1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590888 inlägg · 6217 ämnen

Knepig sida ?

« · 163443 Till forumet

Sv: Knepig sida ?
Moverare: Vet du vad det värsta är ?
Jag tror inte att bara du och jag har en sådan situation. Utan flertalet sitter nog i samma båt.
Kommentera

DMF: Står du själv i klacken?
Prata ut ur skägget och beskriv varför du tycker klacken är pinsam.
Kommentera

Knylan: Enkelt resonemang, om man inte ser längre. För jag har inte råd att åka på några bortamatcher, på grund av att jag har två barn och min sambo studerar. Dessutom kostar studieskulderna bra många tusen per år att betala av. Jag ger hellre mina barn en så rik och stimulerande uppväxt det är möjligt än att prioritera mina egna intressen och hobbies.
Ja just det, journalister tjänar grova pengar. Inte alls, jag hade tjänat mer om jag forsatt arbeta som elektriker, och hade dessutom kunnat dra in stora pengar på att jobba extra.
Mina barn är i alla fall viktigare än ishockey, och du har förmodligen inte en aning om vad det kostar att åka på semester med barnen till Skansen eller Astrid Lindgrens Värld.
Kommentera

Knylan: Nja, fluga är väl inte inne? De (få) jag känner som har fluga är ofta fattiga akademiker (Sådana där humanister...) med en vilja att vara annorlunda... :D
Kommentera

Däremot är det en fråga om prioriteringar. För mig och många andra är nog faktorn tid minst lika stor som faktorn pengar. I en grundserie som är lång som en arbetslös vinter har inte hockeyn så hög prioritering. Ge mig ett slutspel eller kvalserie däremot och man vaknar till igen...

Dessutom har ju bevakningen av hockeyn gjort att man slöat till. En av anledningarna till att Eagle Eye somnade in var att helt plötsligt står det om Timrå i varenda tidning, man kan se matchbilder på nätet någon timme efter själva matchen etc. Paradoxalt nog blir det "information overflow" så att det inte känns lika intressant...
Kommentera

Knylan:

Det som jag tror är skället till att allt fler inte åker på resorna är att det inte känns som att matcherna gäller nåt speciellt.

Sen så tycker jag även att klacken blir sämre för varje år som går.
Man kan inte locka folk att åka på bortmatcherna när de flesta tycker att klacken är pinsam.

Ska det bli nåt drag på bortamatcherna så måste nog timrå ta sig
till slutspel och det är i stort sett klart att vi tar oss till slutspel i år
jag kan inte tänka mig nåt annat.
Kommentera

Jag fattar inte vart denna grej om vilken löneklass man ligger i har med saken att göra? Jag har i stort sett levt på existensminimum i 2 år men ändå löst SK medlemsskap. Visst jag har ingen familj men jag har heller inte mycket till att kalla pengar då jag i snitt fått in runt 2000 spänn i månaden.
Kommentera

Redax 2: Tydligen är alla som åker på supporterresor extremt högavlönade knösar med rosa skjortor och fluga och som kan nappa på interneterbjudandet.
Kommentera

Helg Ernest: Ja, i den frågan skall jag nog inte uttala mig med tanke på att jag varit medlem i SK ett antal år och i princip aldrig kunnat utnyttja ngt erbjudande. Å andra sidan tillhör jag nog kategorin högavlönad utan familj oxå...
Kommentera

Helg Ernest: Men snälla du, har alla resenärerna från Västerås resan -00 skaffat sig familj nu då eller? Isåfall var det ju 8 bussar med folk som ej hade några barn och som inte prioriterade dotterns häståkande. Det är ju för satan ingen som tvingar dig att åka på resor, att betala för interneterbjudandet som du snackar om hela tiden. Då är det är väl självklart att det är en prioriteringsfråga, och inte en prioriteringsfråga som säger att du ska sälja ungarna för att åka till Luleå. Vill man verkligen åka så försöker man ju ta sig råd, men att surra samhällsklasser och sånt luktar ju lite icke-hockeyforum.

Vilken värdelös diskussion...
Kommentera

Helg Ernest: Det sägs att hockey är viktigare än liv och död. Det är möjligt, men ännu viktigare är barnen. De blir vad vi gör dem till.
Och med din inställning så lär det gå bra för dina barn i alla fall.
Kommentera

Redax 2: Tyvärr så fort det gäller medlemskap i SK och den förlorade 10an i inträdes rabatt, ser alla som köpt internet erbjudandet rött. De tål inte att man nämner att man inte har råd att lösa medlemskap och internet erbjudandet. Utan vill ha tillbaka rabatten. Min teori är att folk inte löst medlemskap tackvare att den är borta och pga. det inte tycker att det är värt att åka på resor. Resten kan du se på denna tråd och 5 dagar kvar tråden.
Kommentera

Helg Ernest: Stå på dig Helg Ernest!!!

Du verkar vara en man som tar ansvar för sin familj, det är ju den som ÄR viktigast i slutändan. Jag bugar mig för din lojalitet och familjekärlek, och ber er som klankar på denne föredömliga man att genast sluta upp med dessa barnsligheter.

Familjen först! Sedan SM-guld till Frölunda ;-)
Kommentera

Helg Ernest: Ursäkta, men vad diskuterar Ni egentligen??? Många inlägg, många ord men vad är ämnet..? Inte ens funktionen "Visa tråd" ger mig mer klarhet...
Kommentera

eyz59: Prioriteringar ? Du vet då inget om familjelivet hör jag .
Har man familj kan man inte prioritera hur man vill. Det vet alla som har det. Man kan bara inte se till sina egna behov och utsvävningar. Jag betalar ju hellre 2500 Kr för ridning åt dottern än säger åt henne att i år skall pappa gå på hockey så du får drälla på Wifsta istället. Det är liksom vittsen med att uppfostra barn .
Sedan när de är utflygna kan man unna sig själv lite.
Man har ett ansvar som du tycks sakna. Jag skulle uppskatta att 80-85% av de som går på hockey är familje medlem som måste prioriter annat. Så varför rikta in sig på en mindre målgrupp ?
Som Kampera säger - Det är mängden som gör det .
Kommentera

Selina: Tack för dina kommentarer, de värmer!! Det mesta är en fråga om prioriteringar!!
Kommentera

Helg Ernest: 2150:- endast!!!
Kommentera

eyz59: Tänkte inte på det för 19 årsedan !
Nog fär jag inte är uppväxt i Timrå, men en solidarisk uppfostran har jag fått. Visst är jag glad åt att du kunde nappa på erbjudandet. Men jag förstår inte vad du har emot att vi som inte hade råd att nappa på det försöker få ut något av det hela också.
De 2150 Kr+ 200 Kr kan för många vara ett bra pris, men för merparten är det en betydlig summa pengar som det finns andra hål att stoppa i. Facit har jag ju påpeka för över en månad sedan.
I slutändanär det Resorna som får stryk på foten, de ser vi ju nu ?
Eller har du någon bättre teori varför inga far ?
Kommentera

Helg Ernest: Vi har visst något att förlora på att inträdet sänks med 10 kronor.Det är ju pengar som går till föreningen.

Sen börjar det bli tjatigt med att vissa skulle ha mer pengar än andra,visst ser det ut så,men alla PRIORITERAR själv vad man lägger de stackars slantarna man gnetar ihop på.
Skulle iofs vara rätt kul att jämföra årsinkomster...skulle inte förvåna mej ett dugg om jag har betydligt lägre lön än dej tex.
så håll tillbax snacket om klassamhället lite va.:)
Kommentera

Timrå IK
AAllmänt snack
Kommentera

Helg Ernest: Är det någon som har tvingat dig att skaffa familj?
Det är väl ingen som tvingar dig att gå med i supporterklubben heller?? Ingen tvingar dig att åka på supporterresorna! Så varför "bråka" så mycket???
Kommentera

eyz59: Bara retas ! Håna på ni ! Vi mindre bemedlade har ju nått annat iställe. En hel familj att ansvara för, både socialt och ekonomiskt. Men är ni rädda att vi skall häva klasssamhället eftersom ni hånar mig ? Ni lär väll knappast ha nått att förlora på att vi får en 10 billigare ? Så varför allt spått och spe ?
Kommentera

eyz59: Nämen titta . Nu komm det vagabonderande text igen.
Kommentera

Helg Ernest: Ser du 10:- överallt eller???
Kommentera

Knepig sida ?
Är det någon fler än jag som har lite mystiska tecken här och var ?
Dessutom konstiga texter där det normalt inte skall vara något ?
Vagabonderande text ( c :
Kommentera

« · 163443