Rytter: det blir ju så när man får åka och jaga och hugga. Oskarshamn gör det så tydligt, Timrå är lite mer slipade i kampmomentet. Den där näven i ansiktet på Palmberg är ju ingen utvisning så klart men vem drar på någon en smäll i ansiktet i en statisk närkamp? Så korkat. Jag skulle inte klaga på domarna om jag vore Oskarshamn, dom slapp sitta för det där hugget i knävecket på Svedberg bakom mål.
Oskarshamn satt mycket utvisade mot AIK också, dom spelar inte särskilt disciplinerat.
erathoo: Det var en solklar interference som föregick målet och i kombination med Oskarshamns utvisning för slag på klubba? så blev måttet rågat för Åhlund.
Hockeyoraklet: Puh! Nu kan man börja jobba ner pulsen igen. All heder åt Boyce för hans jättejobb i kväll. Även Falk gör en av sina bättre matcher. Och så Kinnvall. Sååå skönt att vi har honom. Kanske dags att ge Wedin en sportslig chans också nästa match? Så j-a skööönt!
Gewe: Om det är mig du utgår ifrån var det alltså nästa säsong jag menade att man skulle skriva kontrakt och låna ut i så fall. Jag utgår alltså efter att vi kommer vara kvar nästa säsong men är också ödmjuk med tanke på hur spelet sett ut och positionen vi ligger på just nu i tabellen att vi också kan åka ur. Sen är det andra som har gått loss efter det.....
Hälge: Nu grundar sig väll diskussionen här om en lovande back i vårat j20 som producerar bra med mål och har chans på spel i A-Laget. Sen har negativa klubben här inne börjat prata kval osv.. Och att att låna ut denna till en eventuell kval motståndare.
Kovalchuk: Ja men nu tror jag du är lite väl optimistisk. Kommer vi till ett kval så kommer våra chanser att vara max 50/50. Det har om inte annat historien visat.
Kovalchuk: Går inte att ta dig på allvar när du är naiv på det sättet. Hålla oss kvar oavsett vad? Det är du stensäker på? Du saknar helt verklighetsförankring.
Nisse1: Denna säsong handlar om att hålla oss kvar och det kommer vi oavsett göra. Vad tror ni det finns för spelare på marknaden nu? Halv skadade, avdankade å sparkade ä det något att ha? Full fokus på säsong & lagbygget inför 19/20. Vi håller oss kvar oavsett vad ni som tror annat måste stressa ner.
Knylan: Vad finns det för tecken på motsatsen? Förutom J.S har väl knappast laget förstärkts efter seriestart trots långtidsskador. Kommer Hållander och Olofsson att ersättas under JVM, eller sitter man nöjd? Nu har man problem både med försvar och målskytte. Var den satsningen att hålla sig kvar syns undrar i.a.f. jag.
sargad: spelare och ledare gör säkert allt de kan med nuvarande trupp. Och jag vet att Nubben sagt att vi får inrikta oss på kval. Dock finns det nog större behov av förstärkningar än satsning på juniorer och sociala projekt just nu. Nu finns chansen knappast sen...men det är ju jag det...
Timråit H-sand: Frågan är väl om TIK egentligen vill vara kvar i SHL denna säsong. Aktieemmissionen skulle användas till juniorlag och sociala projekt. Det är ju vällovligt på alla sätt. Men kanske kan diskuteras när man blivit lite mer etablerade. Idag läste jag om Niklas N. som tydligen jobbar ideellt som scout. Företrädesvis bevakning av HA och juniormatcher? Också vällovligt på alla sätt. Men just nu torde kvoten vara full både av HAspelare och juniorer. Inte ens några egna juniorer är tydligen aktuella. Om man inte tänkte satsa på att klara sig kvar, hur tänker man sig nästa säsong? När nästan halva laget försvann trots att man gick upp, vad händer när man ramlar ur? Och än en gång...var är alla 30-40 miljoner?
Sputnik: Ja det känns som det lag vi hade i våras nog skulle kunna rå på oss just nu. Det tror jag! Tänker man på dessa spelare så är det nog inte så konstigt: Dahlen, Karlsson, Jonsson, Didrik och Haukeland! Inte vilka som helst det o väldigt speciella egenskaper hade ju var och en... Nä gäller verkligen att undvika ett kval och allt vad det innebär. För att möta ett ex AIK med vind i ryggen o förmodligen nån till förstärkning blir inte lätt! Tror ju ändå att vi skulle ha god chans att klara av det men är så väldigt mycket psykologi det handlar om. Så det skulle kännas oerhört mycket värre nu än i våras med såna matcher... Törs knappt tänka på det! Nä på nåt sätt måste vi bara undvika detta jävulska kval😈!
Kovalchuk: Väljer nog att vara lite ödmjuk. Med tanke på hur vårat försvarsspel sett ut mellanåt med öppna spjäll, så är det inte en garanti att vi kommer klara av ett AIK med vind i seglen tex. Lägg till den psykologiska aspekten där ett lag från SHL har så mycket mer att förlora och har dåligt självförtroende med många förluster i bagaget. Sen tänk tanken att spela matcher i mardömsarenan HOVET... Hua...
Jag skulle för övrigt våga påstå att förra årets Timråupplaga med Dahlen i spetsen hade kunnat slå årets SHL upplaga av Timrå i bäst av 7.
Jensen_12: Englund har väldigt bra händer och blick för spelet, i övrigt en del att jobba på men jag tror att saker och ting går åt rätt håll. Tränat med A-laget har han gjort, redo för SHL är han inte men förhoppningsvis nästa spelare från de egna leden, nått år bort dock.
Heisenberg: har för mig det, men han tyckte att hans humör är för svajigt, dålig disciplin med för många utvisningar, och blir sämre när det hettar till om jag minns rätt. Men man kan ju prova honom på träning.
nectis: Något som är uppenbart är att personer med insyn i Timrå om förhandlingar med sponsorer måste lära sig att hålla käft. Att det babblas om spelar-rekryteringar med journalister osv kan jag köpa eftersom det inte direkt skadar ... | #Läs mer ·
Oskarshamn satt mycket utvisade mot AIK också, dom spelar inte särskilt disciplinerat.