missförstå mig inte, det blir en jävligt svår match för Sverige imorgon. Jag menar bara att Sverige har en god chans om man får alla spelare att göra sin bästa match.
Moe har varit mycket bra men jag får vibbarna att många inte tycker om Eric Moe av någon anledning. Han har varit stabil, visst har han gjort misstag men det gör alla.
The Palm: Ja visst fan ska han ha det? På hockeymagasinet.com så står dock Hagelin bokförd för assist på första målet, men det är fel. 1+3 av Moe på fem matcher är bra, mycket bra.
Moe har ass på både första och andra kassen. P-Svensson gör ett intressant inhopp med ass som resultat. Tänk om hade hade avgjort.. HUVVA!!! Men vilken match! Å vilken sanslöst sinnessjuk lördag det blir med TIK - MODO och Sverige - USA/Kanada.. Tror nog Kanada är skitnervösa om dom skulle ta sig till final. Sverige tacklar ju dem sönder och samman..
Hoppas att alla inser hur stort det är att Sverige är i JVM - final. Alla, och då menar jag verkligen ALLA bästa spelarna är med.. Precis som i ex World Cup. Det skrivs hockeyhistoria just nu, och Timrå fixade 3 poäng i en historisk match.
Tagga upp tills imorgon nu! Vilken superlördag!!! (Själv är jag precis som Wikegård fullständigt övertänd!!)
dr-nix: Jag tror också att han skulle betyda en del föt vårat PP. Jag tycker inte vi har någon back som verkligen vill skjuta, som Moe verkar vilja. Vi behöver fler skott på mål i PP.
Kerstin_k: Förmodligen hade Moe bänkat sig framför Web-TV igår kväll och FBK-Timrå. Ja, med tanke på att det mål Erik assisterade til precis nu är misstänkt likt två av de mål vi gjorde i gårdagens match. Eller så beror de målen på något helt annat. Våga skjuta, tufft att göra mål, eller nåt...
dr-nix: Och Erixon har inte gjort bort sig hos bobbarna. Ganska skönt att ha två stycken lovande backar från det egna ledet som bara väntar på att få slå sig in på allvar i ES. Jag tror och hoppas att Challe är mannen som ska erbjuda dem chansen. Det bådar gott.
Nu tar Sverige lite för mkt utvisningar. Eller så är det domaren som ger Tjeckien lite för mkt PP. Vilket som. Det bådar inte gott. Skärpning!
Bergius: Kan tillägga att Sveriges första PP i matchen var 5 mot 3. Det resulterade i 2 mål. P. Berglund gjorde första i 5 mot 3. Och i det efterföljande 5 mot 4 styrde Larsson in Moes skott.
Vilken dj,, fin stavning LoL