1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590751 inlägg · 6217 ämnen

Inför Timrå-Brynäs

« · 438299 Till forumet

Sv: Inför Timrå-Brynäs
Kalle K: Hmm, kan du inte i sådana fall göra en tjurrusning in på närmsta varuhus och kolla jämförpriset och vad du egentligen är?
Oj, där lät det genast lite suspekt...
Kommentera

Paddan:
Hmm,,eller är det streckkod det kallas?
*funderar*
Kommentera

stefan jalonen: Nä, inget utom SM-final kan mäta sig med känslan säsongen 02/03. Nu förväntar man sig liksom vinst mot alla lag utom de allra bästa. Kan inte låta bli att glädjas med Mora just nu (ff a för att Leksingarna här är så sura och avundsjuka...)
Kommentera

Kalle K: Hmm, sen när började man kalla några streck med en vattenlöslig tuschpenna för tatuering? ;)
Kommentera

arf:
Har du knarkat. TIK-segrar är väl alltid lika sköna!
Kommentera

70Igor: Bah, ryck upp dig broder! Njut av underdogsskapet! Ikväll kan vi antingen göra en godkänd insats (vinst) eller floppa (förlust), medan ni har chansen att skrälla och samtidigt inte riskerar att hudflängas vid pisk.

TIK:s segrar smakade onekligen sötare för ett par år sedan, då ingen trodde på oss.
Kommentera

Kalle K:

13 sekunder tidigare var du den enda som begravde huvudet i händerna, suckade djupt och mumlade något om "Jävla soplag man håller på..."

Den 28:e är du mer än välkommen att besöka H Höger i pauserna, vi vet att du längtar dit och att du kommer stå och tråna från bortastå. ;-)
Kommentera

Poffa:
Förresten tycker jag att det var bara jag som förde liv på H Höger med 7 sekunder kvar av matchen ;-)
Kommentera

Poffa:
Var väll mer stum över hur värdelös foppa var, har för mig att i något sammanhang läst att han är världens bästa hockeyspelare?
antagligen en tidningsanka bara..
Kommentera

Kalle K:

Jag känner mig inte speciellt rädd. Inte för dig, Kalle K. Du var rätt så spak då du var upp senast. Men du var väl helt enkelt, av den storslagna miljön och atmosfären på H Höger, för tagen för att prata.
Kommentera

70Igor:
Nä! Det är inte höga tankar om Brynäs!
Det är traditionen!
Enligt min åsikt så finns det inga dåliga lag i ES! Alla har kvalificerat sig till högsta serien och hör således hemma där (Teoretiskt i alla fall)
När det sedan kommer till de traditionellt tuffa matcherna kan vilket lag som helst, på ren vilja, bjuda på motstånd.

Minns Timrå - Björklöven. Då björklöven kunde ha galloperande influensa i hela laget men ändå piska rumpan på TIK!
Derbydrabbningarna mot MODO!
Matcherna Brynäs - Leksand!
Jag tror definitivt på Timråseger... Men ingen promenadseger!
Kommentera

Poffa:
Jodu..passa dig du poffa, den 28/10 är det dags att dra norrut igen, fast jag tror inte knaskamilla vill att jag skall sitta på hennes plats igen,,fast jag är SÅ snäll.
Kommentera

Åke the Myth:
"lunarspråk"

Var typ hur jävla full som hest dårå,,skaffade en tagg på armen
ett jäääla kaffepaket med en tall i?
faata ingenting typ..men guuud va ballt det blev..dårå typ..
Kommentera

Kalle K:

Jag beundrar dig för att du efter endast en match på H Höger i Kempis har tatuerat in "Paradiset - H Höger" på din vänstra axel.

Men det är klart, en gång i Paradiset och man är fast för alltid. :-)
Kommentera

Janken: Du har lite väl höga tankar om dagens Brynäs min vän. Vi sprattlar nog inte ens en kvart är jag rädd.
Kommentera

Kalle K:
Tatuerinng... Gnuggis är nog närmare sanningen ;-)
Kommentera

Kalle K: Ett bif märke på sittringen?? :0)
Kommentera

Åke the Myth:

Nä..sitter på c vänster som vanligt.
du skall se min nya fina tatuering som jag har :-)
Kommentera

Åke the Myth:
Hn har väl aldrig förståt det där med tandskydd.
Kommentera

Kalle K: Du står nere till vänster om tIK- klacken va?? Bland några Gevalia doftande joddlare?
Kommentera

Åke the Myth:
Sjödin använder, enligt uppgift, ett tuggummi som tillverkas av Firestone! ;-)
Kommentera

70Igor:
9-0 Sällan!
Men Timråseger tror jag på, Som jag skrev i förra inlägget, av bara farten!
Men någon lätt match förväntar jag mig inte!
Brynäs kommer att sprattla vildsint i 60 min. Men ett högre tempo och större skärpa kommer att avgöra!
Mitt tips: 4 - 1.
Kommentera

stefan jalonen: Undrar om Sjödin kommer att har syrgas under huven, för han kommer nog att spela nonstop?
Är det nån som har kollat hur stort tuggummi han har i truten eller tuggar han på tungan?
Kommentera

Åke the Myth:
Ja det är med blandade känslor man går på matchen ikväll
hur det är går så kan jag ju inte förlora, en helgardering liksom
;-)
Kommentera

70Igor: "Senast vi åktenorrut med ett så juniorspäckat gäng blev det 2-11 mot Skellefteå."

Ja, och den matchen gällde ju oerhört mkt ..... :-)
Kommentera

Åke the Myth:
Ähh. Man klappar dom på ena axeln, och när dom tittar dit så åker man förbi på andra sidan.
Kommentera

Ja vinner ni inte ikväll är det värre än vitryssland. Ni har fyllt upp truppen med stjärnor från NHL, vi har sju skadade i ett redan från början halmediokert gäng där nu en 16-åring kliver in i förstafemman! Senast vi åktenorrut med ett så juniorspäckat gäng blev det 2-11 mot Skellefteå.

Målrekord att vänta, mitt tips 9-0.
Kommentera

En lätt match ikväll? Glöm det, sårade tigrar är inte att leka med.
Kommentera

falo: Givetvis är det som så att Arf vill att FBK ska vinna så ni kan knappa in mer på oss. Vi leder ju med 4 poäng.
Kommentera

Abron:
Jag tror inte vi behöver oroa oss för Lahti i kväll!
Ett skridskostark och friskt Timrå borde, teoretiskt sett, åka ifrån ett skade/sjukdomsdrabbat kafferostargäng.
Hakningarna/fasthållningarna kommer att hamna utföras av Brynäs!
I morgon kommer Brynäsorna att säga att Lahti vann matchen åt Timrå!

Visst finns det en fara i att det gått så bra för oss.. Högmod, underskattning o s v... Men jag tror att de rödvita kommer att köra ihjäl ett sargat Brynäs i kväll. Liksom av bara farten!
Kommentera

arf: fbk ska väll se till att ta sig förbi lindköping först eller ??

RÖD OCH VIT HOCKEY DYNAMIT
Kommentera

Friman SR:
Lite synd att Lahti skall blåsa i den här matchen oxo, vet inte hur han var nere i G-bg, men jag tycker han är vek.
Hoppas linjemännen kan hjälpa till, vår vän Åke kommer ju på besök....
Kommentera

Smokey: jag sätter emot 100 kr du kan pynta in dom på mitt konto direkt ska du ha konto nummeret ?? för i kväll blir det pisk för brynäs eller " gevalia till kaffe =)"
Kommentera

arf: Jag varnar för underskattning. Brynäsgrannen hade en märklig blick i morse när han stod och väntade på bussen. Han stod stolt som en fura i sin slitna brynäströja. Trots lervälling och kurviga grusvägar så skådade jag en knuten "underdog"-näve.

Trenden är tydlig. Malmö, Sundsvall... Det är "underdog"-tider nu.

Jag sätter 100 spänn på TIK-torsk. Losar jag dom slantarna så åker jag förbi och stänker ner grannen med lite lersprut i morgon bitti. Med ett leende;)

AIK-klacken har gett "45-minuter timeouten ett ansikte". Frågan är vad det kostar att lägga in en sådan när man behöver vända en match?
Kommentera

Janken: Känns onekligen som att det finns en inte föraktlig chans att ta rygg på Frölunda ikväll. Heja FBK, för en enda gångs skull!
Kommentera

Domherrar: Timrå IK - Brynäs IF
LAHTI, Robert
ANDERSSON, Åke
NILSSON, Klas

FORZA TIK...........alltid, alltid.............
Kommentera

Nu laddar vi inför kvällen!
Ett sargat Brynäs kommer till SA och kommer förhoppningsvis att slinka hem med svansen mellan benen!

Förhoppningsvis med Nilsson i grillorna!
Kippra håller nollan!
Jag strävar efter att inte ha rösten kvar klockan 21 i kväll!
Kommentera

Inför Timrå-Brynäs
Jag tänkte inte gå på hockey... Har egentligen inte tid.... Borde vara hemma och snickra.... NÄ! Efter de tre senaste matcherna måste jag bara få se!
Nu är biljetten bokad!

FORZA TIMRÅ!

Akta er för högmodet, ingen underskattning tack!

Mitt tips: 5-1
Kommentera

« · 438299