KniveN: Följer matchen på live arena. 1-0 till Modo efter 15 min i första. Spelet böljar, helt jämnt. Modo starka i försvaret, känns inte dom att vi kommer in riktigt på kassen. Näe...blir torsk det här...
El Maco: avd. nörderi: Norrlandsmästerskap U15 i Ånge i helgen. Första matchen Medelpad - J/H 5-2. Hata Medelpad, Älska Timrå IK! (sonen spelar i J/H U15) :)
Laken: Tufft läge nu. Grabbarna har alla chanser att få visa bra karaktär nu i alla fall.
Leksand var inte lika utspelade som i fjolårets kval men inte trodde jag att Mora skulle se ut som numret större över 60 minuter. Perra Fågelholk måste lasta upp en hel del matjord ur byxfickan för att lösa det här.
Rättvis Modo-seger! De har bättre uppspel och kommer mer samlat i sina anfall. Precis som i a-laget förlitar vi oss på juniorstjärnorna och när de inte lyckas finns inget grundspel att falla tillbaka på. Dahlén, Kalte och Kaijser godkända.
Timråit H-sand: Det är ju jättekul att vi har en superkedja att plocka in i J-20 laget. Men kliver man in med ena skridskon så är det bättre att man står över. Pinsamt dåligt av Elias och Lööke. Dahl'en ngt bättre men inte bra. Skämmes
Jämtlandsfil: Elias inte alls bra idag. Flytta Elias till en annan femma. Får ut för lite av de tre när de spelar ihop. Tyvärr PP för klent idag. Måste gå fortare där. Nu gäller bara två vinster uppe i Övik. Kan gå men man måste höja sig ett par snäpp! Hoppas Uffe Dahlen pratar förstånd med Elias ang SHL redan nu. Pojkvaskern är inte mogen än. Ett år till i allsvenskan behöver han!👍
Herminator: Härlig uppslutning. Hoppas grabbarna kan ro hem det också.
Ser nu i television att Mora spela ut LIF i stora stycken samtidigt som swischen går varm till förmån för JSM-grabbsen. Generellt mer fart och styrka i Mora.
Kongo: Jag hade för mig att kapaciteten var 4000 sitt och 1800 stå i samband med ombyggnationen. Sen 200 platser till när balkongen byggdes. Ursprungligen skulle det vara 2000 stå men de fick strypa ner till 1800 eftersom det blev överfullt i första matchen. Men jag är osäker, ska erkännas.
Jämtlandsfil: Tror vi har 4200 sittplatser totalt, med balkongen. Med tanke på att sittplats är vältäckt, bortsett kortsidan, så är nog 4000 lite högt räknat. Men 3000 är det definitivt, kanske uppåt 3500. Svårt att räkna dock, det fördes åtminstone ingen räkning i entréerna i fredags. Misstänker att det är liiiiite gissning, även bakom de officiella siffrorna hehe.