1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590370 inlägg · 6216 ämnen

Kimmo Lotvonen till Timrå

« · 705885 Till forumet

Kimmo Lotvonen till Timrå
Saxat från Leksands Superstars hemsida (www.superstars.nu):

2006-04-12 09:51

Det kom ett brev...

I Superstars postlåda fanns idag ett brev från Kimmo Lotvonen. I det tackar han fansen för deras enorma stöd och beskriver vilken bra tid han har haft i Leksand. Det verkar onekligen som att han lämnar klubben.

Förra veckan skickade vi ett brev till Kimmo Lotvonen. I det tackade vi honom för säsongen som varit och framförde även vår innerliga önskan om att han skulle stanna över nästa säsong. Idag fick vi svar från vår finska backbjässe. Brevet kan du läsa här:

Tjenare Torbjörn!

Jag tackar dig så mycket för brevet du skickade! Jag skulle vilja önska att jag genom dig kunde skicka ett hjärtligt tack till alla Leksandssupportrar!

Säsongen har inte varit lätt, men ni har alltid orkat uppmuntra! Ni har aldrig givit upp utan även under de svaga stunderna har ni gett ert stöd ännu tapprare! Under hela säsongen har jag beundrat er ypperliga, positiva energi och attityd. Ni har betytt mycket mer än vad en till spelare på isen skulle ha gjort.

Säsongen har verkligen varit svag, men förhoppningsvis också lärorik. Nu måste man bara analysera och tugga felen och sedan ta lärdom av dem.

Leksand har för mig och min fästmö varit ett toppenställe att bo i! Vi har blivit hjärtligt mottagna och vi har verkligen njutit av vår vistelse här.

Det var tufft att Leksand åkte ur Elitserien. Det har varit tufft för oss alla!

Också jag tror på framtiden och jag önskar av hela mitt hjärta att Leksand så snart som möjligt spelar i Elitserien!

Ser man mig nästa säsong i Leksands tröja? Detta har varit verkligen tungt för mig att tänka på! Det som har gjort det tungt är att jag verkligen har njutit av att spela här! Ni fattar inte hur mycket klubbens supportrar betyder för en spelare!

Såsom vi alla måste ha, så måste även vi spelare ha drömmar och målsättningar. De hjälper oss till bättre prestationer och får oss att arbeta hårt! Pengarna är ingen garanti för ett lyckligt liv och inte heller Elitserien är något självändamål. Jag har dock en dröm och en målsättning om att utvecklas som spelare och att bli ännu bättre och skickligare och då garanterar Elitserien de bästa omständigheterna.

Därför är det möjligt att jag under nästa säsong inte spelar här i Leksand. Men jag skulle verkligen önska att det i framtiden skulle vara möjligt för mig att spela här igen och jag skulle önska att ni då skulle få hit en ännu skickligare, hårdare och mer erfaren back!

Håll fanan högt nu och alltid!

Med stor respekt för Leksands supportrar,

Backen #29, Kimmo Lotvonen

Kommentera

« · 705885