Jag tycker inte att det är någon av spelarna födda 89-91 som jag skulle vilja sätta "blivande elitseriespelare" på idagsläget. Alla är inte chanslösa att nå dit såklart men dessa killar har mycket att bevisa än så länge. Det kan gå fort i den åldern. Men idag som sagt, så finns det inget sådant namn i min bok.
92:orna har jag sett för lite än så länge för att bedöma det på.
För att förtydliga min fråga: vilka spelare i J20 har potentialen att bli Elitseriespelare (dvs. inte nödvändigtvis denna säsong utan någon gång i framtiden).
dr-nix: Jag tror inte att någon i det där laget kommer att få speltid i elitserien den här säsongen om vi inte får extrema skadebekymmer, som när Ticar och Hård af Segerstad fick hoppa in och göra några minuter förra säsongen.
Sedan så finns det såklart några yngre spelare som på sikt kanske kan lyckas om de får en stark positiv utveckling. Men det finns ingen som idagsläget är nära A-lagströja.
T T: Jag slängde laguppställningarna när jag gick hem, men igår så spelade av vad jag minns:
Petter Söderström -89 (Simon Eriksson -91)
Niklas Grahn -89 Sean-Michel Sunnqvist -90 Henrik Tegenfeldt -89 Tobias Törnros -90 Joel Östman -92 Cristoffer Holmström-Coox -90 Sebastian Owuya -91
Erik Lund -89 Adam Nilsson -89 Tobias Sjödin -90 Viktor Huss -90 Andreas Svedlund -90 David Åslund -89 Mattias Enroth -91 Carl-Johan Möller -92 Marcus Johansson -90 Sebastian Hård af Segerstad -89 Rok Ticar -89 Jesper Karlsson -89
T T: Ja går man från att vara ett Topp 8-lag till att få spela nedflyttningskval så finns det ju klara risker att tränaren får ett annat namn nästa säsong.
Dream Team: Jag var och såg matchen from period två och framåt och jag måste säga att det var ett ruggigt tempo och det hade tydligen varit allsvenskt i det avseendet i första. Vid ställningen 4-5 så hade TIK läge att kvittera då man fick chansen i 5 mot 3 i över en och en halv minut, men icke... Krafterna tröt som sagt vilket är fullt förståligt med tanke på att DIF kanske har den bästa och bredaste truppen i den norra serien. Sen ska man också ha i åtanke att Timrå saknade såväl Moe som S. Erixon och även Lander. Man levde i mångt och mycket på förstalinen med Johansson-C. Erixon-Pääjärvi med det var ändå inte så långtifrån att de tillsammans med storspelande keepern Söderström, som tyvärr släppte ett par billiga i slutet, vunnit matchen åt TIK.
bj: Ja, än så länge ser det lovande ut. Man låg under både en och två och tre gånger under period 1, men nu i den andra har man tagit befälet i matchen. Detta efter att Magnus Svensson-Pääjärvi visat prov på sin förmåga att hitta rätt. 3 mål och 1 assist såhär långt.
En trevlig match att beskåda. Tufft och hårt, dåligt passningsspel och kamp hela tiden. De två första Modomålen är misslyckade skott.
Det anmärkningsvärda under matchen var att Timrå hade ca 20 kaptener. Har aldrig någonsin beskådat ett gnälligare lag i J20.
Han Skåningen med nummer 21 var duktig på skridskorna. Modospelarna fick agera rundningsmärke några gånger men det kvittade idag eftersom han tappade bort pucken efteråt.
Bäst i MoDo var Svedberg. Hans spel i första perioden var strålande.
Så var det dags för nedsläpp i dagens match och detta mot MoDo på bortais. Tack vare gårdagens bortaseger över Björklöven lämnade man tabellens absoluta bottenskikt. Laget har haft det jobbigt en längre tid nu då många av de bästa spelarna (Lander, Pääjärvi-Svensson, Erixons mfl.) inte funnits med regelbundet. Nu igår så gjorde dock Magnus P-S comeback efter den otäcka smällen mot SSK och det slutade med succé då han stod för assist till två av lagets tre mål. Förstafemman tycker man borde kunna producera en del framåt:
1st Line
41. SJÖDIN, Joakim 4. GRAHN, Niklas
46. JOHANSSON, Oskar 51. LANDER, Anton 21. SVENSSON-PÄÄJÄRVI, Magnus
Red-line: Det är ofattbart att Timrå J-20 alltid skall spela så förbannat uselt på söndagarna. I representationslagets fall brukar det vara lördagarna.
JimmyH: Mycket tack Jimmy..för rapporteringen o sammandraget från J20 alltid mycket intressant att läsa när man har långt till eon själv..men visst live är live ...
Ja varför sitter folk hemma och skriver på HS när J20 spelar?
Femman jag nämnde gjorde alla mål i matchen och alla mål var sjukligt snygga!
1-0 Oscar Johansson kommer med fart i mittzon, gör en snabb kroppsfint vid blålinjen och vips helt fri och avslutet är en stenhård handledare i krysset.
2-2 Magnus Svensson-Pääjärvi förvaltar straffen Christopher Erixon ordnade. Han åker fram rör på axlarna och sätter pucken högt, målvakten chanslös.
3-2 Magnus Svensson-Pääjärvi stjäl pucken på egen blå i boxplay och på två tre skär så är han flera meter före närmaste försvare, fri så fintar han lite kroppen och glider bredbent innan han avslutar med att återigen lägga den högt på målvakten.
4-2 Här dribblar Magnus Svensson-Pääjärvi bort två-tre Mora-spelare innan han retfullt enkelt lägger in den mellan benen på målvakten.
5-2 En 35 meterspassning av Eric Moe ifrån egen zon till en helt fri Pääjärvi som ju även denna gång smekte upp pucken högt. Det ser inte ut som att han tar i när han skjuter men det är ändå snabbt och stenhårt.
6-2 Anton Lander som var mycket bra även han fick också äntligen sätta pucken. Med att finta passning i ett två mot en läge så lyfte han med backhand upp pucken i krysset på Zäta-vis.
I övrigt så var alla de spelare som varit med A-laget mycket bra i den här matchen och den egentliga anledningen att laget vann. Laget var lite illa ute i andra perioden men tack vare dessa spetsspelare så kunde vi vinna tämligen komfortabelt till slut. Inte bara poängmakarna utan även bröderna Erixon var mycket bra i matchen.
Ambroo: Lyckliga du som fick se grabbarna Live, själv får ja bara se dom game on line, Hoppas de va sevärt, ja får vänta till dom möter AiK och Djurgården i Stockholm
Kerstin_k: Det är nog mycket möjligt att det är så. Killen är 16 år gammal. Det är faktiskt väldigt svårt att förstå. Man undrar ju inte längre om utan hellre när Challe släpper in honom till A-lagsspel i elitserien..
Karlsson74: framförallt saknar vi rörliga backar med spelsinne. Det är ju faktiskt helt sjukt att Svensson sticker ut här. Han är klart bäst på att skaffa sig själv utrymme med pucken genom kyla och rörelse. Eronen är hans antites. ... | Läs mer
Utan din årliga genomgång skulle man knappt ha en susning.