Kalle K: Hmm, kan du inte i sådana fall göra en tjurrusning in på närmsta varuhus och kolla jämförpriset och vad du egentligen är? Oj, där lät det genast lite suspekt...
stefan jalonen: Nä, inget utom SM-final kan mäta sig med känslan säsongen 02/03. Nu förväntar man sig liksom vinst mot alla lag utom de allra bästa. Kan inte låta bli att glädjas med Mora just nu (ff a för att Leksingarna här är så sura och avundsjuka...)
70Igor: Bah, ryck upp dig broder! Njut av underdogsskapet! Ikväll kan vi antingen göra en godkänd insats (vinst) eller floppa (förlust), medan ni har chansen att skrälla och samtidigt inte riskerar att hudflängas vid pisk.
TIK:s segrar smakade onekligen sötare för ett par år sedan, då ingen trodde på oss.
Poffa: Var väll mer stum över hur värdelös foppa var, har för mig att i något sammanhang läst att han är världens bästa hockeyspelare? antagligen en tidningsanka bara..
Jag känner mig inte speciellt rädd. Inte för dig, Kalle K. Du var rätt så spak då du var upp senast. Men du var väl helt enkelt, av den storslagna miljön och atmosfären på H Höger, för tagen för att prata.
70Igor: Nä! Det är inte höga tankar om Brynäs! Det är traditionen! Enligt min åsikt så finns det inga dåliga lag i ES! Alla har kvalificerat sig till högsta serien och hör således hemma där (Teoretiskt i alla fall) När det sedan kommer till de traditionellt tuffa matcherna kan vilket lag som helst, på ren vilja, bjuda på motstånd.
Minns Timrå - Björklöven. Då björklöven kunde ha galloperande influensa i hela laget men ändå piska rumpan på TIK! Derbydrabbningarna mot MODO! Matcherna Brynäs - Leksand! Jag tror definitivt på Timråseger... Men ingen promenadseger!
Poffa: Jodu..passa dig du poffa, den 28/10 är det dags att dra norrut igen, fast jag tror inte knaskamilla vill att jag skall sitta på hennes plats igen,,fast jag är SÅ snäll.
Var typ hur jävla full som hest dårå,,skaffade en tagg på armen ett jäääla kaffepaket med en tall i? faata ingenting typ..men guuud va ballt det blev..dårå typ..
70Igor: 9-0 Sällan! Men Timråseger tror jag på, Som jag skrev i förra inlägget, av bara farten! Men någon lätt match förväntar jag mig inte! Brynäs kommer att sprattla vildsint i 60 min. Men ett högre tempo och större skärpa kommer att avgöra! Mitt tips: 4 - 1.
stefan jalonen: Undrar om Sjödin kommer att har syrgas under huven, för han kommer nog att spela nonstop? Är det nån som har kollat hur stort tuggummi han har i truten eller tuggar han på tungan?
Ja vinner ni inte ikväll är det värre än vitryssland. Ni har fyllt upp truppen med stjärnor från NHL, vi har sju skadade i ett redan från början halmediokert gäng där nu en 16-åring kliver in i förstafemman! Senast vi åktenorrut med ett så juniorspäckat gäng blev det 2-11 mot Skellefteå.
Abron: Jag tror inte vi behöver oroa oss för Lahti i kväll! Ett skridskostark och friskt Timrå borde, teoretiskt sett, åka ifrån ett skade/sjukdomsdrabbat kafferostargäng. Hakningarna/fasthållningarna kommer att hamna utföras av Brynäs! I morgon kommer Brynäsorna att säga att Lahti vann matchen åt Timrå!
Visst finns det en fara i att det gått så bra för oss.. Högmod, underskattning o s v... Men jag tror att de rödvita kommer att köra ihjäl ett sargat Brynäs i kväll. Liksom av bara farten!
Friman SR: Lite synd att Lahti skall blåsa i den här matchen oxo, vet inte hur han var nere i G-bg, men jag tycker han är vek. Hoppas linjemännen kan hjälpa till, vår vän Åke kommer ju på besök....
Smokey: jag sätter emot 100 kr du kan pynta in dom på mitt konto direkt ska du ha konto nummeret ?? för i kväll blir det pisk för brynäs eller " gevalia till kaffe =)"
arf: Jag varnar för underskattning. Brynäsgrannen hade en märklig blick i morse när han stod och väntade på bussen. Han stod stolt som en fura i sin slitna brynäströja. Trots lervälling och kurviga grusvägar så skådade jag en knuten "underdog"-näve.
Trenden är tydlig. Malmö, Sundsvall... Det är "underdog"-tider nu.
Jag sätter 100 spänn på TIK-torsk. Losar jag dom slantarna så åker jag förbi och stänker ner grannen med lite lersprut i morgon bitti. Med ett leende;)
AIK-klacken har gett "45-minuter timeouten ett ansikte". Frågan är vad det kostar att lägga in en sådan när man behöver vända en match?
Jag tänkte inte gå på hockey... Har egentligen inte tid.... Borde vara hemma och snickra.... NÄ! Efter de tre senaste matcherna måste jag bara få se! Nu är biljetten bokad!
Oj, där lät det genast lite suspekt...