1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

J20

« · 749684 Till forumet

Sv: J20
Dream Team: Jag vet inte vad som var felet, men det gick alldeles för sakta och vi tappade puckar i mittzon mest hela tiden.

Jag är dålig på att analysera matcher, men det fanns flera från HS som var där och tittade (bl.a Ambroo, ernie eagle, JimmyH) och de kan säkert lämna en mycket bättre analys av matchen.
Kommentera

Hälge: Fick publiken möjligen se ett Timrå som tagit till sig lite för mycket av de skriverier som förekommit och den favoritstämpel som man (oförtjänt?) fått på sig efter den lyckade försäsongen? Ja, om Mora tilläts kontra in mål på mål så var det väl uppenbarligen rätt så öppet hemåt.

Man fick in en tröstpuck i sista. Skottstatistiken rätt så jämna 28-31 trots 1-6 i mål.
Kommentera

Dream Team: Mora är mycket bättre och leder fullt rättvist. De agerar mycket snabbare och har härliga kontringar.

Jag gick hem efter två perioder, så hur det ser ut i tredje har jag ingen aning om.
Kommentera

Dream Team: Igår så var det MODO som fick heta Nora ett tag, verkar som Swehockey har problem med "M" under liveuppdateringarna"
Kommentera

Bissett19: Aha, är komplotten avslöjad månne? Hockeyförbundet, agera! ;-)
Kommentera

Dream Team: Inte visste jag att Nora hade ett lag i J-20 Elit.........:)
Kommentera

El loco: En på alla sätt positiv försäsong gjorde väl att dagens premiär mot Mora på hemmais borde kunna betecknas som en chans till seger. Nu vet jag inte vad man håller på med, eller om Mora helt enkelt är så mycket bättre, för efter två perioder så är ställningen mellan Timrå och Mora 0-6.

39.132 minNora9. CEDERGREN, PatrickHOOK
35.552 minNora2. QWARNSTRÖM, LeoSLASH
33.270 - 6 EQNora27. HULT, André 
30.390 - 5 EQNora22. SANDSTRÖM, Lucas 
 (27. HULT, André)
30.19GK inTimrå1. BACKLUND, Jesper 
30.19GK outTimrå25. SÖDERSTRÖM, Petter 
30.190 - 4 EQNora27. HULT, André 
 (22. SANDSTRÖM, Lucas
 26. KAPLA, Jonas)
23.152 minTimrå37. ÖHRN, TobiasHOOK

15.482 minNora19. QWARNSTRÖM, MaxHOOK
15.280 - 3 EQNora27. HULT, André 
 (29. DANIELSSON, Anders
 10. PHILIPS, Nicholas)
13.062 minNora27. HULT, AndréINTRF
11.070 - 2 EQNora19. QWARNSTRÖM, Max 
 (10. PHILIPS, Nicholas
 18. ORS, Dennis)
09.060 - 1 PP2Nora18. ORS, Dennis 
 (19. QWARNSTRÖM, Max
 29. DANIELSSON, Anders)
08.262 minTimråT. Team TimråTOO-M
07.332 minTimrå26. NÄSLUND, PetterSLASH
06.132 minNora18. ORS, DennisHOOK
02.042 minNora29. DANIELSSON, AndersBOARD
01.422 minNora22. SANDSTRÖM, LucasHOLD
00.00GK inTimrå25. SÖDERSTRÖM, Petter 
00.00GK inNora1. JOHANSSON,

Kommentera

El_loco: Om nu inte Magnus Nyberg får spela allsvenskan istället med sundsvall? tycker han är bra nog för det ...en av de bättre mot saik o åkte på en rejäl smäll i ansiktet..syddes ihop o ut igen o spelade rikigt bra.
Tycker Magnus har fin timing o linjer i sitt backspel...

Skulle han kunna förbättra skridskoåkningen rejält!! så har vi honom i eliten om 1-2 år! i Tik naturligtvis..
Kommentera

J20
Hockeymagasinet tippar timrå J20 etta i superelit norra

Timrå vann på försäsongen en av de cuper som anordnades där J20 SuperElit-lag fick möta Division1-lag. Man har fått behålla i princip samma lag från ifjol, med bland andra sina bästa sistaårsjuniorer såsom Magnus Nyberg, Jens Nilsson och Henrik Österholm. Samtidigt är klubbens starka 88:or ett år äldre och blir nu a-juniorer. Dessa spelare är bland annat Oskar Johansson, Christopher Erixon, Eric Moe och Johan Westlund. Dessutom har man värvat en mycket intressant U18-VM forward från Slovakien, som heter Martin Kupec från Sparta Prag. Tappet på kvalitativa spelare är alltså inte så stora, och från J18-laget har bland annat spelare som Sebastian Hård och landslagsbacken Daniel Back anslutit. Precis som ifjol har man dessutom värvat en sistaårsjunior från Sundsvall J20, som heter Anton Forsberg. Överlag ser truppen väldigt bra och stabil ut, med många spelare som har rutin från spel i J20 SuperElit. Man hade ett fint flyt på spelet ifjol, och lagmaskinen kan man bygga vidare på i år. Det viktigaste utav allt är dessutom att man har en spetskompetensen.

Hockeymagasinets favorit:
Jens Nilsson är en väldigt storväxt och hårt arbetande forward som är mycket duktig i boxplay. Han utstrålar auktoritet och får mycket uträttat över hela isen, samt att han är mycket bra på spelet utan puck och i att vinna närkamper. Offensivt lämnar han dock saker att förbättra ganska mycket, men han uppvisar en stor laglojal inställning. Flera mer talangfulla spelare i laget skulle behöva ta efter Jens inställning.

Låter Intressant för framtiden!
Kommentera

« · 749684