Tempot är bra och meningen i mitten passar motståndarna. Do you want to Jaive hony! sedan stegrar sig musiken och tempot öser på. låten är 2:50 så tidsmässigt hinns den med.
Lämplig speed för dom att åka runt planen till.
Friman, har du den inte kan jag maila den till dig. 3,9 Mb
Friman SR: Bra idé där att välkomna Jonte med TNT med AC/DC. Men var det inte så att Jonte inte ville bli kallad "TNT"? Tror jag hört det från någon. Tänkte ladda ner och lyssna på din låt som du tipsade om till intron.
Nedsläckt och kålsvart arena och i gångarna står spelarna sparkandes och kåta likt rashästar villiga att åka in på isen för att kriga.....
I arenan på högsta volym i detta skede hörs Neil Young's underbara skrammelsolo i "Blowin' in the wind" från albumet "Weld".....
Jag lovar att redan från början kommer ett igenkännande "The answer my friend...." höras över hela arenan.... Och svaret på frågan är naturligtvis ÄLSKADE TIMRÅ IK....
Sedan blixt & dunder & entré för ÄLSKADE rödvita krigare..... nu hårdrock, ja vilken som helst nästan, jag skulle kunna tänka mig t.ex "TNT" med AC/DC mixad in på ett just sätt......
Jean1: Ska vi inte ha nått intro i huvudtaget då? Bara spelarna som trampar in ett varv på isen sen är det klart? Är det så? Ska det vara så? Är det så? Va va va va?! ;)
WÖ-Kalle!? Men för f**n; skärpning! Han må vara en legend, men låt han vara det. (och vila i frid) Där finns inget av Introklass. Och låt oss undvika all ev sammanblandning med Nolaskogsarna!
Heller Rednex, Foo fighters, Discodängor, Ska, Raï etc. Allsång live från klacken tror jag inte på; tyvärr (om vi ska slippa leja in Lönnå; vilket vi vill slippa!!!)!
Kanske inte ett intro men ändå.. Såg gårdagens match mellan Bajen - DIF på Söderstadion, 13000 som unisont stämde upp i Kentas "Just idag är jag stark"! Snacka om gåshud, magiskt!
Mappe: Håller med dej fullständigt - vi som var med på WÖ-Kalles tid, kanske förstår kultsymboliken i det hela. Men som du påpekar, spelas den som intro kommer hela HockeySverige att skratta åt oss. Nej, tunga gittarriff skall det vara, och inget "fjant"...
Janken: Hoppas verkligen inte det! Maken till lågpannad, intelligensbefriad dagcentermusik! Hela Sverige skulle verkligen as-skratta ut oss och jag skulle skämmas som fan. Håller helt och hållet med Edgar Bruns förträffliga förslag.
El Aka Ali: Inget fel på den alls, den borde spelas betydligt mer ofta. Men jag är dock väldigt tveksam till allsång i våran klack. Tänker då på det senaste försöket med "Timrå Knockar".
El Aka Ali: Det skulle kunna ge rysningar (likt bajenkören till kenta...), men med tanke på att halva ståplats inte kan klappa i takt så är det ingen vild gissning att de är tondöva... Det ger väl iofs också rysningar, men förmodligen fel sorts.
Janken: Skulle det va så tokigt att spela W/Ö Kalles "When the saints...". Om t.ex supporterklubben tryckte upp texten och delade ut till klacken? Tycker faktiskt PH har en poäng där.
Knylan: På min ära, håller med dig käre broder. Var det inte Jimmy Hamrin som efterlyste en kampsång för A-laget? Och då menar jag Timrå IKs A-lag. Timråtorgets dito borde endast få lyssna till ljudet av Michail K's skaplese.
Tänk att ha en inspelning When The Saints... med den störste supportern genom tiderna och inte använda sig utav den, skämmes Hassebo och ni som har något att säga till om i musikvalet.
Johan J: Nu var väl du ute och tyckte mer eller mindre allvarligt att man skulle bojkotta MQ då de sponsrade Modo och hade autografsignering med Modo-spelare i Sundsvall också. Men just en bojkott av Nanne är jag helt för, men det beror knappast på hennes uppträdande i Modoklänning. För ingen har väl på allvar trott att Nanne har sina sympatier hos TIK? Varför skulle hon?
Johan J: Men herre gud...låt människan ha på sej vilken tröjja hon vill....Om vi (dom) byter intro vad har vi då för garantier för att den som sjunger den introlåten inte håller på något annat lag då?...ska det göras en undersökning innan eller...? Äsch det där tycker jag inte va mycket att bry (retaupp) sej på...
Johan J: Hennes musik ska inte spelas någonstans på våran vackra jord, helst.
Jag tycker att vi kan enas om att skita i allt vad intro heter, och bara köra WÖ-Kalles gamla dänga "When the saints go marching in" när laget kliver på. Först då skulle ett intro framkalla rysningar hos åtminstone mig, Hammerfall o.s.v känns för mycket curling på något sätt.
Nu blir det många matcher att åka till... Canal + har offentliggjort sändningsschemat för hösten. Och extra tydligt är att Canal + vill visa matcher söder om Daläven. Jag lider med lag som Modo och Brynäs som byggt nya arenor för 100 miljoner kronor som endast för en chans att få visa upp lyxarenan för tv-tittarna. Varför är det så här? Jag antar att Canal + anser att det spelas roligare hockey i södra Sverige. Kanske har det även att göra med att tv-produktionen är billigare runt de stora städerna Göteborg, Malmö och Stockholm. Men orättvist - javisst. Så här ofta får du se ditt favoritlag under hösten: Brynäs 1 hemmamatch och två borta Djurgården.......5+1 Frölunda...........6+3 Färjestad..........3+4 HV 71................3+3 Linköping.........2+5 Luleå................1+2 Malmö..............3+2 Modo................1+2 Mora.................2+2 Skellefteå........1+1 Timrå...............1+1 Norrland: 17 Södra Sverige: 40
Vid sluttexterna på Matrix Revolutions spelas en grymt underbar låt. Där talar vi verkligen om spänningsmusik. Skulle den spelas innan spelarentrén så lovar jag att nackhåren skulle resa sig på många i publiken ;-). Skulle den spelas så kan jag lova att det blir drag i E.ON i vinter.
Skarin: Nu kom jag på det!!!!!!!!!!! Pungfest i parken med smiskad senap, bra introlåt som för tankarna tillbaks till timråtorget och en höjdhoppsgala i min gamla etta. Eller vad säger Ambroo
friskan: Sekunder och sekunder. Hur lång är låten? Till 89% hinner vi nog köra hela låten. De resterande 11 procenten blir den i kortare format p.g.a. tidsbrist.
Tempot är bra och meningen i mitten passar motståndarna.
Do you want to Jaive hony! sedan stegrar sig musiken och tempot öser på.
låten är 2:50 så tidsmässigt hinns den med.
Lämplig speed för dom att åka runt planen till.
Friman, har du den inte kan jag maila den till dig. 3,9 Mb
Tar din mailbox 5 Mb ?