kulltorp: snacka om svängdörrshockey. Kul och viktigt att det är Wedin som får göra mål, sedan löjligt tafatt försvarsspel på Malmös slumpkvittering och sedan ledning igen.
Nu är inte min syn den bästa p g a en ögonsjukdom, men jag tyckte att kvitteringen såg aningen billig ut. Visst, svårt att täcka upp med endast tre utespelare, men ändå. Man blir bara så less.
Det måste ha varit en helt fantastisk stämning i denna arena när Malmö vann sina båda SM-guld på 90-talet. Oerhört svårt att fatta när man besöker den numera. Känns nästan lite kusligt på något sätt.
Nej, verkligen inte. Ska det bli som vanligt ännu en gång nu alltså? Försökte länge att vara optimist, men så åkte vi på två raka utvisningar och så blev det jävel igen. Nu har jag fan ont i magen och längtar till hemmets lugna vrå. Alltid samma förbannade sak när Pantern står för motståndet här i Malmö. Nåväl, 1:39 i PP för oss i början av 3:e. Den här matchen går verkligen undan förresten...
DJ Hemp: Ja men jag är ju inställd på förlust så jag mår bra...jag missade halva andra perren men noterade att vi gör en bra period. Sen är det inte ok att missa 2st 2-1 lägen som SHL-Wedin och Westin gör. De får båda perfekta passningar som de bränner. Wedin missar faan kortsidan och Westins avslut är ett fjös... Gör mål!!!
Powerbreak. Ser att Almtuna ligger under klart, men att Oskarshamn dessvärre har kvitterat. Satt annars och tänkte på att vi hade kunnat rycka åt oss en sexpoängsledning i toppen om vi nu lyckas hålla undan. Dock jämnare nu i en ovanligt snäll match. Inga utvisningar alls för oss efter drygt halva matchen.
Pantern har alltid fans på plats. Antar att de syns på kortsidan till höger i sändningen. De står i alla fall upp och klappar och sjunger. I dag glömde jag faktiskt att ta med mig en rödvit halsduk, så jag lär inte synas på min sittplats överhuvudtaget. Nu är det spel igen!
Ja, det var jävligt snyggt faktiskt! Och Dahlén fortsätter att leverera kassar. Någon här tippade att han skulle avgöra i sd och så kanske det blir? 🙂
Ett jubel för min del i alla fall även om det borde ha varit fler av den varan. Har nog aldrig fått uppleva en vinst mot Pantern, så det vore sannerligen på tiden. I det här läget skulle jag bli förbannat besviken om vi inte lyckas ta minst två poäng. 😐
Tyvärr fortsätter illamåendet. Måste försöka äta något. Satans halsbränna. 🙁
Tillägger att Panterns matcharrangemang i Isstadion än en gång är oerhört sympatiskt. Mycket trevliga fans som bara hejar fram sitt eget lag och inte hatar vårt. Annat än i Gavlerinken det. 😎
Nä nog borde de leda med mer än 1 mål, laget Timrå spelar bra tycker jag, bra defensiv bra offensiv dock alldeles för oeffektiva vilket mot lag som Pantern kan vara dyrbart!
Woody: positivt att vi kommer ut och dominerar pantern (som iofs ser rejält bakfulla ut) men lite oroande att vi haft bud på 2-3-4-5 mål och ”bara” får med oss ett mål i paus. Vi får hålla tummarna för att man inte delar ut resorb och alvedon till panternspelarna inför andra.
Tack! Det där blir bra att ha i kväll. Dock blir det knappt några kommentarer alls från min sida under matchen. Ärligt talat har jag mått illa och kväljts en del i dag. Tror inte att det har med matchen att göra, då den inte är av avgörande karaktär, men nu blir det till att sitta ner och göra lite andningsövningar. Stresskänslig? Jaji, sånt som händer... 😐