1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590742 inlägg · 6217 ämnen

Jonte och Hagos?

« · 551624 Till forumet

Jonte och Hagos?
Är det nån som vet nåt om reglerna för övergångar till NHl?
Finns det nåt som säger att övergången måste vara gjort före ett visst datum?
Om vi har tur kan det ju vara så att när vi kommit till dit så är det fortfarande inte avgjort om NHL kommer igång.
och då stannar antagligen Jonte och Hagos ett år till.
Kommentera

Sv: Jonte och Hagos?
redline: Jonte blir klar för Tik hela säsongen 2005/2006 från och med den 15 Juli.
Kommentera

redline: Sant att Jonte måste bestämma sig före 15 Juli. Hagos har inte skrivit något kontrakt med TIK så han sticker nog ändå och lirar i farmarligan. Det verkar som Dallas vill ha över Hagos även om inte NHL kommer igång.
Kommentera

Robban: OK. Så då är frågan om Anaheim resonerar likadant som Dallas.
Kommentera

redline: Skillnaden är att "Jonte" bara vill ha ett envägskontrakt DVS: att han inte behöver spela i farmarligan
Kommentera

wesse:
Har han sånna krav är chanserna stora han blir kvar i timrå , lagledningarna i NHL är inte vidare sugna på ge oprövade spelare sånna kontrakt om dom inte gjort sig förtjänata av dom
Kommentera

WarhawK: Dessutom får vi betänka att Jonte tackade nej till ett hyfsat bud förra säsongen - Frågan är hur mycket Anaheim är berädda att höja det budet, då man samtidigt skall sänka spelarlönerna med ca25%...

Tror nog att Jonte blir kvar hos Tallarna, jag!
Kommentera

WarhawK: Jonte är väl ändå inte en oprövad spelare för Anaheim? De vet vad de får, frågan är om de är villig att betala mer i år än de var ifjlol?
Kommentera

Robban:
Tillräckligt oprövad för dom ska garantera han en plats i atruppen iaf , har man enbart 4 matcher i alaget och inte ses som ett jättelöfte tror jag inte dom kommer dela ut garanterade platser i atruppen iaf
Kommentera

redline:
Sen är det ju faktiskt så att NHL lagen får inte skriva kontrakt med spelare nu medans det är konflikt, Jonte kommer aldrig att skriva på för ett AHL lag för att "gardera" sig då stannar han hela säsongen i TIK.
Klockan tickar och NHL har nu en månad på sig att komma överrens annars är det kört att ta över våra svenska spelare iaf, jag vet inte hur det är i dom andra ligorna.
Tror benhårt på Hedström och att han stannar denna säsong.
Kommentera

TIKbiff: Håller med att klockan tickar för NHL
Står i dagen aftonbladet att konflikten är på väg att lösas, men det har dom ju skrivit ganska många gånger nu.
Kommentera

redline:
Är det konstigt dom tror det när dom vid flera tillfällen kopierat texterna rakt av från andra nordamerikanska tidningar skrivit .. det om nått är väll bevis dom har ingen på deras redaktion som har en susning vad som händer i konflikten
Kommentera

Det här är väl en bättre tråd att diskutera Jontes varanden och göranden än att ta det mitt bland burgarna och biltvättarna och de andra medlemsförmånerna.

Jag undrar om Jonte inte kan vara en sån kille som säger "jaja, då skiter vi i det" och lirar kvar i Timrå om det inte är klart med NHL mitt i juli? Det gäller att ställa in både sig och familj på att flytta till Anaheim nästan på andra sidan jorden och en mental och social evighetssträcka från Timrå kommun med omnejd. Det är inte bara att dra, då kommer han inte att göra succé. Värdelöst skoterföre har de också.

Kommentera

Jag tror att han måste ha ett kontraktsförslag från NHL för att få riv kontraktet.

Enligt pressreleasen står det "I kontraktet som undertecknats idag finns en klausul som innebär att Hedström kan säga upp kontraktet innan den 15 juli 2005 för spel i NHL."

Allt är en tolkningsfråga, men det lär nog stå i klartext i kontraktet....
Kommentera

Kevin O Shea: Kan vara möjligt att Jonte väljer att göra som du säger men då kan han kanske riskera att få ett sämre kontraktsförslag av Timrå om han ångrar sig.
Kommentera

Fet-Ecke: Ja, och Timrå kanske tar in någon annan, och då finns det ingen plats kvar. Se vad som hände med Mattiasson.....
Kommentera

En liten länk för att trösta alla som tror att Jonte sticker till "Ankorna".
Kommentera

Fet-Ecke: Korrigering: För att trösta alla som hoppas att han stannar.
Kommentera

Fet-Ecke:
Nu har nån besserwisser suttit gissat igen .. i länken säger ägarna att det fansen som bestämmer om namnet på klubben ska vara kvar och kommande säsongen kommer det fortfarande vara ducks

kan ju vara en fördel om man inte spekulerar för mycket innan presskonferensen om vad som händer med laget
Kommentera

Fet-Ecke:

Texten du länkade till skrevs för ett bra tag sedan och det var bara dagarna efter det blev klart att klubben skulle säljas.
Kommentera

Danne_l:
När han skrev den texten var det klart att dom skulle säljas dock var presskonferensen 5 dagar efter han skrev det .. info om det fanns i länken jag postade tidigare i samma tråd
Kommentera

Fet-Ecke: Lite förtydliganden hur Jonte tänker i ST
Kommentera

Annars var det en artikel i ST om Mathias Månsson och hans föredetta hockeyspelande storebror Johan. Jag undrar om artikeln stämmer. Jag kommer definitivt inte ihåg någon Johan Månsson som spelare i S/T Hockey. Måste varit i juniorlaget. Eller vet någon annan bättre? Han kan inte ha spelat med hjälm i alla fall för något blev fel i huvvet, Brynäsare som han blivit.
Kommentera

El Maco: Om han är 23 år gammal och har spelat i S/T Hockey så borde det ha varit i ungdomsishockeyn han spelat.
Kommentera

El Maco: Lite kryptiskt svar där på slutet.
Kommentera

Fet-Ecke: Storebror var väl 23+8=31?
Kommentera

« · 551624