klm: Kanon, Man vågar ju knappt tänka på att det ska vara klart, Alltihopa känns som en ända stor dröm :) Om kipper kommer så ökar ju Timrås chanser till guld otroligt mycket :)
Ishockeymålvakten Miikka Kiprusoff är klar för svenska elitserielaget Timrå. Parterna har kommit överens om att Kiprusoff spelar för klubben så länge NHL-lockouten pågår. Kiprusoff var en av Finlands viktigaste spelare i World Cup nyligen. På våren tog han Calgary Flames till final i NHL-slutspelet om Stanley Cup.
Om NHL kommer igång igen kommer Kiprusoff att ha en årslön på tre miljoner dollar i Calgary.
Elitserien börjar på måndag. Timrå behövde snabbt en ny målvakt då det blev klart att Kimmo Kapanen, som stod i mål förra året, tvingas ta ett längre uppehåll på grund av skador.
Per HApps: Låter ju kanon det... finns det något i texten som ger mer information än det vi redan vet sedan tidigare som tyder på att det faktiskt skrivits ett kontrakt?
Skulle man döma av Aftonbladets och Expressens rubriker för några dagar sedan så hade vi ju skrivit kontrakt med inte bara en, utan två, målvakter... stod väl något liknande Stjärnmålvakt ersätter Kapanen i AB och Kiprusoff hamnar i Timrå... eller något sådant... man vågar ju inte tro att vi faktiskt ska få Kipper till Timrå *nyper sig i armen och konstaterar att man faktiskt lever och är vaken*
Kipper: Kan vara så att man inte fått reda på att man är muntligen överens förrän igår kväll... tiden är nog en hänvisning till när artikeln publicerades... många av ST:s nyheter läggs in kl 03.00.
RedEagleJkp: Vore skönt att kunna få en signatur klar så man slipper oroa sig längre... oavsett hur överens man är parterna emellan... vilket antiklimax att få höra att det inget bir med Kipper men man har skrivit kontrakt med Mr X istället =S
De enda som jag verkligen skulle kunna tänka mig att byta Kipper mot om man inte kan komma överens på papper är väl antingen Brodeur eller Khabibulin... om jag måste välja någon annan
Dr.Krykov: Hoppas på Bofors. Det vore lite rock n roll om de gick upp. För att få slipanissarna som bossar över SHL att svettas lite. Som drömmer om gullegrisen DIF.
Om kipper kommer så ökar ju Timrås chanser till guld otroligt mycket :)