1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590778 inlägg · 6217 ämnen

Kontraktsläget

« · 827187 · » Till forumet

Sv: Kontraktsläget
Kattiz:
Står på JYP:s hemsida med...
Kommentera

Mappe: Kolla på transfer på bifogade länken istället.
Kommentera

Dragan 2k: Jag har varit inne nu och kollat efter (länken). Var står det att han är klar för mif?
Kommentera

Ambroo: Kan inte handla om någonting annat än pengar. Stämmer det vill jag aldrig någonsin mer se honom i Timrå. Är man omdömeslös och obegåvad och bara räknar dollarsedlarna är man definitivt inget namn för vårat lag.
Kommentera

Dragan 2k: Helt otroligt... Varför gå till ett lag som missar slutspel till ett som får kvala?!
Kommentera

Ambroo: Ej bekrädtad via Malmö men finns med på eurohockey.net i deras transfer och det brukar stämma. Helt otroligt egentligen. Här väntar man sig en värvningsfight mellan Timrå och HV sp kommer Malmö in och snor han:-)

Sista dagen i transfersäsongen brukar vara intressant och iögonfallande.
Kommentera

Dragan 2k: Va i...?
Kommentera

Ambroo: Oops. Hur hände det här då om det nu stämmer?
Kommentera

El Maco: Jo men jag tänkte om Ambroo dessutom hade några s.k. 'insides' i frågan?
Kommentera

Laken: Hurrudu, som en HS-addict till en annan kan jag säga att jag är förvånad över att du missat att Modo uttryckt Wargintresse.
Kommentera

Ambroo: Varför tror du inte vi får se Warg i TIK-dressen nästa säsong?
Rycker MODO i honom?
Kommentera

T T: Visst är det underbart med Sanny, men du...vart nämner jag fyra Sanny och fyra Åkerman, och verkligen tror på det?! Men jag kan väl säga som så att någon Svebba lär vi iaf inte få se i TIK till hösten. Man kommer förmodligen att satsa på Moe som är betydligt yngre och som definitivt har mer potential. Att han dessutom är bra mycket billigare gör det hela inte mindre troligt med tanke på vad som förhoppningsvis ska in därbak... Realistisk (tack för det ordet Laken) backbesättning; Strålman, Lotvonen, Styf, Kokko, Sanny, Moe, samt Marttinen och ytterligare en gubbe.

Vidare så tror jag heller inte att vi får se Warg, Hallin eller Nilsson. Att sen Asplund, Koskinen, Niskanen, Wennerberg och Laine får gå känns relativt självklart (möjligen kan Wennerberg bli kvar) och att Ryno åker "hem" är solklart.

Det vi kan förvänta oss kommande säsong är en mindre, men dyrare och därmed också starkare trupp. Det blir inga 9 backar och 15 forwards utan den kommer garanterat att innehålla 8 backar och 13 forwards+en och annan junis... Hur det kommer att se ut på backsidan har jag redan redogjort för. På forwardssidan lär de enda tappen bli de redan nämnda och då Laine och Ryno är överflödiga som nummer 14 och 15 så kommer inte dessa att ersättas. Pyörälä, Gunno, Alexander Larsson och okänd (ev. Wennerberg) är inte alls omöjliga som nyförvärv.
Kommentera

El Maco: Självklart är Moe en framtida tikare. Men om han är 7-8:e även nästa säsong, är det så utvecklande? Han kanske skulle göra ett hundår eller två i stan.
Kommentera

Moe är ju självklar. Killen har ju knappt kommit ur målbrottet och spelar elitseriehockey. Den utvecklingskurvan är bara i början.
Kommentera

Viktigt att Sanny förlänger, även om jag precis som andra gärna sett ett flerårskontrakt. Jaja, mycket vill ha mer.
Då har vi alltså Sanny, Styfen, Lotvonen och Kokko på kontrakt. Strålman ett år till vore en dröm, och i o m det stundande faderskapet känns det inte längre som en omöjlig utopi. Det är heller inte endast en ensidig, egoistisk önskan från min sida - han skulle faktiskt må bra av en säsong till om han har för avsikt att kliva in i NHL som en ordinarie, spelande back.

Moe bör givetvis - och rimligen - få chansen nästa säsong.
Kommentera

Per HApps: Styf behöver inte mer styrka o han har ofta bra spellösningar tycker jag personligen..däremot behöver han satsa all uppbyggnad inför nästa säsong på snabbhet o rörlighet..
tycker att skridskoåkandet det går lite väl i slowmotion emellanåt så han hamnar i tidsnöd.. men styrkan har han så det räcker så jag hoppas nästa TIK-tränare specialinriktar hans träning åt det rörligare hållet.
Kommentera

Laken: Ska jag vara ärlig så tror jag inte att vi får se så mycket mer av Kung Karl i TIK.
Kommentera

Röda Tallen: Fina backpar skulle vi få:
Strålman-Klassback 1
Lotvonen-Klassback 2
Sanny-Kokko/Styf

Skulle kännas riktigt bra.
Kommentera

Hahl Bundy: Drömen vore om även Strålman stannar och man värvar två klassbackar. Sen kan Moe få stanna som 8:e back också om han nu skulle vilja det.
Kommentera

Hahl Bundy: Moe,Koskinen och Svedberg får säkert inga
nya kontrakt.Hallin och Nilsson likaså.
Kommentera

Kontrakt över 07/08 Kokko, Lindström, Lotvonen o Styf.
Strålman, Moe, Koskinen o Svedbergs går ut i vår.
Kommentera

Per HApps: Fast å andra sidan har väl Styf kontrakt till 07/08 el. hur? Så då ingår han i lagbygget?
Kommentera

Per HApps: Skön humor :)
Kommentera

Per HApps: Sant, ville bara kolla :)
Enl. svanska fans säger Nubben:"Det här är definitivt en viktig pusselbit i vårt NYA lagbygge."
Kommentera

Hahl Bundy:
Vänd på steken, Styf kan ju inte vara kvar med tanke på att det är något stort på G. :) Åka runt och glo ner i isen kan han väl göra i Gärdehallen.
Kommentera

Per HApps: Intressant slutledning.
Om Styf blir kvar inget stort på G?
Kommentera

Det självklara borde då vara att varken Kalle K, Svebba, eller Styf erbjuds förnyat förtroende nästa säsong med tanke på Sannys uttalande att Timrå har något stort på G.
Kommentera

Kanon att Sanny stannar. Sen om det är 1 el. 2 år kvittar för mig, jag är nöjd iallafall.
Kommentera

T T: Nja, jag tar nog hellre 8st Kenny Jönsson
Kommentera

T T: Instämmer.
Kommentera

T T: Fyra Sanny och två riktiga klassbackar skulle inte jag säga nej till....hehe ;)
Kommentera

Robban bör väl bli nästa att förlänga. Sedan är det bara att hoppas att Wargs besked inte inte drar ut på tiden. Jag tycker att Johan Svedberg också ska erbjudas ett nytt kontrakt; en lojal och förmodligen prisvärd 6-8:e back. Vi kan inte ha fyra Sanny och fyra Johan Åkerman, eller hur Ambroo?
Kommentera

Ambroo: När kan Kalle K tänkas vara tillbaka nästa gång då...?
Kommentera

mikenomad: Koskinen har ju inte varit hel på tre säsonger... Kalle har sen säs. 03/04 spelat hela 78 av 144 matcher i grundserien och lägger man till slutspel så blir väl siffran av matcher än mer imponerande.

När det gäller Niskanen så klev han av med känningar i ljumsken, men personligen så tror jag att han gjorde det därför att han skämde ut sig på sin forna hemmabana med föga smickrande -4... Det kanske är just därför som det inte är någon fara med honom och att han därmed förväntas spela på lör.
Kommentera

mikenomad: Jag såg det och det bästa var väl ändå AB:s rubrik; "VM-hjälte på väg hem" VM-hjälte?! Han var ju knappt ens båsöppnare när det begav sig... Näe, usch och fy, då behåller jag hellre Asplund! Eriksson har väl inte gjort någon glad sen FBK-tiden och knappt ens då, men vem vet, vi har ju erfarenhet av klasslirare från den ligan sen tidigare (läs: Peter Ström).
Kommentera

Laken: Ja han klev av i tredje eller inför tredje. Men jag har inte läst eller hört någonting om skadan.
Kommentera

Har för mig att Niskanen klev av sist, tror också Ambroo skrev någonting om detta?
Kommentera

Laken: Har missat det där...eller ja, att Koskinen utgick senast vet jag. Men är även Mika skadad?
Kommentera

Någon som har skadestatus på Mika Niskanen och Kalle Koskinen? Är båda två drabbade av ljumskproblem?
Kommentera

Magnus Eriksson kickas från Milano och letar ny klubb, helst i Sverige. Agera Nubben! Vore en perfekt back-up till Backlund åtminstone den här säsongen ut. Skulle kännas tryggare inför slutspelet med lite konkurrens på målvaktssidan...
Kommentera

Kevin O Shea: Vore inte det en våt dröm, så säg? Enroth skulle vara suverän som andremålis i Timrå. Men han lär ju vara jagad av fler klubbar och framför allt lär ju SSK kämpa för att ha kvar honom i organisationen.
Kommentera

mikenomad: Om det blir konstellationen Challe/Per Nygårds, kanske Nygårds tar med sej Jhonas Enroth från SSK - där har vi en ung lovande back-upmålis som kan ta upp konkurensen med Backe...
Kommentera

Herminator: Japp, högst densamme!
Kommentera

mikenomad: Menar du den här, länk...
Kommentera

Ser att ytterligare en finne är på G inför nästa säsong. Gott så men nog måste väl målvaktssidan vara högprioriterad också? Som jag ser det ståtar vi bara med en målvakt då jag räknar bort Asplund. Utgår från att han inte kan finnas med i diskussionerna om nästa års trupp, blir otroligt besviken om så är fallet!
Kommentera

Laken: Det var väl helt självklart på förhand?
Kommentera

Synd men förståligt om Frölunda tar tillbaka Ryno till nästa säsong.
Kommentera

Bo Bly: Det borde stå 310107 där. Men i Dagbladet idag säger Frölundas sportchef att Ryno med största sanorlikhet blir kvar i Timrå resten av denna säsong.
Men han förutsätter att Ryno är tillbaka i Frölunda till nästa säsong.

Definetivt beslut tas inte förren 31/1
Kommentera

Dragan 2k: Kollar på kontraktsläget på hockeysnack.
Kommentera

Bo Bly: Han har kontrakt så länge...med Frölunda. Om det är Eliteprospects du tittar på så är det kontrakt som för närvarande gäller.
Kommentera

« · 827187 · »