1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 592457 inlägg · 6213 ämnen

J18/J20

Sv: J18/J20
Abron:

Vilken dj,, fin stavning LoL

Abron:

Kan bli en kanión mtch in´moron mot Canada....

ajon:

knappast på 2 1/2 min

Abron: jaa då gör USA tre snbba mål till då.

dr-nix:

4-1

missförstå mig inte, det blir en jävligt svår match för Sverige imorgon. Jag menar bara att Sverige har en god chans om man får alla spelare att göra sin bästa match.

dr-nix: nej och dom gör knappast två bra matcher i rad. Tur att dom spelar sent ikväll det kan nog Sverige ha nytta av imrrondagens match.

dr-nix:

Jo det ligger mycket i vad du säger, men jag tror vi har fördel av att ha spelat tidigare....På dagen....

Abron: dåligt försvarsspel av USA. Visst är Canada bra men inte så att jag blir livrädd direkt.

Abron: bli nog tufft imrron men med Enroth i mål då vinner vi.

Abron:

OjOj Oj

4-0

ajon:

OjOj Oj...

3-0 vilket lir.....

ajon:

Dj,,, drag i den här matchen,,,, fy fara om vad det kanske kommer att gå undan imorgon....

Abron: jag hoppas Sverige spelar bätrre pp imrron. Då annars har vi nog ingen stor chans att slå dom imrron.

dr-nix:

Håller med.... ang Moe

Fa vilket lir, har små kronorna verkligen spåöat de där röda?????

dr-nix:
Franska eller engelsak har ingen betydelse¨...

Tack det här var KANON...

Canada spelar bra i PP

Abron: du valde TSN visst?! (den rekomenderar jag annars)

Abron: Jag visste att han skulle bli en tillgång om han kunde komma tillbaka i tid med tanke på hans skada.

Jag hoppas att Challe har kollat på matcherna, jag tror ärligt talat att han skulle kunna funka rätt så hyggligt i PP även i Timrå.

dr-nix:

Tack för fe,,,,, Funkar ju kanon...

dr-nix:

Han var grymt bra idag, med tanke på hans skador i år har han verkligen kommit upp bra.

Vill ni se matchen?

gå till länken, scrolla ner tills ni hittar matchen

Moe har varit mycket bra men jag får vibbarna att många inte tycker om Eric Moe av någon anledning. Han har varit stabil, visst har han gjort misstag men det gör alla.

Abron:

0-1 now...

The Palm:

0-0 USA - CANADA efter 1a....

Ambroo: SVT:s texttv har Moe som assisterande på 2 mål.
P-Svenssons 1 + 1 på 2 matcher är inte heller fy skam!

ChriZt3r:

TACK.....

Så bra då.....

Abron: Länk

Uno Gordon:

Höru tomten! Kugn å fin i bussen nu.....

Vet du om den går på TV,,,, USA- Canada ????

GG

The Palm: Ja visst fan ska han ha det? På hockeymagasinet.com så står dock Hagelin bokförd för assist på första målet, men det är fel. 1+3 av Moe på fem matcher är bra, mycket bra.

Moe har ass på både första och andra kassen. P-Svensson gör ett intressant inhopp med ass som resultat. Tänk om hade hade avgjort.. HUVVA!!!
Men vilken match! Å vilken sanslöst sinnessjuk lördag det blir med TIK - MODO och Sverige - USA/Kanada..
Tror nog Kanada är skitnervösa om dom skulle ta sig till final. Sverige tacklar ju dem sönder och samman..

Hoppas att alla inser hur stort det är att Sverige är i JVM - final. Alla, och då menar jag verkligen ALLA bästa spelarna är med.. Precis som i ex World Cup. Det skrivs hockeyhistoria just nu, och Timrå fixade 3 poäng i en historisk match.

Tagga upp tills imorgon nu! Vilken superlördag!!! (Själv är jag precis som Wikegård fullständigt övertänd!!)

Mathias: Hey baberiba! Vi fällde den ryska björnen! SATAN VAD SKÖNT! NU TAR VI GULDET!

ChriZt3r: Du, det vet jag om

Mathias: Päärjärvi höll själv på att avgöra när han nästan la in den köksvägen några sekunder innan Backlund avgjorde

jonmannen: YES :D 2-1 (66.18) Mikael
Backlund (Pääjärvi/Moe) :D

ChriZt3r: Så grymt

WOHO Sverige Vidare efter en kanonmatch. 2-1 OT

Skön vinst! Härligt grabbar! Ladda om för semin nu då! Wohaa!

dr-nix: Jag tror också att han skulle betyda en del föt vårat PP. Jag tycker inte vi har någon back som verkligen vill skjuta, som Moe verkar vilja. Vi behöver fler skott på mål i PP.

dr-nix:
skapligt slagga

Dream Team: Moe var även skjutglad mot Canada i PP så inte behöver vi ge TIK någon cred i detta läge :P

Jag tror Moe skulle kunna bli en tillgång i PP för Timrå om han får en seriös chans.

Gud va glad man är att man slipper vara född i tjeckien. Man skulle ju skämmas som de slänger sig

Dream Team: Tja, antingen det eller så är han bara Tikare. Vi är helt enkelt så där bra. Vi tänker så där smart. Och gör det så där snyggt! ;)

Kerstin_k: Förmodligen hade Moe bänkat sig framför Web-TV igår kväll och FBK-Timrå. Ja, med tanke på att det mål Erik assisterade til precis nu är misstänkt likt två av de mål vi gjorde i gårdagens match. Eller så beror de målen på något helt annat. Våga skjuta, tufft att göra mål, eller nåt...

dr-nix: Och Erixon har inte gjort bort sig hos bobbarna. Ganska skönt att ha två stycken lovande backar från det egna ledet som bara väntar på att få slå sig in på allvar i ES. Jag tror och hoppas att Challe är mannen som ska erbjuda dem chansen. Det bådar gott.

Nu tar Sverige lite för mkt utvisningar. Eller så är det domaren som ger Tjeckien lite för mkt PP. Vilket som. Det bådar inte gott. Skärpning!

Jag tycker Moe ser bra ut, inte bästa defensiva backen men hans passningar påminner om Nemeceks (eller var det Jindrich?) som var hårda med bra sikte.

Han är bra nog för att bråka om en plats i Timrå anser jag.

Bergius: Kan tillägga att Sveriges första PP i matchen var 5 mot 3. Det resulterade i 2 mål. P. Berglund gjorde första i 5 mot 3. Och i det efterföljande 5 mot 4 styrde Larsson in Moes skott.

Bergius: 3-0 till Sverige 9 minuter in i 2:a

Kerstin_k: Vad står det och hur lång tid in i matchen är dom?

Moe fortsätter att producera i JVM. En assist nu i PP mot Tjeckien. Mycket snyggt.

Kämpa på Moe och Småkronorna!

Det var en grym match av småkronorna igår, underbart att se inställningen och viljan.

« · 960935 · »