1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590699 inlägg · 6217 ämnen

Kalle K

« · 774799 · » Till forumet

Sv: Kalle K
Mats Edström: Binkade du när du skrev det där om Walltin?
Kommentera

Smokey: Blinkade... Min tvångströja skaver.
Kommentera

Mats Edström: Näe han platsar inte..
Kommentera

Tycho: Och så kan han skjuta stenhårt ner i rundeln så fort han får pucken!
Kommentera

Tycho: Pettinen och Boumedienne är förmodligen som Frella skriver alldeles för dyra. Att ta hit nån på ett artistkontrakt är ett alternativ då man får ner kostnaderna eller då alt. jobba på en sån som Välivaara.

Det är synd att utvecklingen har blivit som den har blivit, men det är ju knappast en överraskning att vi skulle få problem med skador just på backsidan. Jag och många med mig tyckte redan innan säsongen att det såg aningen tunt och skadebenäget ut och därför grämer iaf jag mig fortfarande över att man inte knöt upp Fransson när man hade chansen.
Kommentera

Tycho: Finns bara en #6 och du vet ju vem ;)
Kommentera

Uddan: Undrar hur många skott Urban Eriksson täckt under sin karriär...?

Han var totalt orädd.....
Kommentera

wap.hockeysnack.com
gatehag!
Kommentera

actionleif: Goofy hade faktiskt nr 8... =) Om jag inte minns helt galet...
Kommentera

Ambroo:

Om jag inte minns fel var det framför allt Lotvonen, Styf o Kalle som många såg som skadebenägna.
Kanske inte just du.
Svebba har väl ingen nämnt vad gäller skador...
Sannys Hjärnskakning kunde knappast, ens, Saida förutse.

Fördelen med Jäger är att han förmodligen skulle hålla sig undan alla närkamper... Ja förmodligen hålla sig undan från pucken rent allmänt. Skaderisken är ju jättelåg då!
Kommentera

Några alternativ från NHL är:

Staffan Kronwall som inte lyckats ta en plats i Toronto eller är han skadad?
David Printz AIK:aren som helt plötsligt fick NHL-kontrakt spelar bara i AHL. Han kanske har tjänat ihop sina miljoner och vill komma hem och spela ES hockey...
Kommentera

Mats Edström: Där gick gränsen..
Kommentera

actionleif:
#6 Aki Petteri Berg.
Kommentera

Tycho: Staffan Kronwall är skadad (information från TSN)
"Defenseman Staffan Kronwall (10/4, ankle) is sidelined indefinitely."
Kommentera

Janken Actionleif: Lägg ner skitsnacket nu va! Jag behöver inte redogöra ett piss för er och ni får tro vad ni vill om affären kring Jäger.

Fortsätt ni att idiotförklara mig! Gör det! Har ni något mer ni vill tillägga så ta det via brevfunktionen.

Tack!
Kommentera

Inga mera nyförvärv!

Sanny är ju tillbaka vilken dag som helst. Det räcker så. I NHL kör dom ju på 6 backar en hel säsong. Onödigt att värva en back till. Sedan lär ju Kalle K komma tillbaka också, under tiden har vi ju Moe o Svedberg som gör ett hyfsat jobb.

Svedberg har fått aldeles för mycket skit här, Vem tror ni att han är? En Chris Pronger? han gör det han ska, han gör sitt bästa, ibland räcker det ganska långt.

Annars kan man ju köra Moe - Lindström som kan bli ett riktigt bra backpar.

I morgon åker vi på stryk med 3-1...
Kommentera

Shadar Logoth: Varför skulle han täcka skott för?? Vi Har JOHAN BACKLUND.. Han ska stå på blå å skjuta!!!
Kommentera

Janken: Precis, precis.
Kommentera

Talangscouten: Ingen tror väl att Svebba är någon klassback, möjligen Sune då, men visst fan kan man kräva mer av en spelare på den här nivån och allra helst när han visat det tidigare?
Kommentera

Talangscouten: håller med dig. bättre att spara degen - dagens trupp duger gott.

hahaha! Kongos knackning! vilken klassiker
Kommentera

RocknRolf2: Spara deg låter bra.... Faktum kvarstår... bara fem backar till morgondagens match.... Sundsvall har stora skadeproblem... ta upp en junior??Eller varför inte låna från brunflo eller njurunda??
Kommentera

Hassan:
Spara kulor ?
Det är nu man skall förstärka, det måste göras då Timrå inte håller slutspelsstatus på mer än 4 möjligen 5 backar. Men vill man missa degen i slutspelet, så go for it...
Kommentera

Ja denna Kalle Koskinen andra säsongen i rad, var tveksam till honom denna säsong, dags att lösa ut honom mot ngn annan om han inte är tillbaka snart, våra backar vi har idag jobbar på enormt bra men det kommer bara bli tröttare och tröttare, om inte Kalle kommer efter Karjala Cup så måste han enl mig tyvärr bytas ut mot ngn annan då han är för skadebenägen hans hockey kunskap är det inget fel på.

Man ser t.ex. idag att de backar som rullar på börjar bli tröttkörda har inte samma skärpa som för bara ett par macther sedan. De ramlar och dräller med pucken som har resulterat i ett SH mål och en straff. Inte bra, dessa misstag beror för min del på trötthet, hade vi inte gjort dessa misstag hade vi spelat lika med brynäs och vunnit emot luleå!

mkt vill ha mer vett ni :D
Kommentera

Tycho: Visst hade han det.. tänkte mest på allt JJ snack ..
Kommentera

Nu känner jag igen jargången igen!
Tänk att det räckte med en förlust och ett kryss för att få igång domedagsprofeterna på allvar!

Jag väntar på att ord som "kvalserien" skall börja florera..
"Agera Nubben!" och "Kicka Kenta" ligger nog bara en förlust bort!
Kommentera

Abron: Helt rätt! Jag skulle tro att dina rader är de mest klockrena i debatten hittils. Strålman, Lotvonen, Styf, Kokko och en hel Sanny är nåt att luta sig mot, men annars är det rätt skralt...
Kommentera

Att förtydliga mitt tidigare argument.

Att jag vill se ett till Back i Tik är för att den ska agera utfyllnad för de som redan finns, dock vara av klass annars kan det vara.

Tycker synd om dagens backar de kör på förfullt och oerhört bra och man märker att de är trötta, den 100 % skärpan finns inte kvar pga. trötta ben och huvuden, dock är det så i många lag men uppehållet är ju bara en vecka bort också. där spelare kommer få vila en anning. Så skulle inte Kalle komma tillbaka efter uppehållet bör man kanske tänka på att värva in en ny för det behövs 8 spelande backar i en trupp som skall ta SM-guld, dels för konkurrensen och för att spara kraft...Men det är ju min åsikt.

Utan konkurrens kan man spela dåligt och prestera dåligt utan att ha risken att bli bänkad då de finns för lite folk att tillgå. Konkurrens behövs för att få ut det yttersta av alla hela tiden.

Hoppas inte Strålman och Lindström blir skadade i Karjala Cup bara, det skulle vara snopet värre.
Kommentera

RocknRolf2: Så Kongo är Kreüknackaren! Minns en kul berättelse i ett urgammalt nummer av medlemstidningen. Eller var det på nätet? Jörgen Grundströms arga mustascher...
Kommentera

Ambroo:
Nja skralt är kanske lite väl negativt.
Men Styf tycker jag verkar tänka på annat en sina egna byten, så det är han som möjligen är number five.
Mitt resonemang lägger jag i den häraden att det skall bli final, en bra sådan.
Kommentera

Strålman,Lotvonen, Styf, Kokko,Sanny,Jyrki Välivaara..Ser mycket starkt ut den där backbesättningen!
Kommentera

Långben:

Strålman, Lotvonen, Styf, Kokko, Sanny, Kalle...

Ser mycket starkare ut!
Kommentera

Talangscouten: glöm kalle k
Kommentera

kalle är väl bra ,men vadå karln är ju inget annat en skadad!
Kommentera

El Maco: yep, Kongo är Kreüknackaren. Berättelsen var -98 i medlemstidningen har jag för mig. Minns inte ens vad tidningen hette då.

Att bero på medlemstidningen, hur många kan skryta med att äga första nummret? Jag ska ha det härnånstans
Kommentera

RocknRolf2: Eagle Eye.
Kommentera

Abron: Nu var det väl inte direkt så att jag rangordnade dem överhuvudtaget. Jag konstaterade bara att bakom dessa så är det relativt skralt och allra helst då en sån som Kalle K definitivt ser ut att ha gjort sitt. Ska det hålla hela vägen så ser jag det som ett måste att få in en back till och det känns dessutom extra motiverat med tanke på att man från tränarhåll inte tyr sig så överdrivet till sina egna (läs Moe...).
Kommentera

Ambroo:in med jyrki,kalle han kan sitta på domus trappan å mata duvorna om han nu inte sträcker sig..:)
Kommentera

ståpäls:
Eagle Eye
Magazinet för trogna Supportes.
Kommentera

Långben: Nu skall vi väl inte vara sånna mot Kalle K. (om han inte sträcker sig).. (men erkänner det var lite härlig ironi-humor)
Men Kalle han är ju ändå helt genomsympatisk o har väl själv trott att skadorna skall ge sig nån gång..nu har det hela tiden kommit nya men han kanske kan bidra längre fram (el. till slutspelet iallafall).. men lär säkert vara sista säongen i Tik.

Man unnar honom chansen att avsluta med full pott i ett SM-slutspel..
även om vägen är lång dit..

Troligen har vi använt spelarbudgeten fullt ut redan.. big LHC verkar ju ha gjort det också...men kommer nu Sanny igång
snart o Kalle längre fram så borde det kunna gå bra o vägen ändå..
Till det positiva hör ju att Eric Moe får mycket speltid o utvecklas medans Kalle är borta!
Kommentera

Apropå backbrist,kan ju tro att de totalt saknas försvarare inne på Gärde ikväll,4-2 efter 12 minuter... Kul att Sundsvall leder dock !
Kommentera

FM:
Sant, i år så hoppas jag att dom rullar vidare på LAGET. Vi är ju knappast i samma sits som i fjol när vi var tvugna att plocka in Rosa och Jantunen för säkra kontraktet.

Nä jag vill se att man bygger på det som finns och ger Moe en riktig chans att bli den elitseriespelare som han har potential till att bli.

Svebba kan väl nöta bänk eller visa att han är värd en plats i 3:e backparet. För som det är nu så påminner Moe om en spelare som har passerat sitt zenit, och Moe om en som är på uppåtgående.
Kommentera

Per HApps: Jag tror inte FM har något som helst förtroende för Moe han vill nog ha Svebba som 7:e back....;)
Kommentera

Per HApps:
Blev en aning fel

Svebba kan väl nöta bänk eller visa att han är värd en plats i 3:e backparet. För som det är nu så påminner Svebba om en spelare som har passerat sitt zenit, och Moe om en som är på uppåtgående.

Så skall det vara,
Kommentera

Per HApps: Det jag menar är att när Sanny kommer tillbaks så fär han bilda backpar med Svebba och inte med Moe - baserat utifrån den istid som Svebba och Moe fått de senaste matcherna.
Vilket vore synd, för Sanny/Moe skulle bli ett bra backpar...
Kommentera

FM: Utjämnat i Gärdeladan nu. Bajen har hämtat in underläge 2-5 till 5-5. Knappt tio min. kvar att spela.
Kommentera

Dream Team:
Och Rögle går som tåget
Kommentera

Ska vi spekulera vidare om Kalle, så kan vi ju göra det i en tråd som passar för ändamålet.
Kommentera

Hälge: Vilken överraskning att det är Shadar "vi har bara värdelösa spelare" Logoth som har första inlägget i tråden...
Kommentera

T T: Finns ju andra nygamla lösningar! Hur går det för den här snubben?
Kommentera

El Maco: Fler än jag som saknar honom...
Kommentera

« · 774799 · »