Jensen_12: Hujeda mig som barn va ej värre tänkas kan vad härligt med ispremiär. Nu får jag en sådan där busig blick som Emil igen. Tänka sig att det är precis likadant vartenda år. Man är skitless på hockeyn i månadsskiftet mars/april och nyförälskad i augusti. Som en kalv på grönbete, som en bambi på hal is, som en skolpojk vid sargen. Man suger åt sig alla intrycken. Åh man vill aldrig att det skall ta slut.
Dina röda läppar, lika röda som blod, åh sensuella, ligger för din fot.... Gör mig lycklig nu, gör mig lycklig igen...
Uno Gordon: Det är den här perioden som är svårast. Silly är slut och en ocean av oändlighet breder ut sig framför den första isträningen och seriepremiären. Det är tungt att varje dag tänka hockey, men inte få något utlopp för känslorna. Karaktärsdanande säger vissa, visst säger jag. Jag vill liks förbannat att hockeyn ska dra igång igen.
Först och främst ser jag fram emot träningsmatcherna på hemmaplan. Skall bli roligt att se det finländska laget här. Å andra sidan känns all hockey som en befrielse just nu.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.