1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590661 inlägg · 6217 ämnen

Inför Timrå-Malmö

« · 442446 Till forumet

Sv: Inför Timrå-Malmö
Gäller att hålla oss på banan idag.
MIF är det bästa laget i PP ligan med 18.06%
TIK näst sist med 10.67%

Många ggr så har vi pucken fast i anfallszon men det går helt enkelt för långsamt, en passning för mycket och INGEN som står och tar stryk framför kassen utan målisen har mer eller mindre frisikt när skott kommer..in och gör lite skitgöra så att vi kan bättra på våra siffror i powerplay.
Kommentera

Helg Ernest:
Ja det kan kännas könt att vara i topp en dag ialla fall :)
Kommentera

Vinst i kväll och vi toppar tabellen !
Min är 5-0 bara vi inte ställer in skridskorna och tror att vi skall vinna ändå.
Blir det så är det "Mackan" som sänker oss.
Kommentera

Inte annat än att man anar en viss nonchalans inför dagens match. Måste ju säga att jag föredrog ödmjukheten som rådde här tidigare. MIF kanske inte är på topp men de är iaf tillräckligt bra för att "ha turen" som kan förändra matchbilden totalt. Ett par Stolpe-in, tur med domslut...finns många faktorer som kan grusa den här matchen för TIK. Jag hoppas då att killarna i laget inte ser på matchen som många här inne gör. Ångesten och negativiteten är som bortblåst! Vad har hänt? :) Personligen tror jag matchen kommer att avgöras med 3-0 målet i mitten av andra. Aalto i PP. Slutresultat: 4-0
Tycker dock att MIF förtjänar en viss respekt...TROTS att dom kommer från skåne och inte kan säga R. Finns inget värre än att häckla en motståndare innan match och sen få stå där med skägget i snöslungan och byxorna nere.
Kommentera

Ambroo: Måste natta nu....Natti mina rödvita kolleger
Kommentera

RödVit: Näe man ska vara allvarlig som få!
Kommentera

oraklet: Jo så är de nog....om man ska va noga....men lite humor skadar ju inte ;)
Kommentera

Selina: Exakt ! Sådana här diskutioner tystar nämligen ofta debatten. Vilket ingen vill, alla skall få säga sitt !
Kommentera

John K: Jag har inga, behåll du dina.. Natti
Kommentera

oraklet: Så mvg i svenska är inte ett krav för att få skriva här då?;-)
Kommentera

Ambroo: HeHe
Kommentera

RödVit: Hörrö heter nog egentligen "Hör upp" eller "Hör du" på skriftspråk. Om man skall vara riktigt noga, vilket man inte skall..
Kommentera

Ambroo: Och Du har Dina och jag mina. Lägg ner! God Natt och Sov Gott!
Kommentera

RödVit: Tror det var samma jag, de var väl ni som rökte på toaletten och var kär i Madde K?
Kommentera

John K: Din o min svenskläraret kanske tog examen samtidigt.
Kommentera

John K: Kanske.. Har dock ytterligare en rättelse: Även solen har SINA fläckar lyder det ;-)
Kommentera

Ambroo: Självklart stort M i Malmö, jag missade, även solen har fläckar som bekant är, förlåt?
Kommentera

John K: Man stavar även Malmö med stort M..
Kommentera

RödVit: Taskig svensklärare du har varit begåvad med.
Kommentera

John K: Trodde du var tecknad..
Kommentera

John K: Ska man anmärka så heter det inte Hurru utan Hörrö...;)
Kommentera

Ambroo: Ja, varför inte?
Kommentera

John K: Är du på riktigt??
Kommentera

mike66: Hurru du mike66! Inget lag i ES är skitlag, då vore dom inte där.
Det är klart att det är roligt att vinna över Ö-vikslaget och också över Luleå. Dock är det inte bara att ställa in skridskorna utan det gäller att kämpa till 100% och hoppas på utdelning i offensiven. Tre poäng i morgon mot malmö skulle sitta fint. Vi ses i SA

MVH
John K
PS: Det heter Luleå och hockeylag. DS
Kommentera

mike66: Vi är Timrå Vi krossar pågarna *klappklapp* Vi krossar pågarna *klappklapp* Vi krossar pågarna *klappklapp*
Kommentera

Paddan: Jorå, nog det finns många illaluktande hockeymetropoler i vårt avlånga land alltid. I Timrå luktar det dock bara pengar.

När det gäller dokusoppor så gillade jag serien Dallas som förövrigt höll världsklass, man låter serien rulla på i 12 långa avsnitt utan Bobby Ewing som dött, men som tur var för oss tittare så visar det sig bara att det är hans hustru Pamela som drömt allt detta i 12 långa avsnitt.

Pörrsi tårar...!
Kommentera

mike66: Aha, I see det där gjorde ju att allt...blev ännu mer förbryllande.

Men jag tror att ni får passa er för MIF, för enligt Aftonbladet hade Pörrsi skrämt Hadelöv till stordåd. Kan han månne ha hotat med ännu en dokusåpasatsning...
Kommentera

Paddan: Nä, för då hade jag skrivit Pitio...!
Kommentera

mike66: ett gäng oldies som kommer få känna på hemmatrycket från publiken och ett sjujäkla liv, andersson och mackan skickar vi till korvkoisken! 6-0 , Aalto 2 mål-skytt
Kommentera

mike66: Hmm, kan ett skitlag verkligen vara från två olika orter?
Kommentera

tjobba: Sluta och negga nu. Skitlaget från Ö-vik och Lulio ska vi bara slå. Dom är ju mycket sämre håkkylag än Malmö.

Det blir jobbigt mot MIffona i morgon...!
Kommentera

tjobba: Hehe.. har varit glad hela tiden.. men nu kom man på de tankarna att snart är det kanske över med den biten.. det kan ju vända så jäkla fort :)
Kommentera

geggelundin: "aldrig ska man få vara glad någon längre stund!" ?? Men herregud, när nu än denna svit tar slut , vilket det kommer görra, gräver vi väl inte ner oss? redan nu 7 raka är helt otroligt, vi kan ta stryk en match det har ingen betydelse.. Vi ska vara jätteglada och stolta nu, men visst vill vi drömma om 10-raka gränsen, men det tror jag inte vi klarar =) Modo & Luleå borta blir trögt..
Kommentera

mike66: hehe.. det jobbigaste med att när det går såhär bra är att man vet att det förr eller senare tar slut på det roliga.. aldrig ska man få vara glad någon längre stund!
Kommentera

tjobba: Jorå, negotipset hör till och i morgon skrattar vi TIK:are inte längre. Jag kan inte förstå alla som tror att Malmö ska bli en munsbit. Det kommer att bli stenhårt med kniven mot strupen ända in i kaklet. Det finns inga lätta matcher, glöm inte det...

Negotips: Timrå IK - Mif..........0 - 9...!
Kommentera

tjobba: ser helst att man "hyllar" mackan efter match.. inte strax innan nedsläpp eller under pågående spel.
Kommentera

Inför Timrå-Malmö
Det ser onekligen oförskämt bra ut till att vi tar den 8e raka segern imorn.. hör bara på det: 8e raka segern, Timrå IK!
Hoppas också att Mackan får ett varmt mottagande av hela arenan för allt bra han gjort oss, vår gamle president! He´s back!

Inget negotips här inte! TIK-MIF 6-0
Kommentera

« · 442446