Tycho: Pettinen och Boumedienne är förmodligen som Frella skriver alldeles för dyra. Att ta hit nån på ett artistkontrakt är ett alternativ då man får ner kostnaderna eller då alt. jobba på en sån som Välivaara.
Det är synd att utvecklingen har blivit som den har blivit, men det är ju knappast en överraskning att vi skulle få problem med skador just på backsidan. Jag och många med mig tyckte redan innan säsongen att det såg aningen tunt och skadebenäget ut och därför grämer iaf jag mig fortfarande över att man inte knöt upp Fransson när man hade chansen.
actionleif: Aha! Hybris alltså! jag visste inte ens om det. Men jag förespråkar J J mest för att jag ser honom som en stabil och trygg back. Som skapar lugn bakåt och har en enastående förmåga att starta klipska uppspel. God spelförståelse och hög lägstanivå.
Sune: Ironin slår igenom... =) Tom Pettinen i VF då? (tredje gången jag skriver det namnet sista veckan) :P Hoppas någon dissar mig iaf denna gång... ;)
Personligen vill jag se David Halvardsson tillbaka i TIK igen. Där skulle vi få en offensiv kraft i powerplay med ett bra skott, en kompetent boxplayspelare samt en spelare som ger allt i alla lägen. En klassback helt enkelt!
Gidde: Verkar som det.... Frågan är ändå om Välivaara är något för tik.... Jag tror inte det... hellre ser jag isf boumedienne.... om han nu inte är för dyr.
Helg Ernest: Det är klart Janken vill glana på Malin; jag börjar ju bli gammal och få gäddhäng. Dessutom kan ju inte Malin vara så het på Jäger; hon måste mest tycka synd om honom...
Välivaara kan säkert tryckas in mot en rimlig kostnad, på artistkontrakt känns onödigt då man väl kan signa upp honom för säg två säsonger direkt isf och ha en ersättare till Kalle direkt. Pettinen och Boumedienne känns helt orealistiska om man ser till kostnad för dessa.
Shadar Logoth: Verkar bra, men det kan nog ta tid innan Sonny kan spela för fullt. Tror det bästa Nuben kan göra nu vore att försöka få ett tidbegränsat kontrakt med Välivaara
ernie eagle: Ja, Välivaara skulle inte vara fy skam, däremot kanske lönen talar emot att han hamnar hos oss. Tror inte budgeten tål så stora löneökningar - möjligtvis ett artistkontrakt runt december-januari...
Jyrki Välivaara får lämna LHC. Kanske denna vore en lagom back att ta in i laget, stabil defensivt och inte helt oduglig framåt. Räknar med att man till stor del sett Koskinen för sista gången. Några matcher lär han göra, men lär mestadels vara skadad igen känns det som.
Det var i Gävle sent i september 2000. Elitseriens andra omgång. Men jag begriper än idag inte hur det kan ha ansetts kriminellt att spotta på ett gäng sunkiga gävlebor...
Grymma inlägg idag, man! Ett synnerligen högt identifieringsvärde kan skönjas. Och nog satan minns man "hockeybildsmannen" från den där gången i Rosvalla i november 1999 - en helt oförglömlig helg i sin helhet, för övrigt...
Precis som du skrev: Vi har inte mindre än TVÅ matcher mer spelade än LHC. Detta innebär att de i praktiken bara ligger TRE poäng bakom oss. När jag insåg detta faktum kände jag genast hur ångesten kom smygande över mig. Jaji, faktum är att när allting går så här bra, då kan det bara bli sämre...
Kalle K eller peter den store? Inte lätt att välja rätt rubrik här inte... När det gäller Koskinen så har jag en förbannat bra personlig upplevelse... Och då snackar vi inte skogen bakom Viskans Folkets park och någon nyöppnad knasterkork...
Jag kan fortfarande vakna kallsvettig och primalskrika över min brutaltackling av den finska "Tony Adams importen"... Tänk om det var jag som var den hypotetiska fjärilsvingen på Bali, som sedemera orsakde orkanen på andra sidan jordklotet...
Men nu när det går så förbannat bra... Och alla ångestfällor lurar runt hörnet så kan jag inte låta bli att tänka tillbaka...
Som i en overklig dimma minns jag till exempel "hockeybildsmannen" som med sin överrock smög under läktarna i Nyköping. Minns någon denna kultfigur?
Hockeyhistoria måste odlas. Tack alla som plöjer ner en fåra i nostalgiåkern. Heders till den som skriver frågorna till Omröstningen.
"Jag är ett traktordäck"!!!. Aldrig har bitarna varit enklare att få ihop... 14 röster när jag tittade sist. Visst finns det hopp för Kovland, Matfors, Sundsavll, Njurunda och alla andra "Biafrahockeyklubbar" runt om i distriktet...
Man blir fan lite blasè när man möter en annan snubbe med Timråtröja på gymmet i Västra Mälardalen... För tio år sedan så hade man tvärstannat och pratat om fallande lagårdsdörrar, psykotiska LKP-gorillor i väktaruniformer och mysteriet med "Dimmans" soffa...
Nu är man bara en liten röd prick i framgångsfloden. Tänk vad tiderna förändras;)
Nybbe: Men det måste vara nått fel, kanske på skridsko sliparen. Har aldrig beskådat så många rovor av Tik-spelare som under matchen igår, eller är det trötthet ?
Shadar Logoth:En annan som det ser vimsigt ut för är PÄR STYF ..Osäker som få ..tur att KOKKO spelar med han ,han tvekar i sitt spel, sätter aldrig åt , kolla +- på han , Han behöver vila. Köp en ny back , en Klass Back fort
Shadar Logoth: Fler som vaknat å insett att våra backar som spelar börjar se slitna ut. Föreslog det igår, att det vore läge för Nubben å c/o att ta hem någon bra förstärkning,,,,,,,
Det är synd att utvecklingen har blivit som den har blivit, men det är ju knappast en överraskning att vi skulle få problem med skador just på backsidan. Jag och många med mig tyckte redan innan säsongen att det såg aningen tunt och skadebenäget ut och därför grämer iaf jag mig fortfarande över att man inte knöt upp Fransson när man hade chansen.