1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 594421 inlägg · 6213 ämnen

Introlåt

Sv: Introlåt
JimmyH: Vi lallande fånar vill höra laget glida in till den här. Snygg video också.

Timrå Icon: Varför inte? Är faktiskt lite trött på hårdrocksintron. Allt behöver inte explodera för att vara mäktigt. Sett Vancouver Canucks? De kör U2 - streets have no name och får det att bli grymt mäktigt.

Andersson: Passande att börja en hockeymatch med en vaggvisa... NOT !!!!!!

JimmyH: Ja men kanske inte på en hockey-arena Jimmy...? Men som arena-rock så :-)

Intronas intro, 150 000 åskådare.

Jockz: Nä du har rätt. Man ska inte stoppa in musik i fack

Jockz: Då tror jag lite mer på Slipknot 'wait and bleed' ;-)

Timrå Icon: Vidga vyerna, bara för att dom spelar Disturbed på ett skate tillhålle i lilla Sundsvall för 14 åringar blir inte Disturbeds musik direkt omkonverterad till genern "Skate". :)

Jockz: Jo det är det. 14-åriga skejtare på Drakan

Timrå Icon: Det är ju de dom gör på isen, Disturbed är dock ingen "skate" musik.

Jockz: Nä bara om Timrå IK varit ett gäng skejtare....

Jockz: Spelarentré 0.32!

Detta är en FET introlåt! ;)

Redigerad kommentar

Mean Machine - Sugar Ray

Pihl1337: Ja den första var ganska tung! Jag tycker ett intro främst är för att tända spelarna och i andra hand publiken. Det ska vara något de kan relatera till. Som "sista färden" för Modoliderna ungefär ;-)

Andersson: Dom ska ju vara runt 1:30 - 2:00 :) Dom brukar väll klippa ihop några låtar?

lu93rowa: Ett intro SKA vara mer eller mindre sönderspelat

TIK333: världens mest sönderspelade låt^^

Redigerad kommentar

Andersson: Tycker nog att de första 50 sek på denna vore cool!

Andersson: Ja men Nothing else matters är för lugn tror jag. Tror mer på klassikern Fight fire with fire :-)

Timrå Icon: Intro med Metallicas ... And Nothing Else Matters borde väl passa bra ? inget annat än vinst :)

T T: Finnarna vill väl väl höra Hardrock Halleluja eller nåt finsk hambo annaes funkar alltid Metallica eller Rammstein som skön bakgrundsmusik....

Efter Hockeyligans nya intro ska vi väl ha ett eget antar jag, vad vill ni helst höra till spelarentrén?

73Sjöbba: Äh vad fasen, gå All-in och satsa allt på Rolandz i stället.

Robert Gustafsson läääspar sönder vilken Lasse Stefan som helst.

EDA LEE - ja e så lyckli..

Uno Gordon: Lasse Stefanz kanske kan funka för Timrå IK Oldtimers

Uno Gordon: Den är en favoritlåt för mig också..stämningshöjare...

Uno Gordon: Lasse Stefanz..mm...håller med dig jag :)

TimråikPower: Äh vad fan - kör Lasse Stefanz med maxad bas och Peppelinos bar. Det funkar alltid. Då får man gåshud.

Chill out!

Nånting med Sabaton skulle nog funka...

Det skulle iaf ge mig ståpäls.

Det har snackats en del om introlåtar.
En mäktig ny låt o intro är preluden på 51 sek o sen direkt in på Europes nya låt Last look att Eden.
Skulle vara mäktigt med de lugna stråkarna som byggs av trummor för att sen sparkas igång med tunga riff.
Ni får väl lyssna på låten tyvärr kan jag inte länka mer än till låten preluden finns inte tyvärr på videon bara en 5-10 sek. Den finns bara på skivan.
Men bra är det.

El Maco: Räknas inte tomtebloss och handklapp som intro?

När jag var ung var det fan inget intro. Det dög åt oss.

Moffsing

Word.

Det var två va?
Jag tror faktiskt det!

superfalle:
Måste worda dig där.

Gåshud när jag hör den. Timrå-intro är vad jag tänker när jag hör den.

Var det en två säsonger sen dom körde med den?

timraw: ja jag kan inte fatta var ectasy of gold tog vägen .. bästa någonsin .. helt överlägset

Knylan: Hahaha!! Det där var sammanfattning det.

har har ni arets intro lat, spelarna kommer in 0:39 in i laten. Riktigt tung!

Eller varför inte denna? Första 40 sekunderna, 14 sekunder lite senare, tolv sekunder ännu lite senare samt två sekunder där bortåt slutet.

Norden_AN:

Nja, tror jag inte det var. Dom loopade ett riff från andra låten på senaste skivan.

Danne_l: Var det låten "Thanks for the Memories"?

Skarin:

Jaså även hos er, HV gungade också igång till Mustasch.

Skarin: Okey, gissade på typ Nightwish eller Maiden, men det var alltså inte riktigt så illa ställt då ;)

andyo: Det är den svenska orkestern Mustasch som står för tung-gung-riffet.

Skarin: Hm. Jo, fast bara det är bara en annan version av låten ;) Men om vi bortser från det så är den ju nästan identisk som du sa :)

Norden_AN: Haha, ja jo. Men att du har en annan låt då spelarna entrar isen trodde jag var så självklart att det inte behövde nämnas.

Skarin: Vad är det för låt som spelas när spelarna entrar isen så att säga då? (vet inte om någon frågat & svarat på det tidigare)

Skarin: Mycket likt? Nope. Kan klippa in takten som fattas om du vill det så början blir ännu lugnare. Det enda den är lik på är från 0 ända fram till 1:23, efter det är det power-jubel då spelarna äntrar isen och en mycket rockigare version av den svängigaste delen av Ecstasy.

Norden_AN: Jo då. Jag förstår. Din "version" påminner om den vi körde igår. Nästintill identisk. Du missade en takt, eller vad jag ska säga, i början bara. Mycket likt den vi kör iaf.

Skarin: Ja? Är det inte lite lugnt från början i den jag klipp ihop då? Det är lugnt från början sen blir det mer och mer drag ju längre den går. Det är inte orginalet som jag länkade till om du trodde det. den där klippte jag ihop själv.

« · 1273867 · »