Smokey:
Jo, jag förstod det. Precis så tolkade jag det. Samförstånd. : )
U137:
Jag gav upp min väntan på inbetalningskort och betalade via webben i stället. Tror att detta är första gången som jag blivit medlem i föreningen, så jag har ingen tidigare erfarenhet. Tänker att om det inte dimper ner några kort före jul, då blir det jag som kontaktar TIK telefonledes.
Smokey:
Ja, så kan man också se på saken. Men ett sätt att hålla en skuta på ett flyt är att ge snabb service till sina medlemmar. Annars kan det lätt bli obehagligt, att ett kansli sprängs i luften eller i värsta fall hela arenan. Jag säger inte att det var jag som gjorde det om det nu skulle hända, utan vill bara påtala att risken finns...
Smokey:
En hel jävla månad alltså... Fy fan! Hur svårt kan det vara att skicka iväg ett par kort? De kan ju inte ha särskilt mycket att göra på det där satans kansliet så pass stendött kring föreningen det ändå är. Äääähhh... Jag är skeptisk!
mikenomad: Du, så hårt pökade vi blir av alla jävla ödets nycker just nu, då kan vi nog fan köpa tunnor med bedövande glidmedel på Body Shop till våra sarjade rövar.
Och som member i Timrå IK får man 10% rabatt!!!
Funderade också över S:et där och ser att fler gör likadant. Tänkte liksom Kongo SuperAllsvenskan, men så heter den ju inte i dag.
Såg inte gårdagens match och undrar lite stilla varför ni som beställer matcherna gör det när ni redan vet att kvaliteten uppenbarligen är usel i det där mediet.
Ser att nästa Timrå-match i Viasat Hockey är MIF - TIK den 5/12. Det är långt mellan TV-matcherna nu. Trots att vi är Sveriges mest klassiska, välspelande och intressanta lag. Jävel!
Men hur länge ska man behöva vänta på sina medlemskort?
Redigerad kommentar
lungan: Frågan är bara vad man egentligen ska göra.
Även om det går tungt för närvarande så vill jag ändå plussa juniorerna, som jag tycker gör att föredömligt arbete. Det är inte de som rår för att vi ligger där vi ligger för närvarande.
Målvaktssidan ser jag ingen anledning att förändra. Norja lämnade väl en del att önska idag, men räddade oss å andra sidan i förra matchen. Nej, där ser jag inga problem.
Backsidan då? Under inledningen av säsongen så fungerade försvaret utomordentligt, nu har det varit två rejäla bottennapp på relativt kort tid (mot Karlskoga och Karlskrona). Överlag är jag ändå nöjd med backarna så här långt, med undantag för Wade Bergman. När jag tänker förändring så ser jag gärna att han skulle lämna truppen och ersättas. Det behöver rimligen inte vara någon vass PP-back, utan jag skulle vara tillfreds med en stabil defensiv pjäs.
Anfallsmässigt så har jag tidigare gnällt en hel del på Hundertpfund, och även om jag inte direkt har ändrat uppfattning så tycker jag i varje fall att han har blivit bättre på senare tid. Juniorerna är som redan påpekat bra, däremot så ställer jag mig frågande till några av de mer etablerade namnen.
Samtidigt så tror jag inte en sekund på att försöka göra sig av med spelare som Molinder och Hult i det läge vi befinner oss i (både sportsligt, men framförallt ekonomiskt). Det känns på något sätt som om man måste gilla läget i det fallet och försöka åstadkomma någon typ av förändring som får dessa att höja sig. Jag menar att båda har relativt hög kapacitet, men att de inte lyckats prestera på sin högstanivå än så länge.
Det jag spontant kan tänka mig är att det kanske vore idé att länka ihop Molinder med nye Persson. Molinder har ett bra passningsspel och i kombination med en kapabel målskytt så skulle det kunna bli en förbättring. Komplettera kedjan med Hallin och det borde kunna bli bra.
I Hults fall är jag mer osäker. Jag har dock varit inne tidigare på att man skulle försöka låna Timråbekantingen Alexander Larsson från Brynäs. Han har visat att han kan producera i Elitserien och det borde innebära att han kan göra detsamma i Allsvenskan. Spontant känns det som om Hult skulle kunna centra en kedja med honom och Bergström som ytterforwards.
För det är de etablerade spelarna som behöver höja sig. Man kan inte lägga hela ansvaret på juniorer och förstaårsseniorer, utan det finns ett antal herrar i laget som måste kliva fram och ta ansvar och bidra i högre utsträckning.
Fast det lär väl gå åt helvete i slutändan i alla fall. Ibland känns det som om sakerna man skriver här mest är något desperat försök att övertyga sig själv om motsatsen. Hockey är en skitsport.
Woody:visst, men glöm inte det jag tjatar om....Effektiviteten, effektiviteten och återigen effektiviteten... :-)
Där finns en viss nyans av skillnad lagen emellan...nu har jag inte sett matchen men kan man verkligen säga att en match som slutar 6-1 är spelmässigt jämn?
:-(
erathoo: många mil i bussen hem....det är bra så hinner grabbarna kanske glömma denna match....nya tag på fredag, förlorar vi då har vi chans att hamna under strecket...det nedersta...o längre o längre avstånd till det ovanför....
erathoo: fortsätter min monolog härinne ang effektivitet, inser ni att KHK sköt 2 skott på hela andra perioden och 'scorade' på bägge?
...
O sen när man fick ett uns av hopp.....så släcks det 1 min senare, på KHK's 11:e skott gör man sitt 4:e mål.....helt sjukt alltså...
stoff:
89 kr för en period utan ljud , sen efter halva andra är de i princip kört . kul match
Redigerad kommentar
Hahahaha, lol! Berg & dal bane spelet håller i sig. Man ser yt som yra höns!
Timrå Icon:
Fel tråd! : )