Mannen borde få "BRAGDGULDET" i år för att han har värvat så rätt och smart inför denna säsongen.....jag kunde inte gjort det bättre själv...... GO NUBBEN GO!!!!!!
Farbror Hasse: Felet ifjol var väl att han för mycket litade på vad agenterna sa och tog sig kanske inte tiden att kolla på alla spelare själv eller iaf få någon inom föreningen(hautamaa...) Detta gjordes inför årets säsong och man måste väl säga att det har gått lite bättre iaf...
Helg Ernest: Egentligen avskyr jag "hålla med inlägg" men den här gången så måste jag starkt understryka vad El Maco säger.
Tänk att i tider av elitserieledning ändå prestera en så negativ syn.Jag trodde i min enfald att det sura humöret var som utplånat i dessa tider. Men det är klart. En bygd med sulfatutsläpp i decennier måste kalkas rejält innan effekt uppnås.
Allt är inte perfekt i föreningen , men när det gäller Nubben så har jag väldig respekt för människor som lär av sina misstag.
Helg Ernest: Tja, i en mer etablerad klubb kanske Nubben fått tacka för sig efter fjolåret. Men jag ser ingen självändamål att så många huvuden som möjligt ska rulla. Dels är det en annan roll än den att stå i båset och leda där det kan vara mer akut med förändring, dels hade organisationen aldrig orkat med att byta sportchef också, det var tillräckligt mycket som skulle räddas och fixas efter kvalseriens slut. Och med facit i hand så står jag och applåderar resultatet. Nubben och ledningen i övrigt fick hit Kenta och Eldebrink och vågade focka Molin som annars varit naturlig att behålla. Han har haft ett jäkla öga för spelare. Är väl bara de två från Engelska ligan som inte gjort fullkomlig succé.
Nubben har dessutom blivit en mycket bättre sportchef efter att ha lärt sig mer. Efter det här året har han tre års erfarenhet av elitserien så jag väntar mig ännu större storverk.
Rent generellt, tror du att det finns klubbledare som inte utnyttjar kontakter? Det är väl en del av arbetsuppgiften? Om vår gamle spelare var viktig så skulle jag säga Bravo Nubben, vi fick hit Krykov med hjälp av Hautomaa, inte Buu Nubben, vi fick hit Krykov med hjälp av Hautomaa.
El Maco: Måste medge att jag är lite plutt, på det hela. PO fick gå , men han som plockat ihop matrialet PO fick jobba med fick va kvar. Utan Hautoma hade han inte klarat det i år heller. Skall huven rulla skall det va konsekvent.
Helg Ernest: Nej, jag tror inte heller att vi haft samma lag utan Hautamaa. Utan Inge Hammarström hade vi inte haft Dmitri Starostenko. Utan Huss hade vi kanske inte haft Micke Lind. Utan Peo ingen Bosson eller Degerstedt. Och så vidare. Det är klart att det gäller att ha kontakter och utnyttja dem. Jag tycker att det är orättvist mot Nubben att skylla på honom om det är ett dåligt förvärv och inte hylla när det blir bra. Nubben (och tidigare Peo) fattar beslutet i samtliga fall. För övrigt var det ju rätt sopigt att ta hit Hautamaa till att börja med med tanke på att hans rygg var mer eller mindre paj. Men det har ju löst sig alldeles utmärkt.
El Maco: Jag åkte faktist samma flyg till Arlanda den dagen med Nubben och Hautoma. Veckan efter kom Kimo. Jo, vi har ju sett hur Nubben scoutat Rowille och andra postorder köp. Utan Hautoma så hade vi inte haft det lag vi har idag. Min personliga uppfattning.
ernie eagle: Ja, man är i ett rus just nu ! Spelar inte någon roll vilken Tidning eller TV sport så är det Timrå Både Dagbladet och Aftonbladet har varit nerlusad i flera dagar nu. Tom. TV4 hade extra om TIK i kväll på sporten. Ganska intresant repotage kan jag tänka , för resten av Sverige . Vi här vet ju allt redan ( c :
Helg Ernest: Hautamaa har knappast vare sig "valt ut" eller förhandlat med några finska spelare. Däremot har han hjälpt till att scouta och säkert haft värdefulla omdömen. Men det är naturligtvis sportchefen som fattar besluten. När det gäller Kapanen så gick det väl agentvägen va?
Helg Ernest: Såg att man stod i tidningen också (Dagbladet) idag uppsnappat av Anders "Rönken" Rönnmark under vinjetten "Så gick snacket" "Det är ju ditt verk" (En tacksam Timråsupporter klappade om Kent "Nubben" Norberg efter segern).
Väldigt märkligt egentligen hur man "råkar" hamna i centrum titt som tätt. Är det en slump må tro? eller kan det vara så att man född linslus...he he
Fy fan vad gött man sov i natt. Serieledning och allt. Nu tänker jag suga på karamellen ändå tills tisdag förmiddag då uppladdningen inför "seriefinalen" mot VF. Huvaligen vad spännande det kommer att bli. Två av Sveriges formstarkaste lag drabbar samman i en glödhet tillställning i en fullsatt "lada". Men som sagt var först tänker jag suga på karamellen ett tag till och njuta av segerns sötma och allt vad det innebär. Det är inte var dag som vårt kära TIK toppar tabellen. Speciellt inte efter halva serien. I fjol gjorde dom det förvisso men då fick man vända tidningen upp och ner...*usch*
Betydligt angenämnare nu att slå upp sportsidorna och se superlativen hagla från massmedia som snart inte finner ord för att beskriva Timrås smått fantastiska framfart i hockeyrinkarna.
Man befinner sig som i trans. Man vet liksom inte vart man ska ta vägen. Man är alldeles euforisk av lycka.
Nu slickar vi såren under helgen och kommer tillbaka med oförminskad styrka tills på tisdag.
Et tu Brute: I HV heter sportchefen Dag Larsson och det är ingen här heller som tror att det är Dag som är den förste att scouta finnar. Men det är han som håller i organisationen som gör det!
Et tu Brute: Kan tänkas, men Hautoma har ju valt ut och snackat med sina landsfränder, även Kapanen om jag inte är helt felunderättad. Så tycker det är som när chefen tar åt sig äran för ett jobb som någon undersåte har presterat. Annars är han väll OK.
mike66: Ack ack, en serieledning som denna förtjänar också lite eftertanke.
Herr Norberg borde i dagsläget vara en av de mest ansedda i hockeysverige. Han ger verkligen kontinuetet ett ansikte. Stora delar av det Timrå som idag leder ES, är samma TIK som krigade i kvalserien i våras. Fast då närmast kölhalades (iaf här inne) densamma för sina bedrifter på värvningsfronten...
boffum: Den snubben är väl från H-sand. Juha tillbringade mycket tid stan i sommras jag såg han ofta på krogen men jag går "sällan" på krogen tack ska han ha allafall.
Kände bara för att starta en tråd om en klok man som ligger bakom en hel del angående denna sanna TIK-saga. Kan inte bara vara ren och skär bonnröta som Nubben haft i sin scoutning av nyförvärven? Vilket kanonjobb han åstadkommit i föreningen.
GO NUBBEN GO!!!!!!