Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Simmalugnt: Och så tänker du. Tänk, man kan komma till olika slutsatser och den här fantastiskt välkomponerade omröstningen tillfredsställer alla olika smaker.
Norberg själv verkar i alla fall vara insiktsfull och luta åt "No fucking way" med tanke på svaret i intervjun som Uno Gordon citerade.
Redigerad kommentar
ÖstrandsNisse (vad var det för fel på gamla nicket): Ponera att det hänt en gång i världshistorien att en svensk hockeyklubb värvar en annan klubbs sportchef. Under säsongen dessutom. Ponera att samma person kontrakterade Hahl som han redan gett ett kontraktsförslag på Timrås brevpapper samma silly. (Hur fan det ens kan vara tillåtet av Hockeyligan övergår mitt förstånd.)
Ponera att samma sportchef (nu: general manager) därefter värvat en jävla massa gamla timråiter och varit på och försökt värva flera andra.
Ovanstående vet vi har hänt, eller hur?
Jag tänker så det knakar men kommer inte på någon person i svensk hockey som gjort mer saker som skadat Timrå IK de senaste åren. Sen kan han som person vara en jättemysig gullgubbe eller en pedofilnazist som plågar djur, det vet jag inget om. Han kan ha varit mer eller mindre samarbetsvillig på Timrås kansli och haft bättre eller sämre solbränna än Linkan. Jag vet inte och jag bryr mig inte nämnvärt. Men för hans gärningar efter att han lämnat Timrå IK, klubben som var hans arbetsgivare i fjorton år, känner i alla fall jag väldigt lite sympati.
Jag tycker det är hur kul som helst att Frölunda ligger sist och att Norberg får ta smällen för det. Det glädjer mig att Hahl och Pyrret är monumentala floppar. Jag ser det som helt uteslutet att Norberg ska släppas in i hallen i Timrå om han inte köper biljett i framtiden.
Du får dra dina egna slutsatser i frågan utifrån det du vet och inte vet men så här tänker jag. Norberg och Frölunda har pissat på Timrå IK, mitt lag, må de ha fortsatta motgångar i allt de företar sig.
Uppenbarligen så känner du dig lika träffad. Jag tycker bara att det pågår en hetsjakt på Nubben här inne som börjar bli lite smått obehaglig bara, och den har den mexikanske burgaren som du kallar honom gått i bräschen för.
Själv står jag nog någonstans mittemellan de två läger du målar upp, jag kan villigt erkänna att det har varit lite mysigt att se Frölunda gå kräftgång, men det beror nog allra mest på det allmänna storhetsvansinnet som genomsyrar den föreningen. Men att älta honom nu när han inte längre tillhör Frölunda blir bara löjligt.
Tror du det? Jag tror snarare att det beror på att Nubben när han fick större tillgångar att röra sig med förblindades och drogs in i Frölundas storhetsvansinne. När han sedan insåg att han fick allt han pekade på (Förutom MPS då om det nu ligger någon sanning i den historien.) så blev det bara ännu värre och han tappade då den fingertoppskänsla som han hade tvingats använda i Timrå när han hade betydligt mindre medel att röra sig med, vilket väl var anledningen till att Frölunda värvade honom från första början.
Jag kan bli fruktansvärt förbannad jag också så det säger jag inget om, men långsint det är jag inte. Så jag skulle gärna se Nubben tillbaka som SC även om jag tycker att Linkan har gjort ett godkänt jobb så här långt, godkänt men inte mer.
Redigerad kommentar