1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

J20

« · 1061815 · » Till forumet

Sv: J20
Kanon, Jimmy.

Utan din årliga genomgång skulle man knappt ha en susning.
Kommentera

Anton Lander får nytt landslagsuppdrag !
Kommentera

dr-nix: Jag kan inte ge dig något namn där.

Jag tycker inte att det är någon av spelarna födda 89-91 som jag skulle vilja sätta "blivande elitseriespelare" på idagsläget. Alla är inte chanslösa att nå dit såklart men dessa killar har mycket att bevisa än så länge. Det kan gå fort i den åldern. Men idag som sagt, så finns det inget sådant namn i min bok.

92:orna har jag sett för lite än så länge för att bedöma det på.
Kommentera

dr-nix: Erik Lund stenhårt!
Kommentera

Uno Gordon: okej.

För att förtydliga min fråga: vilka spelare i J20 har potentialen att bli Elitseriespelare (dvs. inte nödvändigtvis denna säsong utan någon gång i framtiden).

Med andra ord, vilka lirare tror ni på?!
Kommentera

dr-nix: Sebastian Hård af Segerstad och Christoffer Holmström-Coox ligger väl närmast till hands att få matcha med A-laget?
Kommentera

dr-nix: Jag tror inte att någon i det där laget kommer att få speltid i elitserien den här säsongen om vi inte får extrema skadebekymmer, som när Ticar och Hård af Segerstad fick hoppa in och göra några minuter förra säsongen.

Sedan så finns det såklart några yngre spelare som på sikt kanske kan lyckas om de får en stark positiv utveckling. Men det finns ingen som idagsläget är nära A-lagströja.
Kommentera

JimmyH: har själv ingen jättebra koll på J20, finns det några lirare i J20 som har Elitseriekapacitet? (Typ Huss pojke t.ex.)
Kommentera

T T: Jag slängde laguppställningarna när jag gick hem, men igår så spelade av vad jag minns:

Petter Söderström -89 (Simon Eriksson -91)

Niklas Grahn -89
Sean-Michel Sunnqvist -90
Henrik Tegenfeldt -89
Tobias Törnros -90
Joel Östman -92
Cristoffer Holmström-Coox -90
Sebastian Owuya -91

Erik Lund -89
Adam Nilsson -89
Tobias Sjödin -90
Viktor Huss -90
Andreas Svedlund -90
David Åslund -89
Mattias Enroth -91
Carl-Johan Möller -92
Marcus Johansson -90
Sebastian Hård af Segerstad -89
Rok Ticar -89
Jesper Karlsson -89
Kommentera

Någon som kan berätta vilken laguppställning man hade i går? Jimmy?
Kommentera

T T: Ja går man från att vara ett Topp 8-lag till att få spela nedflyttningskval så finns det ju klara risker att tränaren får ett annat namn nästa säsong.
Kommentera

T T: Verkar som så tyvärr :/
Kommentera

Blev det bara en säsong för Jablonic?
Kommentera

Gläds åt Timrå-Björlöven där står 3-1 inför 3:e perioden.
Kommentera

Dream Team: Jag var och såg matchen from period två och framåt och jag måste säga att det var ett ruggigt tempo och det hade tydligen varit allsvenskt i det avseendet i första. Vid ställningen 4-5 så hade TIK läge att kvittera då man fick chansen i 5 mot 3 i över en och en halv minut, men icke... Krafterna tröt som sagt vilket är fullt förståligt med tanke på att DIF kanske har den bästa och bredaste truppen i den norra serien. Sen ska man också ha i åtanke att Timrå saknade såväl Moe som S. Erixon och även Lander. Man levde i mångt och mycket på förstalinen med Johansson-C. Erixon-Pääjärvi med det var ändå inte så långtifrån att de tillsammans med storspelande keepern Söderström, som tyvärr släppte ett par billiga i slutet, vunnit matchen åt TIK.
Kommentera

bj: Nej, DIF är för starka i sista perioden där de både kommer ikapp och går ifrån till seger 4-6.

47.12  4 - 4 EQ  38. WALLÉN, William (51. NORMAN, Filip, 19. JOSEFSON, Jacob)
48.50  4 - 5 EQ  38. WALLÉN, William  (51. NORMAN, Filip, 19. JOSEFSON, Jacob)
54.37  4 - 6 EQ  19. JOSEFSON, Jacob (29. OWUYA, Mark, 38. WALLÉN, William)
Kommentera

Orkade inte stå mot i sista perioden som de ser ut på gol, wallen 2 snabba spiken i kistan av josefsson tyvärr
Kommentera

bj: Ja, än så länge ser det lovande ut. Man låg under både en och två och tre gånger under period 1, men nu i den andra har man tagit befälet i matchen. Detta efter att Magnus Svensson-Pääjärvi visat prov på sin förmåga att hitta rätt. 3 mål och 1 assist såhär långt.

Målen såhär långt, TIK-DIF:

08.16  0 - 1 EQ  50. PERSSON, Linus
11.12  1 - 1 PS  21. SVENSSON-PÄÄJÄRVI, Magnus
11.30  1 - 2 EQ  16. GUTER, Mattias (46. LINDSTRÖM, Tobias, 50. PERSSON, Linus)
12.07  2 - 2 EQ  21. SVENSSON-PÄÄJÄRVI, Magnus
13.44  2 - 3 EQ  17. GARDELL, Gustaf (14. ERIKSSON, Henrik, 14. ERIKSSON, Henrik)
21.23  3 - 3 PP1  4. GRAHN, Niklas (21. SVENSSON-PÄÄJÄRVI, Magnus, 46. JOHANSSON, Oskar)
22.42  4 - 3 EQ  21. SVENSSON-PÄÄJÄRVI, Magnus
Kommentera

Vinst viktigare än skönspel, hoppas killarna kan vinna mot Djurgården idag
Kommentera

Under avdelningen (sena) avgörande mål noterar vi idag följande i mötet mot AIK:

26.06  1 - 0 PP1  TIK  48. LARSSON, Jesper
29.14  1 - 1 PP1  AIK  9. KOLLAR, Michael
                                (7. HEDSTRÖM, Sebastian)
59.27  2 - 1 PP1  TIK  4. GRAHN, Niklas
                                (21. SVENSSON-PÄÄJÄRVI, Magnus
                                14. HÅRD AF SEGERSTAD, Sebastian)
59.50  3 - 1 EQ   TIK  14. HÅRD AF SEGERSTAD, Sebastian
Kommentera

Dream Team: matchen slut j-20 vann med 1-2,då får man ringa o gratta lillebror.
Kommentera

Match mot DIF ikväll, och ledning i mitten av sista perioden:

Djurgårdens IF - Timrå IK

15.290 - 1 EQTIK46. JOHANSSON, Oskar 
 (4. GRAHN, Niklas
 29. NILSSON, Adam)
27.421 - 1 EQDIF46. LINDSTRÖM, Tobias 
 (16. GUTER, Mattias)
45.501 - 2 EQTIK29. NILSSON, Adam 
 (46. JOHANSSON, Oskar)
Kommentera

Klistrar in en kort matchrapport från Modo boken:

En trevlig match att beskåda. Tufft och hårt, dåligt passningsspel och kamp hela tiden. De två första Modomålen är misslyckade skott.

Det anmärkningsvärda under matchen var att Timrå hade ca 20 kaptener. Har aldrig någonsin beskådat ett gnälligare lag i J20.

Han Skåningen med nummer 21 var duktig på skridskorna. Modospelarna fick agera rundningsmärke några gånger men det kvittade idag eftersom han tappade bort pucken efteråt.

Bäst i MoDo var Svedberg. Hans spel i första perioden var strålande.
Kommentera

Så var det dags för nedsläpp i dagens match och detta mot MoDo på bortais. Tack vare gårdagens bortaseger över Björklöven lämnade man tabellens absoluta bottenskikt. Laget har haft det jobbigt en längre tid nu då många av de bästa spelarna (Lander, Pääjärvi-Svensson, Erixons mfl.) inte funnits med regelbundet. Nu igår så gjorde dock Magnus P-S comeback efter den otäcka smällen mot SSK och det slutade med succé då han stod för assist till två av lagets tre mål. Förstafemman tycker man borde kunna producera en del framåt:

1st Line

41. SJÖDIN, Joakim   4. GRAHN, Niklas

46. JOHANSSON, Oskar   51. LANDER, Anton   21. SVENSSON-PÄÄJÄRVI, Magnus

Kommentera

Röda Tallen: 0-3 nu PÄÄJÄRVI assist igen,hoppas att dom inte är det enda timrålaget som vinner idag.kom igen nu grabbar vinn över lapparna.
Kommentera

Glädjebesked i J20 matchen. Magnus Pääjärvi-Svensson gör comback idagens match och gör ett ass direkt.
Dom leder med 2-0 i slutet av första perioden:

0 - 2 EQ TIK 44. TÖRNROS, Tobias
(19. KARLSSON, Jesper)
11.48 0 - 1 PP2 TIK 46. JOHANSSON, Oskar
(21. SVENSSON-PÄÄJÄRVI, Magnus
41. SJÖDIN, Joakim)
Kommentera

Dream Team:

3 poäng av Peter Åslins grabb ser jag. Heja Leksand =)
Kommentera

Dream Team: Ja hoppas det.dom är nog inte vakna ännu,spela match kl.12:00 en söndag,man skulle nog lagt den lite senare...
Kommentera

Jensen_12: Två snabba mål nu. Hinner man ikapp?

54.401 - 4 PP1TIK51. LANDER, Anton 
 (21. SVENSSON-PÄÄJARVI, Magnus)
55.252 - 4 EQTIK29. NILSSON, Adam 
 (26. NÄSLUND, Petter)
Kommentera

Uno Gordon: Kan nästan slå vad om att alla var ute och släppte loss igår, fast det var ju lördag såklart...
Kommentera

Red-line: Det är ofattbart att Timrå J-20 alltid skall spela så förbannat uselt på söndagarna. I representationslagets fall brukar det vara lördagarna.
Kommentera

Stenkarn: Personligen gick jag efter andra. Det är bara att konstatera att Leksand kändes större, snabbare och smartare...
Kommentera

Var J20 ute och söp igår eller? 0-3 och 14-33 i skott inför sista perioden. Hoppas vi får se några mål framåt i tredje.
Kommentera

htikare: I morgon kl. 12.00 är man på plats för att se om det verkligen är så bra som det sagts. Grabbarna har ju gjort reklam för sig.
Kommentera

JimmyH: Mycket tack Jimmy..för rapporteringen o sammandraget från J20 alltid mycket intressant att läsa när man har långt till eon själv..men visst live är live ...
Kommentera

Ja varför sitter folk hemma och skriver på HS när J20 spelar?

Femman jag nämnde gjorde alla mål i matchen och alla mål var sjukligt snygga!

1-0 Oscar Johansson kommer med fart i mittzon, gör en snabb kroppsfint vid blålinjen och vips helt fri och avslutet är en stenhård handledare i krysset.

2-2 Magnus Svensson-Pääjärvi förvaltar straffen Christopher Erixon ordnade. Han åker fram rör på axlarna och sätter pucken högt, målvakten chanslös.

3-2 Magnus Svensson-Pääjärvi stjäl pucken på egen blå i boxplay och på två tre skär så är han flera meter före närmaste försvare, fri så fintar han lite kroppen och glider bredbent innan han avslutar med att återigen lägga den högt på målvakten.

4-2 Här dribblar Magnus Svensson-Pääjärvi bort två-tre Mora-spelare innan han retfullt enkelt lägger in den mellan benen på målvakten.

5-2 En 35 meterspassning av Eric Moe ifrån egen zon till en helt fri Pääjärvi som ju även denna gång smekte upp pucken högt. Det ser inte ut som att han tar i när han skjuter men det är ändå snabbt och stenhårt.

6-2 Anton Lander som var mycket bra även han fick också äntligen sätta pucken. Med att finta passning i ett två mot en läge så lyfte han med backhand upp pucken i krysset på Zäta-vis.

I övrigt så var alla de spelare som varit med A-laget mycket bra i den här matchen och den egentliga anledningen att laget vann. Laget var lite illa ute i andra perioden men tack vare dessa spetsspelare så kunde vi vinna tämligen komfortabelt till slut. Inte bara poängmakarna utan även bröderna Erixon var mycket bra i matchen.
Kommentera

Ambroo:
#21 är ju underbar att skåda.

Den som missade dagens föreställning får en ny chans i morgon kl 12.00 mot Leksand.
Kommentera

Ambroo: Lyckliga du som fick se grabbarna Live, själv får ja bara se dom game on line,
Hoppas de va sevärt, ja får vänta till dom möter AiK och Djurgården i Stockholm
Kommentera

Dream Team: Såg matchen live... Man får nästan ståk*k!
Kommentera

5 poäng i premiären var väl hyfsat...
Kommentera

Dream Team: Helt sinnessjukt vad bra dom här ung tupparna verkar vara, dom verkar ju dominera fullständigt...jag säger bara HUA!!
Kommentera

Fyra mål, ett assist nu:

55.006 - 2 EQTIK51. LANDER, Anton 
 (21. SVENSSON-PÄÄJARVI, Magnus)
Kommentera

Kerstin_k: Svar på tal. Hans fjärde mål i matchen!

53.045 - 2 EQTIK21. SVENSSON-PÄÄJARVI, Magnus
Kommentera

Kerstin_k: Det är nog mycket möjligt att det är så. Killen är 16 år gammal. Det är faktiskt väldigt svårt att förstå. Man undrar ju inte längre om utan hellre när Challe släpper in honom till A-lagsspel i elitserien..
Kommentera

Dream Team: Är han kanske för bra för den där serien..?
Kommentera

Dream Team: Var det någon som sa att Magnus Svensson-Pääjarvi skulle tokdominera i J20 den här säsongen?

44.083 - 2 SH1TIK21. SVENSSON-PÄÄJARVI, Magnus
45.414 - 2 PP1TIK21. SVENSSON-PÄÄJARVI, Magnus 
 (38. MOE, Eric)
Kommentera

Dream Team: Period två såhär långt:

20.261 - 2 EQMIK13. VIKSTEN, Daniel 
 (27. ORS, Dennis)

32.152 - 2 PSTIK21. SVENSSON-PÄÄJARVI, Magnus
Kommentera

Barbapappa: Efter en spelad period är din förhoppning fortfarande en möjlighet:

Timrå - Mora

01.151 - 0 EQTIK46. JOHANSSON, Oskar 
 (51. LANDER, Anton)
16.271 - 1 EQMIK23. AMNÉR, Viktor 
 (13. VIKSTEN, Daniel
 27. ORS, Dennis)
Skott: 16-9
Utvisningar: TIK 6x2, MIK 3x2
Kommentera

JimmyH: Såg också den femman när jag kollade på swehockey.se nyss. Ser riktigt vass ut!
Kommentera

73Sjöbba: okej om de var ett skämt så skrattar jag väl då ;)
Kommentera

« · 1061815 · »