR-väskan. Särskilt tät är man ju... inte. Nu har man ett ca nio timmar långt dilemma framför sig. Mina båda hjärnceller bråkar och slåss som om det inte fanns någon morgondag...
Jaji, det kan jag visserligen hålla med om, men detta bidrar knappast till att lusten ökar för min del. Känns som att vi går mot en trygg förlust... : (
Finns det absolut ingen/inga andra härinne än jag som är i valet och kvalet inför att beträda Malmö Isstadion i kväll? Det var väl Småland som låg närmast till hands, fast nu har han ju bestämt sig för att skita i att. Nej, fan, den här säsongen rann liksom bara ut i sanden efter debaclet i Västervik... : (
(Först av allt: Jag placerade ett kommatecken fel i mitt förra inlägg. Enbart "som nu" ska ju för fan vara däremellan. Jag gör en pudel jag med.)
Över till mitt svar på tal: Swishar du över 160 kr + vad kôrven kan tänkas kosta, så är det inget snack om saken. Drycken är redan medhavd, liksom en del annat. : )
Precis innan jag läste ditt inlägg började jag dock att lägga upp tänkbara strategier inför kvällen. Det lutar helt enkelt åt att jag hänger i stan ett tag efter jobbet (jag jobbar i ett skolbibliotek, lite som en f d skribent på detta forum - min gode vän Rock´n´Rolf2 -också gör), tar mig några stänkare på noga utvalda platser och sedan - som du säger - pallrar mig över till Isstadion. Trots allt gav ju Timrå IK mig den här fantastiskt unika extra chansen att se dem ännu en gång.
Det där tocken däringa är ändå nåt som jag har glömt bort min kod till, så jag föredrar faktiskt en hederlig gammal check som jag tar med Svenska Handelsbanken.sen. Ok!
Tack, det ska jag göra. Tyvärr blev det nog ett litet missförstånd angående "Rolfie", för vad jag senast minns är att han kör sin verksamhet i Halmstad - dock i samma bransch som en annan.
Kvart i fyra. Inget kvar att göra. Jag ska nog vara lite busig i dag och dra härifrån lite tidigare. Ridå!
Fan, här nickade man till i köpcentret för en stund. Powernap i samband med läsning av god bok. Förhoppningsvis gjorde den gott, även om det känns lite obehagligt att vakna upp bland helt okända människor i en trappformad sittplatsanordning. En Donken deal senare är man dock på banan igen. Några stänkare till och det är läge att ta sig till Isstadion. Tungt belastad SR-väska verkligen. Måste dricka bort några kilon tror jag bestämt. Visst är det i kväll som vi har en avgörande match mot Pantern om vilket lag som blir sist i MHR? Yiiippiiieee!
Jag vet inte riktigt ännu. Råkade ta buss nr 35 mot Kvarnby i stället för nr 34. Läsglasögonen är hemmavid. Men nu är det problemet avhjälpt. Har vänt om och väntar på 34:an vid Södervärn nu. Jag återkommer i ärendet...
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen